01/03/1398 - 17:39
رمز دوم یکبار مصرف از امروز به طور اختیاری در دسترس مشتریان قرار گرفت
​رمز دوم یکبار مصرف با تاکید بانک مرکزی و پلیس فتا برای افزایش ضریب اطمینان در انجام تراکنش‌های کارت در دستور کار قرار گرفت و مشتریان بانک‌ها می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک‌ها یا حضور در شعب نسبت به فعالسازی و استفاده از رمز یک بار مصرف اقدام کنند.

1606683296_1_0.gif

زمان اجرایی شدن استفاده از رمز دوم یکبار مصرف

رمز دوم  یکبار مصرف از امروز اول خرداد ماه به صورت انتخابی و اختیاری در دسترس مشتریان بانک‌ها قرار می‌گیرد و مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند .بر همین اساس بانک‌هایی که زیرساخت اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف را ندارند می‌توانند کماکان از رمزهای ایستا استفاده کنند اما در صورتی که مشکلی برای امنیت این تراکنش‌ها به وجود آید، بانک موظف است جبران خسارت کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا: اجرای طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف برای مدتی به تعویق افتاده و ممکن است روش آن نیز تغییر کند. بر اساس آنچه بانک مرکزی در نظر داشت، قرار بود رمزهای دوم یک‌بار مصرف از طریق اپلیکیشن‌های بانکی در اختیار مردم قرار گیرد اما با توجه به مشکلاتی که برای اپلیکیشن‌های گوشی‌های اپل در ایران اتفاق افتاد، ممکن است مشکلاتی در زمینه اجرای این طرح به وجود آید.

دسترسی به رمز دوم یکبار مصرف 

به این ترتیب نظام بانکی کشور بر آن شده تا روش جایگزینی را به جای اپلیکیشن‌های بانکی بیابد که به نظر می‌رسد در دسترس‌ترین گزینه در حال حاضر استفاده از پیامک است.
این در حالی است که حدود ۷۰ درصد از مشتریان نظام بانکی شماره تلفن همراه خود را به صورت درست در اطلاعات هویتی خود در بانک‌ها ثبت نکرده‌اند، بنابراین به نظر می‌رسد تأخیر به وجود آمده در اجرای این طرح برای ساماندهی شماره‌های تلفن همراه مشتریان باشد.

بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار بود بانک‌ها از اول خردادماه ۹۸ رمز دوم ثابت را حذف کرده تا با جایگزینی رمز دوم یکبارمصرف مقابله جدی با برداشت‌های غیرمجاز صورت گیرد اما به دلیل عدم آمادگی برخی از بانک‌ها بانک مرکزی اعلام کرد استفاده از رمز دوم ایستا از امروز برای تراکنش‌های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در صورت پذیرش مسئولیت سوءاستفاده‌ها و جبران خسارت توسط بانک مجاز است.

برای آموزش نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف سایر بانک‌ها اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟