گزارش‌هایی از کاربران اینستاگرام
30/01/1398 - 10:15
فیلم‌های منتشر شده از حمله ملخ‌ها به ۶ استان جنوبی کشور در اینستاگرام
گویا سلسله اخبار بد ابتدای سال 98 تمامی ندارد. پس از وقوع سیل‌های مرگ بار در چندین استان کشور، اینبار ملخ‌ها هستند که به استان‌های جنوبی کشور حمله کردند. برای تماشای آنچه مردم از حمله ملخ‌ها به استان‌های جنوبی در اینستاگرام منتشر کردند، ادامه مطلب را تماشا کنید.

1606683296_1_0.gif

ورود ملخ‌ها به سیل ربطی ندارد تکثیرشان ولی ...

امیرمسعود جلالی معاون دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه ملخ‌های صحرایی ملخ‌های مهاجری هستند که هر سال در بازه زمانی مشخصی از سمت کشور عربستان به برخی استان‌های ما حمله می‌کنند، اظهار کرد: هر چند ممکن است که رطوبت خاک شرایط را برای تکثیر این ملخ‌ها فراهم کند اما ورود آن‌ها به کشور هیچ ارتباطی با بارندگی و سیل‌های اخیر ندارد.

استان‌های مورد حمله ملخ‌ها

این ملخ‌ها از نوع صحرایی یا دریایی هستند که از خطرناک‌ترین نوع ملخ هستند و با باد‌های مرطوبی که از شبه‌جزیره عربستان به سمت ایران در جریان است آمده‌اند و به زمین‌های زراعی خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان حمله کرده‌اند.
حمید دولتی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفته است این ملخ‌ها با توجه به قدرت پروازی بالا، ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر در روز را طی می‌کنند که در صورت وزش باد موافق، می‌توانند روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر طی مسافت داشته باشند.

روش مبارزه با حمله ملخ‌ها

وی با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات متولی مبارزه با این ملخ‌ها است، گفت: روش مبارزه با این ملخ‌ها سم‌پاشی است و حتی برخی توافقات بین‌المللی و منطقه‌ای نیز بین کشورهایی که درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی هستند، وجود دارد.

محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ‌های صحرایی که به ۶ استان جنوبی کشور حمله کرده اگر کنترل نشوند امنیت غذایی کشور را به خطر می‌ا ندازد.

تماشای فیلم‌های حمله ملخ ها به جنوب کشور:

ایسوس

نظر شما چیست؟