اولین دارنده گواهینامه حفاظت ابری افتا در کشور
23/05/1397 - 15:20
ابر‌ آروان گواهینامه‌ عرضه‌ حفاظت ابری خدمات اینترنتی را دریافت کرد
با ارزیابی و تایید «سازمان فناوری اطلاعات»، «مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری» و «اداره کل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)»، ابر آروان گواهینامه‌ی خدمات عملیاتی افتا در حوزه‌ی حفاظت ابری خدمات اینترنتی کشور را دریافت کرد.

1606683296_1_0.gif

بنا به تعریف افتا، «خدمات عملیات امنیت» خدماتی است كه بیش‌تر بر مهارت‌‌های خاص یا فنی پرسنل شرکت برای پیاده‌سازی یا حصول اطمینان از عملكرد مناسب كنترل‌‌های پیاده‌سازی شده تاكید دارد.

آروان با دانش به‌روز فنی و امنیت سایبری، از وب‌سایت‌ها و محتوای آنلاین در برابر انواعCloud حملات سایبری از جمله حملات هکری و منع سرویس توزیع شده محافظت می‌کند، بدون آن‌که کاربران نیازی به تهیه‌ی تجهیزات سخت‌افزاری داشته باشند.

به‌علاوه آروان خدمات متنوعی را در زمینه‌های گوناگون امنیتی از جمله رمزنگاری اطلاعات، کنترل دسترسی‌ها و تعداد مجاز درخواست‌های هر کاربر در وب‌سایت عرضه می‌کند. امکاناتی که آروان در این حوزه به‌کار می‌گیرد شامل سامانه‌ی جلوگیری از حملات DDoS، دیواره آتش وب (WAF)، دیواره آتش ابری (Firewall)، محدودیت درخواست‌ها (Request Rate Limit) و پشتیبانی از SSL و HSTS است.

آروان در کنار امنیت ابری (Cloud Security)، محصولات دیگری در راستای زیرساخت یکپارچه‌ی ابری عرضه می‌کند؛ شبکه‌ی توزیع محتوا CDN)، DNS ابری، رایانش ابری (Cloud Compute)، فضای ابری (Cloud Storage)، پلتفرم ویدیو و پخش زنده و تبلیغات ویدیو از آن جمله‌اند. گفتنی است آروان در عین عرضه‌ی خدماتی کامل، با کیفیت و امن به کاربران، با شیوه‌ی پرداخت هزینه به تناسب مصرف (pay-as-you-go)، بسیار مقرون به‌صرفه است.

پیش از این، ابر آروان مجوز پدافند غیرعامل را دریافت کرده بود و با دریافت گواهینامه‌ی افتا، تمامی تاییدیه‌های عرضه‌ی محصولات و خدمات امنیت ابری کشور را داراست.

ایسوس

نظر شما چیست؟