09/04/1397 - 14:52
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از راهنمای خرید روتر تا امنیت
در هفته گذشته مطالب شبکه و امنیت پربازدیدترین مطالب سایت شبکه بودند. مطلب راهنمای خرید روتر دوبانده در صدر پر بازدیدها قرار گرفت و در ادامه مطالب موفقیت، امنیت و سینما قرار گرفتند. با هم مروری می‌کنم بر 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته گذشته.

1606683296_1_0.gif

5 نکته مهم در خرید روتر بی‌سیم دوبانده

همه می‌دانیم که این روزها دیگر روترهای تک بانده از مد افتاده‌اند و باید به سراغ خرید یک روتر دوبانده برویم. روترهای دوبانده سرعت و پوشش‌دهی بیشتری دارند و وای‌فای بهتری فراهم می‌کنند. مزایای روترهای دوبانده آن‌‌چنان زیاد است که کاربران خانگی را هم وسوسه می‌کند به فکر خرید یک مدل از آن باشند ولی آیا هر روتر دوبانده‌ای در بازار برای ما مناسب است؟ آیا مزیت‌های زیادی که برای روترهای دوبانده می‌شمارند؛ شامل هر مدل و روتری می‌شود؟ آیا روترهای دوبانده به جز در سرعت و تعداد آنتن خارجی و برخی مشخصات دیگر؛ هیچ تفاوتی اساسی با یکدیگر ندارند؟ ما در این مطلب به 5 نکته مهم متمایزکننده روترهای دوبانده از یکدیگر را اشاره خواهیم داشت و روتر دوبانده‌ای که مناسب شماست را پیشنهاد خواهیم داد.

ادامه مطلب


چگونه می‌توانیم از شبکه، سرورها و نقاط پایانی کسب‌و‌کارمان در برابر هکرها محافظت کنیم؟

اگر مالک یک شرکت یا مدیر بخش فناوری اطلاعات سازمانی هستید، بدون تردید درباره خطرات بدافزارها، آسیب‌پذیری‌های روز صفر و باج‌افزارهایی همچون واناکرای یا نات‌پتیا خبرهای مفصلی را خوانده یا شنیده‌اید. واقعیت این است که در چند وقت اخیر حملات هکری رشد روزافزونی به خود گرفته‌اند که به سرقت رفتن رکوردهای اطلاعاتی تنها یکی از پیامدهای ناگوار این مدل حملات است. رشد روزافزون حملات باعث شده تا سازمان‌هایی که نگران آینده تجاری خود هستند، به بازنگری خط‌مشی‌های امنیتی خود بپردازند تا به این شکل از شدت آسیب‌های واردشده کم کنند. امنیت شبکه و به‌ویژه امنیت زیرساخت‌های ارتباطی یکی از مهم‌ترین گزاره‌های حال حاضر دنیای فناوری است. اما به‌عنوان مالک یا مدیر امنیتی یک سازمان از چه راهکارهایی برای ایمن‌سازی شبکه، سرور و نقاط پایانی استفاده کرده‌اید؟

ادامه مطلب

 


درس شبکه‌های کامپیوتری: دروازه ورود به دنیای شبکه

درس شبکه‌های کامپیوتری یکی از دروس پراهمیت دوره کارشناسی رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود. این درس دروازه ورود به دنیای شبکه است، زیرا بدون گذراندن آن به‌دشواری می‌توان درک درستی از معماری و کارکردهای شبکه پیدا کرد. در این نوشتار تلاش خواهیم کرد مروری بر مفاهیم و سرفصل‌های درس شبکه‌های کامپیوتری داشته باشیم، مراجع معتبر آن را معرفی کنیم و برای دانشجویانی که این درس را در برنامه آموزشی خود دارند، پیشنهادهایی ارائه دهیم.

ادامه مطلب


چرا خشم و عصبانیت برای بر باد دادن یک شغل کافی هستند؟ (قسمت دوم )

در دو شماره گذشته در این صفحه به دنبال توضیح رابطه خشم و نگهداری یک شغل بودم و اشاره کردم که عدم بروز صحیح این احساس، نه تنها باعث از دست دادن شغل و آسیب دیدن اعتبار اجتماعی ما می‌شود بلکه خطرات جسمانی و روانی متعددی را نیز متوجه ما می‌کند. در ادامه به روش‌‌های درست و نادرست برخورد با این پدپده اشاره کردم و گفتم که مناسب‌ترین راه، اداره و مدیریت خشم است و از میان روش‌هایی که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم احساس خشم و رفتار عصبانیت را تا حدود بسیار زیادی اداره کنیم، به روش تن‌آرامی یا ریلکسیشن اشاره مفصل‌تری کردم.

ادامه مطلب

 


طوفان فکری راهکاری برای حل مشکلات

اگر به شما بگوییم برای حل مشکلات خود بدون آنکه اطلاع داشته باشید بارها و بارها از تکنیکی موسوم به طوفان فکری (Brainstorm) استفاده کرده‌اید، چه می‌گویید؟ حقیقتی که پیرامون همه انسان‌ها وجود دارد این است که هر انسانی دست کم یکبار از این تکنیک استفاده کرده است. نزدیک به چند دهه است که مردم برای خلق ایده‌ها و حل مشکلات خود از طوفان فکری استفاده می‌کنند. با وجود این برای آنکه بتوانید از حداکثر کارایی این تکنیک استفاده کنید باید طرز به‌کارگیری صحیح آن‌را بدانید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت طوفان فکری چیست، چرا مفید است و چگونه می‌توانید بهترین نتیجه را از این تکنیک به دست آورید.

ادامه مطلب


هشت راهکار برای حل مشکل کندی سرعت هارددیسک اکسترنال در ویندوز 10

هارددیسک اکسترنال خود را به کامپیوتر متصل کرده‌اید، اما احساس می‌کنید سرعت آن کندتر از قبل شده است؟ اگر به‌طور مرتب از هارد اکسترنال خود استفاده می‌کنید این مشکل ممکن است به واسطه مستهلک شدن یا نیاز به دیفرگ به وجود آمده باشد. اما اگر به ندرت از هارددیسک خود استفاده می‌کنید و متوجه شده‌اید که سرعت آن کاهش پیدا کرده است، این مشکل ممکن است به واسطه پیکربندی اشتباه در ویندوز 10 یا خراب شدن رخ داده باشد. اما چه راهکارهایی برای حل مشکلات نرم‌افزاری هارددیسک‌های اکسترنال وجود دارد؟

ادامه مطلب

 


با این راهکار تصاویر خصوصی خود را روی گوشی اندرویدی پنهان کنید

انقلاب گوشی‌های هوشمند باعث شده است تا دوربین‌های این گجت دیجیتالی عکس‌برداری سنتی را به حاشیه برانند. بیشتر مردم دوست دارند از رخدادهای شخصی زندگی خود فیلم یا عکس تهیه کرده و به این شکل به ثبت خاطرات بپردازند. همین موضوع باعث می‌شود گوشی آن‌ها مملو از تصاویر شخصی بسیاری شود که در صورت گم شدن گوشی حریم خصوصی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. اما برای حل این مشکل می‌توانید تصاویر شخصی خود را به پوشه ایمنی در گوشی اندرویدی انتقال دهید.

ادامه مطلب


با این راهکار قفل گوشی اندرویدی را با صدای خودتان باز کنید

گوگل اسیستنت قادر است کارهای بسیاری انجام دهد که برخی از آن‌ها واقعا شگفت‌انگیز هستند. از ارائه گزارش‌های ترافیکی گرفته تا پخش آهنگ و ویدیو این دستیار صوتی گوگل قادر است زندگی را برای شما بیش از پیش ساده کند. اما گوگل اسیستنت یک توانایی شگفت‌انگیز دیگر نیز دارد. این دستیار صوتی به شما اجازه می‌دهد از صدی خودتان برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی استفاده کنید. راهکاری که شما را وارد کردن گذرواژه بی نیاز می‌کند.

ادامه مطلب


بهترین نرم‌افزارهای رایگان برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری

اجازه دهید در این مقاله نه نرم‌افزار کاربردی را به شما معرفی کنیم که همانند اسکایپ قابلیت‌های قدرتمندی در زمینه برقراری ارتباط صوتی و تصویری در اختیار شما قرار می‌دهند. ابزارهایی که همگی آن‌ها به بهترین و حرفه‌ای‌ترین قابلیت‌های چت تجهیز شده و همچنین از حریم شخصی شما به خوبی محافظت می‌کنند.

ادامه مطلب


نقد و بررسی قسمت دهم از فصل دوم سریال Westworld

پس از 10 هفته و پخش 10 قسمت جذاب و پرهیجان، در نهایت به پایان فصل دوم وست ورلد رسیدیم. در این 20 قسمتی که از سریال گذشت، وست ورلد توانست امتیاز 8.9 را توسط کاربران سایت IMDB کسب کند و در لیست سریال‌های تلویزیونی تنها چند مورد را بالاتر از خود می‌بینید.

ادامه مطلب

ایسوس

نظر شما چیست؟