گزارش خبری و تصویری برگزاری کنفرانس مطبوعاتی الکامپ بیست و چهارم
27/01/1397 - 21:03
آغاز ثبت نام الکامپ بیست و چهارم اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود
نخستین کنفرانس مطبوعاتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در سال جدید با موضوع برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم برگزار شد.

1606683296_1_0.gif

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در این نشست که با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و محمدباقر اثنی عشری رئیس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و اصحاب رسانه برگزار شد، نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم که 6 تا 9 مردادماه سال جاری برگزار می‌شود، پرداخته شد.

سعادت با یادآوری اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ در آخرین روزهای سال گذشته صادر شد، افزود: در سال 96 بااینکه درگیر برگزاری انتخابات استانی، انتخابات اعضا و رئیس شورای مرکزی بودیم پیگیری‌ها برای دریافت مجوز الکامپ را همزمان انجام دادیم و 27 اسفندماه با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران مجوز الکامپ بیست و چهارم به نام سازمان صادر شد. تجربه موفق و کیفیت برگزاری اجرای الکامپ در سه سال گذشته نیز ما را مجاب ساخت تا شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا امسال هم به‌عنوان مجری به فعالیت ادامه دهد.
سعادت با اشاره به برگزاری انتخابات اعضا و رئیس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای  کشور گفت: آقای محمدباقر اثنی عشری با اکثریت قاطع آرا به‌عنوان رئیس شورای مرکزی انتخاب شدند و در حال حاضر منتظر حکم رئیس‌جمهوری برای ایشان به‌عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هستیم.

محمدباقر اثنی عشری رئیس شورای مرکزی سازمان با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه الکامپ در سه سال گذشته توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت: استراتژی ما ادامه سیاستهای گذشته است و امیدواریم در سال جدید نیز بتوانیم با بالاترین کیفیت نمایشگاه را برگزار کنیم و در جهت رفع مسائل موجود گام برداریم. برای مثال صدور مجوز سالانه امکان برنامه‌ریزی بلندمدت را دشوار می‌سازد در همین راستا به دنبال کسب مجوز سه ساله هستیم تا بتوانیم برنامه مدونی تا سال 1400 تهیه کنیم تا کارها به‌روزهای آخر موکول نشود.

محورهای اصلی نمایشگاه الکامپ

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اعلام آغاز ثبت‌نام الکامپ از اواخر اردیبهشت‌ماه، محورهای اصلی نمایشگاه را برشمرد و افزود: الکام استارز ازجمله محورهای اصلی الکامپ امسال است که در طی سه سال از 80 استارتاپ به 450 کسب‌وکار نوپا رسید و رشد چشمگیری را به ثبت رساند، انتظار داریم امسال نیز شاهد رشد و پیشرفت الکام استارز باشیم. الکام گیمز به‌عنوان محور دیگر الکامپ است که تلاش میکنیم امسال بیشتر دیده شود و الکام ترندز را هم مانند سال گذشته خواهیم داشت.
او افزود: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال "حمایت از کالای ایران" از تولیدات داخلی نیز تاکید خواهیم داشت. در کنار این بخش‌ها وزن اصلی IT کشور شامل شرکت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، اینترنتی نیز در الکامپ جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت و امیدواریم دراین دوره بیشتر دیده شوند. همین‌طور در خصوص مباحث نوینی مانند اینترنت اشیا، IOT، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و غیره اهداف و برنامه‌هایی داریم که اجرا خواهند شد.

الکامپ و تلکام ادغام نمیشوند

در ادامه نشست سعادت در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ادغام دو نمایشگاه الکامپ وتلکام تصریح کرد: در یک سند چندجانبه تمامی بازیگران و افراد موثر در این دو نمایشگاه مسئله ادغام را پذیرفتند اما این در شرایطی است که با تغییر زمان برگزاری و افزایش فضای اختصاص‌یافته به الکامپ دیگر امکان حضور نمایشگاه دیگری در کنار آن فراهم نیست. این دو نمایشگاه باسابقه طولانی در کشور فعالیت می‌کنند بااین‌وجود جنس آن‌ها از هم متفاوت است. تلکام، به یک نمایشگاه تخصصی B2B تبدیل‌شده است اما الکامپ دامنه وسیع‌تری نسبت به تلکام دارد.

بخش بین‌الملل الکامپ

اثنی عشری در پاسخ به سوالی در خصوص حضور خارجی‌ها و بخش بین‌الملل الکامپ امسال، گفت: حضور شرکت‌ها و کشورهای خارجی اجباری نیست بلکه درصورتی‌که جذابیتی برای آن‌ها داشته باشد، خودشان اقدام به حضور در نمایشگاه خواهند کرد. این موضوع به شرایط مختلف ازجمله شرایط اقتصادی و سیاسی بستگی دارد. در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته، شرکت‌های خارجی حضور خواهند داشت ولی در مورد تعداد آن‌ها اعمال فشاری نمی‌کنیم.

تاثیر برجام بر الکامپ

در ادامه اثنی عشری تاثیر خروج از برجام را بر اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و برگزاری نمایشگاه الکامپ بررسی کرد و افزود: صنعت فاوای کشورمان در هر دوره‌ای به نحوی تحت‌فشار بوده است و اکنون نیز چندان متاثر نخواهد شد. ضمن اینکه بازار IT ما معطوف به مصرف‌کننده داخلی است و در حال حاضر این بازار بدون احتساب اپراتورها یک بازار 45 هزار میلیارد تومانی است.
سعادت نیز در تایید صحبت‌های رئیس شورای مرکزی سازمان، افزود: سابقه تحریم‌های صنعت فاوای کشور به‌عنوان صنعت Hightech به‌پیش از برجام بازمیگردد و لغو آن نیز تاثیری بر اقتصاد این صنعت و برگزاری نمایشگاه تخصصی الکامپ نخواهد داشت. در خصوص نوسانات نرخ ارز نیز بیش از مبلغ ارز ثبات آن برای فعالان این حوزه اهمیت دارد.

برنامه رسانه‌ای الکامپ

اثنی عشری در پایان نشست و با اشاره به برنامه‌های رسانه‌ای الکامپ گفت: ما در سه موج الکامپ را رسانه‌ای می کنیم. اولین موج در اردیبهشت‌ماه و برای شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حضور در الکامپ خواهد بود. موج دوم برای حضور مردم در نمایشگاه و از یک هفته قبل از نمایشگاه و موج آخر رسانه‌ای در زمان برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

ایسوس

نظر شما چیست؟