هدیه‌ای برای همراه اولی‌ها
اینترنت رایگان برای مشترکین همراه اول
با فرا رسیدن پاییز، اوپراتور همراه اول برای تمام افرادی که از بسته‌های نوترینوی این شرکت استفاده می‌کنند یک امکان ویژه در نظر گرفته است. اما شرایط خاصی که برای این «هدیه‌ی پاییزی» در نظر گرفته شده، استفاده از آن را برای بسیاری از کاربران دشوار کرده است.

1606683296_1_0.gif

دهم مهر بود که خبری از طرف همراه اول مطرح شد مبنی بر این که این اوپراتور به تمام مشترکانی که از بسته‌های نوترینو استفاده می‌کنند اینترنت رایگان اهدا خواهد کرد. در ظاهر امر، این اتفاق بسیار جذاب بود؛ اما وقتی شرایط استفاده از این هدیه مطرح شد، کمی اوضاع را پیچیده‌ کرد.


قضیه از این قرار است که این اوپراتور به مشترکانی که هر نوع بسته‌ای از بسته‌های  نوترینو (چه روزانه، چه هفتگی و چه دارای مدت زمان بیشتر) خریداری کنند، مادامی که بسته‌ی خریداری شده برای آن‌ها فعال باشد، می‌توانند در بازه‌ی زمانی ساعات 3 تا 9 بامداد از اینترنت رایگان و نامحدود استفاده کنند. درست است که این اتفاقی است که به ندرت در ایران صورت می‌گیرد و شایان توجه و تشکر است، اما آیا بهتر نبود ساعت استفاده از این به اصطلاح «هدیه» را در وقت بهتری از روز قرار دهند تا امکان استفاده از آن برای کارمندان و دانشجویانی که لازم است در ساعات ابتدایی صبح بیدار و راهی محل کار یا تحصیل خود شوند نیز فراهم شود؟ چه بسا افرادی که به دلیل استفاده از اینترنت در این ساعات و نداشتن خواب کافی، به دانشگاه یا اداره‌ی خود می‌روند و راندمان کاری پایینی از خود نشان می‌دهند؛ حال آن که اینترنت باید وسیله‌ای در جهت افزایش کیفیت و سرعت کار و یادگیری باشد.

مسئله‌ی بعدی، سرعت پایین این سرویس و انتقال احساس «فلج بودن» به کاربر است. به دلیل محدودیت‌هایی که سرویس‌های اینترنتی در ایران دارند، کاربران چنین فرصت‌هایی را غنیمت می‌شمارند و از خیر هیچ بایت آن نمی‌گذرند. در نتیجه، در برخی از نواحی، افرادی که در ساعات ابتدایی صبح نیاز دارند کارهای معمولی‌شان -مانند چک کردن ایمیل- را انجام دهند نیز با کندی وحشتناکی مواجه می‌شوند.

این طرح از ده مهر آغاز شده و تا انتهای پاییز ادامه خواهد داشت. شایان ذکر است افرادی که به تازگی به همراه اول ترابرد کرده‌اند و یا سیمکارت خود را به یوسیم تغییر داده‌اند و شامل طرح‌های تشویقی همراه اول هستند نیز می‌توانند از این هدیه استفاده کنند. این طرح به صورت خودکار فعال می‌شود و نیازی به وارد کردن کد خاصی ندارد.

ایسوس

نظر شما چیست؟