یک تبلت همه فن حریف
تبلت میان رده می پد 4 شیائومی معرفی شد
شیائومی نه تنها به رقیبی جدی برای غول‌های بازار گوشی هوشمند تبدیل شده است، بلکه در بازار تبلت و نوت‌بوک هم بیکار ننشته است و فعال است. تبلت می پد 4 شیائومی آخرین دست آورد این شرکت چینی است که بازار تبلت‌های میان‌رده رو به بالا را هدف گرفته است. برای آشنایی بیشتر با می پد 4 همراه ما باشید.

هرچند بازار تبلت‌ها به اندازه بازار گوشی‌های هوشمند داغ نیست؛ اما شرکت‌های مطرح هنوز هم قید قشر هدف خود را در این بازار نزده‌اند و گه گاه محصولاتی در این رده هم تولید می‌کنند. شیائومی هم تقریبا هر سال یک تبلت معرفی و تولید می‌کند و باید بنا به تجربه بگوییم هر ساله در رده قیمتی خودش تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها می‌شود. 

تبلت می پد 4 دستاورد شیائومی برای سال 2018 است. می پد 4 نسبت به می پد 3 شاهد تغییرات بسیاری بوده است و به سختی می‌توان شباهتی میان این دو محصول یافت.

طراحی می پد 4

دیگر داشتن حاشیه اندک و نمایشگری با نسبت طول به عرض 18 به 9  تنها مربوط به گوشی‌های هوشمند نیست. شیائومی با می پد 4 این ترندها را وارد عرصه تبلت‌ها کرده است؛ هرچند نسبت دقیق طول به عرض این تبلت 16 به 10 است.

بدنه می پد 4 از جنس آلومینیوم است و سطح جلویی آن با شیشه پوشانده شده است. نمایشگر می پد 4 حدود 77 درصد سطح جلویی آن را پوشانده است و روی آن یک لایه ضد خش وجود دارد. این نمایشگر از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن آن معادل 1200 × 1920 است تا تراکم پیکسلی آن به 283 پیکسل بر هر اینچ برسد. در اطراف می پد 4 دکمه‌های کنترل صدا و بلندگوهای استریو قرار گرفته‌اند تا تجربه صوتی مناسبی را هم در اختیار کاربر قرار دهند.

دوربین می پد 4

در بخش دوربین، می پد 4 شیائومی چندان عملکرد درخشانی ندارد. استفاده از یک سنسور 13 مگایپکسلی معمولی با f/2.0 می‌تواند در نور مناسب عکس‌های قابل قبولی به ثبت برساند؛ اما به هیچ وجه امکانات و کیفیت سنسورهای قوی‌تر و دوربین‌های دوگانه را در اختیار کاربران قرار نخواهد داد. دوربین سلفی می پد 4 هم از یک سنسور معمولی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. هر دو دوربین این تبلت توانایی ضبط ویدیو با کیفیت Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارند که یک استاندارد معمولی در این رده به حساب می‌آید.

سخت افزار می پد 4

تراشه به کار رفته روی می پد 4 از نوع اسنپدراگون 660 است و در کنار آن 3 یا 4 گیگابایت رم وجود دارد. برخی از نسخه‌های می پد 4 تنها با اینترنت WiFi و برخی به صورت همزمان از WiFi و LTE پشتیبانی می‌کنند. می پد 4 در بخش حافظه داخلی دارای دو گزینه 32 و 64 گیگابایتی است و متاسفانه از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌شود. با داشتن تراشه اسنپدراگون 660 که تراشه‌ای هشت هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 2.2 گیگاهرتزی است، این تبلت برای اجرای اندروید 8.1 و عناوین مختلف بازی‌های سنگین موجود در استورها با هیچ مشکلی روبرو نخواهد بود و برای کاربران لذت بازی در یک نمایشگر بزرگ را به ارمغان خواهد آورد.

باتری مورد استفاده روی می پد 4 دارای ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی است که با توجه به تراشه کم‌مصرف مورد استفاده روی این تبلت، می‌تواند برای مدت زیادی دوام بیاورد. شیائومی برای شارژ کردن این باتری بزرگ یک شارژر 10 واتی در نظر گرفته است که برای پر کردن می پد 4 به حدود 3 ساعت زمان نیاز دارد.

نتیجه گیری

شیائومی می پد 4 یک گزینه خرید خوب در رده قیمتی زیر 200 دلار است؛ اما وجود برخی امکانات می‌توانست آن را به بهترین گزینه تبدیل کند. قابلیت‌هایی مثل دوربین دوگانه، شارژ سریع قوی‌تر و حسگر اثر انگشت. با این وجود، هنوز هم می‌توان روی می پد 4 به عنوان یک تبلت قدرتمند برای بازی و تماشای ویدیو حساب کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟