توجه سامسونگ به بازار گوشی‌های ارزان
سامسونگ اولین گوشی مجهز به اندروید GO خود را روانه بازار می‌کند
بازار گوشی هوشمند در تمام رده‌ها بسیار رقابتی شده است. شرکت‌های بزرگ هم برای عقب نماندن از این قافله، از بازار گوشی‌های ارزان غافل نمی‌شوند. سامسونگ هم شاید کمی دیر، اما بالاخره بقصد دارد به بازار گوشی‌های ارزان توجه بیشتری داشته باشد. نشان به این نشان که تصمیم گرفته است نسخه سبک اندروید اوریو موسوم به اندروید گو را روی یک گوشی پایین‌رده به کار ببندد.

1606683296_1_0.gif

اندروید گو را می‌توان نسخه سبک‌تری از اندروید 8.0 اوریو دانست. این سیستم عامل قرار نیست از لحاظ امنیتی به هیچ وجه ضعیف‌تر از اندروید 8.0 معمولی باشد؛ تنها تفاوت این دو سیستم عامل در بخش‌های گرافیکی و زیبایی است. عملکرد این سیستم عامل در بحث صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی کاربری هم تفاوتی با اندروید اوریو ندارد؛ اما به دلیل چشم‌پوشیم از برخی امکانات تجملی و ظاهری، مصرف رم بسیار کمتری نسبت به اندروید 8.0 معمولی دارد و به این ترتیب به گزینه‌ای بسیار مناسب برای گوشی‌هایی بدل شده است که حافظه اجرایی (رم) آن‌ها کمتر از 2 گیگابایت است.

اگر چه مدت زیادی از معرفی این سیستم عامل اندرویدی گذشته است؛ تازه حالا سامسونگ به فکر افتاده است که از این سیستم عامل بر روی گوشی‌های ارزان‌تر خود استفاده کند. بنا به اخبار منتشر شده از چند منبع معتبر، چند نسخه از سری Galaxy J2 با اسم رمز SM-J260 قرار است با این سیستم عامل روانه بازار شوند. بازار هدف این سری گوشی‌ها آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا خواهد بود. 

همه چیز از جایی شروع شد که این گوشی‌ها تحت آزمون GeekBench قرار گرفتند. نام این گوشی‌ها در این آزمون universal7570_go ثبت شده بود که یک المان واضح از بهره گیری از سیستم عامل اندروید Go است. سرنخ بعدی این نام‌گذاری، بهره مندی این گوشی از تراشه اگزینوس 7570 است؛ تراشه‌ای که قدرت پردازش نهایی آن 1.43 گیگاهرتز است و تنها حدود 850 مگابایت رم دارا است.

گلکسی جی 2

حدس ما این است که این سری گوشی‌ها با نام Galaxy J2 Core روانه بازار شوند. از آنجا که سامسونگ تا کنون هیچ گوشی‌ای با اندروید خالص روانه بازار نکرده است، هیچ بعید نیست که روی این گوشی‌ها هم رام اختصاصی سامسونگ موسوم به Samsung Exprience مورد استفاده قرار بگیرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟