سیستم عامل اختصاصی برای دستگاه‌های فوق ارزان
30/02/1396 - 20:35
گوگل نسخه سبک‌تر اندروید را با نام "اندروید گو" معرفی کرد
گوگل در جریان کنفرانس گوگل آی‌/او 2017 به طور رسمی از نسخه سبک‌تر و ضعیف‌تر اندروید که به طور اختصاصی برای دستگاه‌های رده پایین طراحی شده است، رونمایی کرد. این نسخه از سیستم‌عامل مذکور، اندروید گو (Android Go) نام دارد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات اندروید گو داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

گوگل همواره در تلاش است تا سیستم‌عامل اندروید را بهبود بخشد و کارایی آن را افزایش دهد. حال گوگل تصمیم گرفته که راه‌حلی اختصاصی برای استفاده از دستگاه‌های رده پایین‌تر در کنار اندروید ارائه کند. در همین راستا، گوگل در کنفرانس گوگل آی‌/او 2017 از نسخه سبک‌تر یا بهتر بگوییم ضعیف‌تر اندروید با نام اختصاصی اندروید گو رونمایی کرد.

مطلب پیشنهادی

تلگرام 4.0 با امکان ارسال ویدئو مسیج منتشر شد + آموزش
آموزش ارسال ویدئو مسیج (Video Message) در تلگرام

اندروید گو در واقع نسخه بهینه‌سازی شده سیستم‌عامل اندروید او (Android O) محسوب می‌شود و به صورت اختصاصی برای دستگاه‌هایی طراحی شده که از حافظه رم کمتر از یک گیگابایت بهره‌مند می‌شوند. عرضه آزمایشی این سیستم‌عامل قرار است از سال 2018 آغاز شود و سپس گوگل با همکاری برخی از شریک‌هایش به عرضه گسترده این سیستم‌عامل خواهد پرداخت.

اندروید گو در کنار نسخه‌های بهینه‌سازی شده اپلیکیشن‌هایی همچون روم، یوتیوب گو و جی‌بورد (GBoard) ارائه می‌شود. جالب است بدانید که جی‌بورد از بخش‌های جالب توجه اندروید گو محسوب می‌شود. کیبورد گوگل این امکان به کاربران خواهد داد تا کلمه‌ مورد نظر خود را به هر زبانی تایپ کنند و معادل آن را به زبان دیگر مد نظرشان مشاهده نمایند.

گوگل همچنین اشاره داشته که اندروید گو را به نسخه مخصوصی از پلی استور (Google Play Store) مجهز می‌کند که اپلیکیشن‌های بهینه و اختصاصی را ارائه خواهد کرد. جالب است بدانید که هم اکنون اسمارت‌فون‌های رده پایین حداقل از حافظه رم یک گیگابایتی یا حتی دو گیگابایتی بهره‌مند هستند، این موضوع در حالی است که اندروید گو برای دستگاه‌های بهینه‌سازی شده که  از رم کمتر از یک گیگابایت بهره‌مند می‌شوند. پس مشخص است که دستگاه‌های مجهز به اندروید گو در آینده محصولاتی بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه خواهند بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟