آموزش ارسال ویدئو مسیج (Video Message) در تلگرام
29/02/1396 - 19:33
تلگرام 4.0 با امکان ارسال ویدئو مسیج منتشر شد + آموزش
تلگرام به طور رسمی نسخه جدید اپلیکیشن پیام‌رسان خود را منتشر کرد. آپدیت جدیدی که برای تلگرام ارائه شده سه قابلیت جدید را به همراه دارد که در بین آن‌ها قابلیت ویدئو مسیج (Video Message) تقریبا جالب‌ترین قابلیت موجود است. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر ویژگی‌های جدید تلگرام 4.0 و نحوه ارسال ویدئو مسیج در آن داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

تلگرام جدیدترین نسخه اپلیکیشن پیام رسان خود را با انتشار یک آپدیت عمده عرضه کرد. این آپدیت سبب شده که تلگرام 4.0 با سه قابلیت جالب و جدید معرفی شود. این سه قابلیت شامل امکان ارسال ویدئو مسیج، پلتفرم اینستنت وی یو (Instant View Platform) و پرداخت از طریق ربات‌ها (Payments for Bots) می‌شود.

در بین این سه قابلیت، می‌توان امکان ارسال ویدئو مسیج را جذاب‌ترین ویژگی جدید ارائه شده دانست. در ادامه این مقاله به آموزش نحوه استفاده از این قابلیت در نسخه جدید تلگرام می‌پردازیم و مختصری در مورد سایر ویژگی‌های جدید ارائه شده در تلگرام 4.0 صحبت می‌کنیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

ویدئو مسیج تلگرام و آموزش استفاده از آن

حتما با قابلیت ارسال ویس (Voice) یا پیام صوتی در تلگرام آشنا هستید. ویدئو مسیج قابلیتی شبیه به ویس است، با این تفاوت که به جای صدا در آن ویدئو ارسال می‌شود! این ویدئو نهایتا می‌تواند 60 ثانیه‌ای باشد و شامل صدا هم می‌شود. برای ضبط ویدئو مسیج می‌توان از دوربین اصلی و سلفی دستگاه استفاده کرد.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا باید تلگرام خود را آپدیت کنید. سپس وارد پنجره گفتگویی شوید که می‌خواهید در آن ویدئو مسیج ارسال شود. حال آیکون "میکروفون" را از لبه سمت راست و پایین صفحه لمس کنید. بدین ترتیب یک آیکون "دوربین" جایگزین آن می‌شود. برای ضبط ویدئو مسیج کافی است که انگشت خود را بر روی آیکون دوربین موجود قرار داده و نگه دارید. به محض اینکه انگشت خود را از روی آیکون دوربین بردارید، ویدئو مسیج ارسال می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم ویدئو مسیج‌های تلگرام می‌توانند نهایتا 60 ثانیه‌ای باشند و شامل صدا هم می‌شوند. امکان برش ویدئو مسج‌ها هم وجود دارد. اما شاید نگه داشتن انگشت بر روی آیکون دوربین و ضبط ویدئو مسیج کمی دشوار باشد! خوشبختانه تلگرام راه حلی برای رفع این مشکل ارائه کرده است. در نسخه تلگرام 4.0 می‌توانید از حالتی تحت عنوان "قفل شدن ضبط" استفاده کنید تا دیگر نیازی نباشد انگشت خود را برای ضبط ویدئو مسیج یا حتی ویس بر روی آیکون دوربین یا میکروفون نگه دارید. برای استفاده از این قابلیت پس از اینکه انگشت خود را برای چند لحظه روی آیکون دوربین قرار دادید و پروسه ضبط ویدئو مسیج آغاز شد، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. به این صورت حالت "قفل شدن ضبط" فعال می‌شود و می‌توانید انگشت خود را از روی آیکون دوربین بردارید و هیچ اختلالی در ضبط ویدئو ایجاد نشود.

تلگرام همچنین از وبسایتی تحت عنوان تلسکوپ (Telescope) هم رونمایی کرده است. برای دستیابی به این وبسایت باید به آدرس Telesco.pe مراجعه کنید. با تایپ نماد / و سپس آی‌دی کانال‌های عمومی تلگرام در کنار Telesco.pe می‌توانید به آرشیو ویدئو مسیج‌های ارسال شده در آن کانال دسترسی یابید. تمام ویدئو مسیج‌هایی که در کانال‌های عمومی تلگرام ارسال شوند، به طور خودکار در Telesco.pe آپلود خواهند شد و بدین صورت امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیسبوک فراهم می‌شود.

پلتفرم اینستنت وی‌یو (Instant View Platform)

ویژگی بعدی که در تلگرام 4.0 معرفی شده است، پلتفرم اینستنت وی یو (Instant View Platform) نام دارد. حتما با قابلیت اینستنت وی‌یو تلگرام آشنا هستید. به موجب این قابلیت در تلگرام برای باز کردن لینک‌ سایت‌های خاصی الزامی به خروج از تلگرام و اجرای مرورگر دستگاه وجود نداشت، بلکه از مرورگر درون برنامه‌ای خود تلگرام استفاده می‌شد. این قابلیت فقط برای سایت‌های خاصی قابل استفاده بود. اما هم اکنون تلگرام پلتفرم اینستنت وی یو (Instant View Platform) را ارائه کرده است تا افراد آشنا با HTML می‌توانند تمپلیت (Template) یا قالب‌های اختصاصی را برای سایت یا لینک‌های مورد نظرشان طراحی کنند که امکان پشتیبانی از حالت اینستنت وی‌یو تلگرام را داشته باشند.

جالب است بدانید که تلگرام برای حمایت از توسعه‌دهندگان و ساخت تمپلیت‌های این چنینی یک مسابقه را هم تدارک دیده است. بدین سبب لیستی از سایت‌های مختلف ارائه شده است که سایت‌های ایرانی همچون ورزش 3 و زومیت هم در آن وجود دارند. افراد علاقمند می‌توانند برای سایت‌های موجود تمپلیت‌های مناسب را طراحی کنند. تلگرام به اولین فردی که برای هر سایت تمپلیت مناسب و مطابق با معیارهایش طراحی کند مبلغ 50 الی 100 دلار جایزه اهدا می‌کند و به بهترین تمپلیت طراحی شده برای هر سایت هم 100،000 دلار جایزه خواهد داد. پس از با HTML آشنایی دارید، این فرصت استثنایی را از دست ندهید!

پرداخت آنلاین از طریق ربات‌های تلگرام (Payments For Bots)

قابلیت آخری که تلگرام در آپدیت جدید اپلیکیشن پیام‌رسان خود ارائه کرده است، مربوط به امکان پرداخت و خرید آنلاین از طریق ربات‌های این مسنجر محبوب می‌شود. تا پیش از این، کاربران تنها قادر بودند تا از طریق ربات کانال‌های فروشگاه آنلاین به لیست محصولات مختلف آن‌ها دسترسی پیدا کنند و مروری بر محصولاتشان داشته باشند، اما از این پس امکان خرید مستقیم از طریق ربات فروشگاه‌ها و پرداخت آنلاین فراهم شده است.

البته باید اشاره کنیم که فعلا این قابلیت فقط از کارت‌های بانکی بین‌المللی پشتیبانی می‌کند. بنابراین در حال حاضر استفاده از این ویژگی برای ما ایرانی‌ها مقدور نیست، اما تلگرام اشاره کرده که قصد دارد در آینده نزدیک بسیاری از سیستم‌های پرداخت دیگر را هم تحت پشتیبانی خود در آورد.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، توصیه می‌کنیم که همین حالا تلگرام 4.0 را دانلود و بر روی دستگاهتان نصب کنید. مطمئنا در بین ویژگی‌های نام برده شده، کاربردی‌ترین و جالب‌ترین ویژگی مربوط به امکان ارسال ویدئو مسیج (Video Message) می‌شود. امیدوار هستیم که از این مقاله اختصاصی لذت برده باشید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟