عنصر هولوگرافیک، دوربین ماجولار و فیلمبرداری 8K
هیدروژن وان، خاص‌ترین گوشی مورد انتظار سال 2018
باید قبول کنیم که گوشی‌های هوشمند چند سالی است که چیز جدیدی برای ارائه ندارند. درست است که دوربین‌ها قوی‌تر می‌شوند؛ درست است که نمایشگرها پیشرفته‌تر می‌شوند و درست است که قدرت پردازش آن‌ها چندین برابر شده است؛ اما همیشه جای خالی یک نوآوری چشمگیر احساس شده است. گوشی هیدروژن وان شرکت مطرح RED آمده است تا خیلی چیزها را تغییر دهد.

1606683296_1_0.gif

شرکت RED یک شرکت فعال در زمینه ساخت تجهیزات تصویربرداری است و هیدروژن وان اولین محصول این شرکت خواهد بود. خبرها حاکی از آن است که گوشی مورد انتظار، قرار است به زودی روانه بازار شود. اما چه چیزی این گوشی را از سایر گوشی‌های بازار متفاوت می‌کند؟

هنوز اطلاعات کاملی در ارتباط با مشخصات و امکانات این گوشی منتشر نشده است؛ اما چیزهایی که در ارتباط با این گوشی می‌دانیم، بسیار هیجان انگیز است:

نمایشگر هولوگرافیک

نمایش سه بعد روی صفحات مسطح دو بعدی، رویایی است که از سالیان قبل در سر بشر بوده است. چند سالی می‌شود که به لطف وجود عینک‌های سه بعدی، این امکان در اختیار کاربران قرار گرفه است؛ اما هیدروژن وان و نمایشگر هولوگرافیکش قرار است فناوری موجود روی گوشی‌های هوشمند را یک پله بالاتر ببرند. این گوشی توانایی این را دارد که از 4 جهت تصاویری سه بعدی به کاربران نشان دهد، آن هم بدون استفاده از عینک سه بعدی! هنوز مشخص نیست که مکانیزم این عمل چگونه است و عده‌ای از کارشناسان هم معتقدند که این تنها یک ترفند تبلیغاتی است. باید منتظر ماند و دید که آیا فناوری به یک باره متحول خواهد شد یا خیر؟

دوربین ماژولار

هرچند تعداد گوشی‌های ماژولار زیاد نیست و اکثر آن‌ها هم با توفیق چندانی مواجه نبوده‌اند، اما هیدروژن وان می‌خواهد با قابلیت‌هایی که در بخش ماژولار خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد، سنت شکنی کند. ماژول دوربین در این گوشی شامل چند مولفه قابل تغییر است. تغییر لنز چیز تازه‌ای نیست و قبلا در ماد‌های مختلف گوشی‌های ماژولار موتورولا یا گوشی ال‌جی G5 و حتی اسنشال فون نظیر آن را دیده بودیم. اما چیزی که حساب هیدروژن وان را از سایرین جدا می‌کند، قابلیت تغییر سنسور است! در پتنت‌های به ثبت رسیده از این شرکت شاهد این قابلیت عجیب و پیشرفته هستیم؛ اما نمی‌دانیم آیا روی این گوشی عملکرد و بازدهی مناسبی خواهد داشت یا خیر؟

قابلیت فیلبرداری 8K

کیفیت 4K را فراموش کنید! شرکت RED با همکاری کمپانی لوسید تصاویری با کیفیت 8K را برای بخش فیلمبرداری این گوشی در نظر گرفته‌اند. البته کیفیت خام تصاویر ثبت شده با دوربین‌های این گوشی همان 4K است؛ اما با اتکا به تراشه مخصوص پردازش تصاویر، کیفیت نهایی ویدیوهای ضبط شده با این گوشی به 8K می‌رسد. 

سایر مشخصات

همانطور که گفتیم، چیز زیادی در ارتباط با این گوشی نمی‌دانیم؛ اما این طور که از قرائن برمی‌آید، یک نمایشگر 5.7 اینچی QHD، تراشه اسنپدراگون 835، پورت USB type-C و یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بر روی این گوشی وجود خواهد داشت.

قیمت؟

مسلما با گوشی ارزانی سر و کار نخواهیم داشت. دوربین‌های RED بسیار گران هستند و حالا فرض کنید قرار است بخشی از فناوری آن‌ها در مقیاسی چنین کوچک هم به کار گرفته شوند. پس طبیعی است که نسخه آلومینیومی این گوشی 1195 دلار قیمت داشته باشد. حالا اگر نسخه تیتانیومی آن را بخواهید، باید 1595 دلار بدهید. بله. تکنولوژی ارزان نیست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟