Netgear Nighthawk R7900 X6 AC3000
با ویژگی‌های روتر جدید شرکت نت‌گیر بیشتر آشنا شوید
بعد از معرفی روتر سه بانده Nighthawk R8000 توسط نت‎گیر در سال گذشته، حالا این شرکت یک روتر جدید با نام Nighthawk R7900 AC3200 را ارائه کرده است. این روتر با وجود قیمت پایین‎تر نسبت به برادر بزرگتر خود، همچنان یک روتر فوق العاده برای مصارف خانگی است.

1606683296_1_0.gif

قابلیت‎های برجسته جدیدترین روتر نت‎گیر با نام Nighthawk R7900 X6 AC3000 عبارت است از:

سه باند AC3000

بله این یکی دیگر از دستگاه‎های سه بانده‎ای است که توسط نتگیر ارائه می‎شود. دو باند 5 گیگاهرتز این اطمینان را به شما می‎دهد تا تمام دستگاه‎های 5 گیگاهرتز شما از پهنای باند کافی (دو باند 1.3 گیگابیت در ثانیه = 2.6 گیگابیت در ثانیه) برخوردار باشند. یک باند 2.4 گیگاهرتز اضافه دیگر نیز 450 مگابيت در ثانیه را به شما ارائه می‎کند که شما مجموعا 3 گیگابیت در ثانیه را در اختیار خواهید داشت.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید كه مثل همه تبلیغات سرعت روترها، این‎ها نیز سرعت‎های اسمی هستند و شما در عمل تقريبا به 40% این ارقام دست پيدا خواهید کرد که همچنان مقداری قابل ملاحظه‎ای است.

اتصال هوشمند

R7900 از قابلیت اتصال هوشمند نیز برخوردار است که به طور خودکار تصمیم می‎گیرد کدام دستگاه باید به کدام باند بی‎سیم متصل شود. این روتر دستگاه‎های کندتر را به یک باند متصل می‎کند و دستگاه‎های سریع‎تر را به باندهای دیگر.

پردازنده دو هسته‎ای

علاوه بر یک پردازنده دو هسته‎ای، سه پردازنده جانبی آماده به کار دیگر نیز وجود دارد که در زمان پرباری به کمک می‎آیند. از این پردازنده‎ها برای برقراری ارتباط بین اینترنت و اتصال محلی، وای‎فای به اترنت و دسترسی به USB استفاده می‎شود.

پورت USB 3.0

یک پورت USB 3.0 روی این روتر قرار دارد. اغلب روترهای AC دیگر از دو پورت USB برخوردار هستند که یکی از آنها پورت USB 2.0 است. معمولا یک پورت USB برای اغلب کاربردهای کاربران کافی است، بنابراین این موضوع مشکل ساز نخواهد بود و از آنجا که این پورت USB 3.0 است برای کارهای استریم از طریق درایو USB کاملا مناسب است.

گزينه‎های به اشتراک گذاری و پشتیبان گیری

Nighthawk R7900 از چند گزینه به اشتراک گذاری برخوردار است:

  • ReadyShare USB به شما اجازه می‎دهد فایل‎های خود را به راحتی به اشتراک بگذارید. تنها کافی است درايو USB خود را متصل کرده و آن را با دستگاه‎های متصل به شبکه خود به اشتراک بگذارید.
  • ReadyShare Vault یک ابزار پشتیبان گیری است که از فایل‎های شما کپی تهیه می‎کند تا همیشه یک پشتیبان امن از فایل‎های ذخیره شده ارزشمند خود در اختیار داشته باشید. این قابلیت به ویژه برای عکاسان و کسانی که با تلفن هوشمند خود فایل تبادل می‎کنند بسیار مفید است. Vault را می‎توان به گونه‎ای تنظیم کرد که به طور خودکار از عکس‎های موجود در تلفن شما نسخه پشتیبان تهیه کند.
  • DLNA برای به اشتراک گذاری رسانه با دستگاه‎های سازگار موجود در خانه از این قابلیت استفاده می‎شود.
  • iTunes Compatible این روتر می‎تواند با استفاده از Air Play یا Apple Remote به اشتراک گذاری بپردازد.
  • ReadyShare Printer به شما اجازه می‎دهد چاپگر خود را از طریق USB به اشتراک بگذارید.

6 آنتن قدرتمند قابل تنظیم

با این 6 آنتن منطقه گسترده‎ای از خانه شما تحت پوشش امواج وای‎فای قرار خواهد گرفت (به ویژه خانه‎های چند طبقه). آنتن‎های R7900 را می‎توان به گونه‎ای جابجا کرد تا بیشترین بازده ارسال امواج را در اختیار شما قرار دهد.

شبکه مهمان

با استفاده از شبکه مهمان می‎توانید بدون اجازه دسترسی به شبکه، برای مهمانان خود اجازه دسترسی به اینترنت را فراهم کنید.

Netgear Genie

با استفاده از اپلیکیشن Genie شبکه خود را تحت نظر داشته باشید. از این اپلیکیشن می‎توان روی تلفن هوشمند، تبلت یا لپ‎تاپ استفاده کرد و به سادگی کنترل شبکه را در دست گرفت.

کنترل والدین

برای کاربران خود اجازه و سطح دسترسی تعریف کنید و تعیین کنید هر کدام چه زمانی می‎توانند از شبکه استفاده کنند.

خصوصیات فنی R7900

  • 802.11a/b/g/n/ac
  • Tri Band (2x 1.3Gbps 5GHz / 1x 450Mbps 2.4GHz)
  • 1x USB 3.0
  • 4x 1Gbps LAN / 1x 1Gbps WAN
  • 1GHz Dual Core CPU
  • 256MB RAM

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟