شرکت‌های مختلف چه راهکاری برای مشکلات ظاهری روترهای وای‌فای دارند؟
پایان عصر روترهای عذاب‌آور
اکثر افراد مودم‌ها (روترها) را روی میز قرار می‌دهند یا سعی می‌کنند آن را در جایی پنهان کنند تا ظاهر ناپسندش در معرض دید نباشد. شاید ایرادی به این طرز فکر وارد نباشد، اما وقتی دیوار، میز یا هرچیز دیگری بین مودم و دستگاه‌هایی که می‌خواهند به آن متصل شوند وجود داشته باشد، سیگنال تضعیف می‌شود. بهترین مکان برای قرار دادن مودم وسط اتاق بدون هیچ مانعی است تا سیگنال‌های بی‌سیم آزادانه ارسال شوند. انجام چنین کاری معمولاً عملی نیست و باید راه‌ حل دیگری برای کاهش قدرت سیگنال و همچنین طراحی ظاهری ارائه شود.

1606683296_1_0.gif

تعداد زیادی از دستگاه‌های امروزی نقص‌هایی در بحث طراحی یا فنی دارند که نشانه کامل نبودن است. از طرفی تغییر نیازها و افزایش تقاضا برای اتصال به اینترنت چالش بزرگ‌تری را پیش ‌روی بزرگان این صنعت قرار داده است. در سال‌های نه چندان دور در یک خانه تنها یک یا دو دستگاه به شبکه متصل می‌شدند، اما امروزه حتی لامپ‌ها و یخچال‌ها نیز باید این کار را انجام دهند.

مطلب پیشنهادی

شاید شما به این ده گجت شبکه عجیب نیاز دارید!
گجت‌هایی که تصور نمی‌کنید ساخته شده باشند!

Ericson AB یکی از سازندگان سوئدی تجهیزات شبکه تخمین زده است که تا سال 2022 حدود 29 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت خواهیم داشت که این رقم جدا از کامپیوترها و تلفن‌های همراه است. افزایش دستگاه‌ها تداخل امواج را بیشتر می‌کند و کیفیت سرویس را کاهش می‌دهد. در باند فرکانسی که وای‌فای در آن کار می‌کند، محدودیت‌های بزرگی وجود دارد و این منابع ارزش فراوانی دارند؛ بنابراین، توجه به این مسئله اهمیتی دوچندان دارد. شرکت‌های بسیاری در فکر حل این مشکلات هستند و سعی در ارائه محصولاتی با کیفیت و متفاوت از گذشته دارند. همواره گجت‌های زیادی در حال ورود به بازار هستند که می‌خواهند قدرت و خلاقیت خود را به رخ بکشند و علاوه بر مشکلات فنی تنفر مردم نسبت به دستگاه‌های زشت دیروز با کابل‌ها، چراغ‌های چشمک‌زن و بدنه پلاستیکی را به دست فراموشی بسپارند. فلسفه طراحی جدید، عبارتی با عنوان «وای‌فای در سراسر خانه» را به وجود آورده است. نام دیگر این مفهوم و فناوری «مش وای‌فای» است. طبق این مفهوم تمام خانه نیاز به امواج قوی برای اتصال دستگاه‌های مختلف دارد، نقطه کوری نباید وجود داشته باشد و دسترسی به اینترنت بدون قطعی یا کاهش کیفیت باشد.

روترهای Velop شرکت لینک‌سیس که مبتنی بر مش وای‌فای هستند

Linksys یکی از شرکت‌های پیشگام در این زمینه است و دستگاهی به‌نام Velop را طراحی کرده که شبیه به یک اسپیکر کوچک است و آنتن آن داخلی است. با قرار دادن تعدادی از این محصولات بر اساس وسعت منزل بیشترین بازدهی در اتصال به وای‌فای به دست می‌آید. مهم نیست چقدر حرکت داشته یا در داخل یا خارج از منزل باشید، این دستگاه با طراحی منحصر به فردش کیفیت سرویس مناسبی برای شما فراهم می‌کند. محصول شرکت Plume دستگاه‌های کوچک و زیبایی هستند که به پریز برق متصل می‌شوند و می‌توان در هر اتاق یکی از آن‌ها را قرار داد. تداخل امواج حاصل از این دستگاه‌ها، با این کار بسیار کمتر می‌شود. Plume بر دستگاه‌ها و داده‌های ارسالی آن‌ها نظارت و حتی بین اطلاعات اولویت‌بندی هم می‌کند. برای مثال، یک ویدیو کنفرانس اولویت بیشتری نسبت به گشت و گذار در اینترنت دارد.

روترهای مش‌ وای‌فای شرکت Plume

مورد دیگری که کمتر به آن توجه می‌شود، این است که اکثر مودم‌ها از لحاظ فنی نمی‌توانند هم‌زمان اطلاعات را دریافت و ارسال کنند. فرض کنید می‌خواهید هم‌زمان عکسی را آپلود کنید و فیلمی را نیز در شبکه‌های اجتماعی ببینید. مودم در کسری از ثانیه و به‌صورت متناوب وظیفه خود را در ارسال عکس و دریافت فیلم تغییر می‌دهد. شرکت Ubiquiti این مشکل را با طراحی نوعی از آنتن‌های پیشرفته حل کرده است که می‌توانید هم‌زمان اطلاعات را دریافت و ارسال کنید. 
شرکت Comcast یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات و محصولات ارتباطی در ایالات متحده است. این شرکت به‌زودی محصولات خود به‌نام «دروازه بی‌سیم پیشرفته» را روانه بازار می‌کند که می‌تواند بر دستگاه‌های متصل شده و داده‌ها در ابر نظارت کند؛ به علاوه نقش یک به‌روزکننده نرم‌افزار را نیز بر عهده دارد.

با تغییر نیازها مسلماً شاهد تغییرات بیشتری در ساخت مودم‌ها خواهیم بود. وظیفه مودم‌ها فقط ارسال و دریافت اطلاعات نخواهد بود و آنتن‌ بزرگ‌تر به‌معنای کیفیت بهتر نیست. برطرف کردن مشکلات گذشته به‌همراه زیبایی ظاهری چیزی است که آینده این صنعت را می‌سازد. هر شرکتی خلاق‌تر باشد، جایگاه بهتری خواهد داشت و هرکدام در گذشته بمانند به‌تدریج محو خواهند شد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟