راهنمای خرید بهترین سوئيچ لایه ۲ شبکه
برای هر شبکه با هر تعداد دستگاه، یک سوئیچ لایه ۲ شبکه مورد نیاز است تا اتصال آن‌ها را با یک‌دیگر فراهم کند. همه رایانه‌ها، چاپگرها و دستگاه‌های NAS در شرکت می‌توانند ترافیک زیادی در شبکه ایجاد کنند؛ به همین دلیل است که داشتن یک سوئیچ شبکه بادوام و سریع بسیار مهم است. در این مطلب ۸ مورد از سوئیچ‌های لایه ۲ شبکه از برندهای مختلف و با تعداد پورت‌های مختلف را که در کنار کیفیت بالا قیمت نسبتا مناسبی دارند، معرفی خواهیم کرد.

1606683296_1_0.gif

سوئیچ چیست؟

سوئیچ شبکه، دستگاه‌های درون شبکه (اغلب شبکه محلی) را به هم متصل می‌کند و بسته‌های داده را به/از آن دستگاه‌ها ارسال می‌کند. برخلاف روتر که داده‌ها را بین دستگاه‌های شبکه‌های مختلف منتقل می‌کند، سوئیچ داده‌ها را فقط به دستگاه موجود در همان شبکه (که ممکن است سوئیچ دیگر یا کامپیوتر کاربر باشد) ارسال می‌کند. خانه ها و دفاتر کوچک برای دسترسی به اینترنت به روتر نیاز دارند، اما اکثر آن‌ها به سوئیچ شبکه نیاز ندارند، مگر این‌که دستگاه‌هایی داشته باشند که نیاز باشد به یک‌دیگر برای به‌اشتراک‌گذاری منابع متصل شوند. دفاتر و مراکز داده بزرگ با ده‌ها یا صدها رایانه معمولاً به سوئیچ نیاز دارند.

انواع سوئیچ

سوئیچ‌های ماژولار و پیکربندی ثابت

سوئیچ‌های ماژولار به شما امکان می‌دهند ماژول‌های توسعه را در صورت نیاز اضافه کنید و انعطاف‌پذیری بیشتری با تغییر نیازمندی‌های شبکه به شما می‌دهد.

سوئیچ‌های پیکربندی ثابت تعداد ثابتی از پورت‌ها را ارائه می‌کنند و معمولاً قابل ارتقا نیستند، که باعث می‌شود به‌طور کلی هزینه کمتری داشته باشند. سوئیچ‌های پیکربندی ثابت شامل سوئیچ‌های غیرمدیریتی، سوئیچ‌های هوشمند و سوئیچ‌های مدیریتی هستند.

سوئیچ مدیریتی و غیرمدیریتی

سوئیچ غیرمدیریتی معمولا برای گسترش شبکه و افزودن دستگاه‌ها بدون دردسر پیکربندی و نیاز به فرد متخصص، مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکانات کمتری دارد و نمی‌توان قابلیت‌های امنیتی و مدیریتی را در آن‌ پیکربندی کرد.

سوئیچ مدیریتی کاربرد مشابهی دارد؛ با این تفاوت که ویژگی‌های سوئیچینگ (مانند اولویت‌بندی ترافیک) بیشتری ارائه می‌دهد و قابلیت مدیریت دارد، بنابراین باید توسط متخصص این کار انجام گیرد. آین نوع از سوئیچ همچنین مدیران را قادر می‌سازد تا VLANها را برای تقسیم بیشتر یک شبکه محلی به بخش‌های کوچک‌تر راه‌اندازی کنند.

قیمت سوئيچ‌های غیرمدیریتی، بیشتر به تعداد پورت‌های آن بستگی دارد و قیمت سوئيچ‌های مدیریتی، بر اساس ویژگی‌های متفاوت آن، تعیین می‌شود. سوئیچ‌های غیرمدیریتی، ارزان‌تر هستند و آن‌ها را با پرداخت هزینه بسیار کمتری، می‌توانید تهیه کنید.

سوئیچ لایه ۲ و لایه ۳

سوئیچ‌های شبکه می‌توانند در لایه ۲ مدل OSI (لایه پیوند داده) یا لایه ۳ (لایه شبکه) کار کنند. لایه ۲ داده‌ها را بر اساس آدرس MAC مقصد منتقل می‌کند، در حالی که لایه ۳ داده ها را بر اساس آدرس IP مقصد منتقل می‌کند. به سوئیچ‌هایی که می‌توانند در لایه ۳ کار کنند، سوئیچ مالتی‌لیر نیز گفته می‌شود. با این حال، اکثر سوئیچ‌ها سوئیچ‌های لایه ۲ هستند. سوئیچ‌های لایه ۲ اغلب با استفاده از کابل‌های اترنت به دستگاه‌های موجود در شبکه خود متصل می‌شوند. کابل‌های اترنت کابل‌های فیزیکی هستند که از طریق پورت‌های اترنت به دستگاه‌ها وصل می‌شوند.

سوئیچ لایه ۲ چیست و چگونه کار می‌کند؟

سوئیچ لایه ۲ نوعی سوئیچ شبکه یا دستگاهی است که روی لایه پیوند داده (لایه دوم OSI) کار می‌کند و از آدرس MAC برای تعیین مسیر از طریق جایی که فریم‌ها قرار است ارسال شوند، استفاده می‌کند. از تکنیک‌های سوئیچینگ مبتنی بر سخت‌افزار برای اتصال و انتقال داده‌ها در یک شبکه محلی (LAN) استفاده می‌کند. سوئیچ‌ها عملکردی شبیه به بریج یا پل شبکه دارند؛ با این تفاوت که تعداد پورت‌های بیشتری دارند؛ در واقع سوئیچ‌ها بریج‌های چندپورتی هستند. سوئیچ‌های لایه ۲ اغلب برای ایجاد شبکه‌های محلی مجازی (VLAN) استفاده می‌شوند. از سوئیچ‌های لایه ۲ برای تقسیم شبکه اترنت خود به حوزه‌های برخورد (collision domains) کوچک‌تر برای بهبود عملکرد شبکه استفاده می‌شود. این سوئیچ‌ها معمولا در ترکیب با روترها برای ایجاد شبکه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شوند.

سوئیچ لایه ۲ با بررسی آدرس منبع فریم‌هایی که دریافت می‌کند، آدرس مک و پورت هاست‌ها و شبکه‌های متصل به خود را یاد می‌گیرد و یک کش از این آدرس‌های مک و پورت‌های سوئیچ که به آن نگاشت شده‌اند، می‌سازد.

معرفی بهترین سوئیچ‌های لایه ۲

صرف نظر از اندازه شبکه شما، در لیستی که در ادامه مشاهده می‌کنید، سوئیچ‌های شبکه‌ای را معرفی کرده‌ایم که متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما هستند. در این لیست گزینه‌های کوچک‌تری با تعداد پورت‌های کمتری خواهید یافت که فقط برای تعداد کمی از دستگاه‌های متصل به شبکه (مانند چند دوربین IP یا چند کامپیوتر) کاربرد دارند. همچنین سوئیچ‌هایی با پورت‌های بیشتری خواهید دید که برای شبکه‌های متوسط تا بزرگ مناسب هستند.

 

سوئیچ ۵ پورت تی‌پی‌لینک TL-SG105

  • ۵ پورت
  • غیرمدیریتی
  • دسکتاپ، نصب دیواری

این سوئیچ با کاربری آسان را که برای استفاده در شبکه‌های اداری کوچک و خانگی طراحی شده است، می‌توان تنها در دو مرحله راه‌اندازی کرد؛ به‌سادگی آن را به منبع تغذیه وصل کنید و سپس دستگاه‌های مختلف خود را وصل کنید. مجموعه ویژگی‌های گسترده آن شامل بهینه‌سازی ترافیک از جمله IGMP snooping برای اطمینان از تجربه بهتر شبکه برای برنامه‌هایی مانند IPTV است. همچنین قابلیت QoS (کیفیت خدمات) وجود دارد که به مدیران اجازه می‌دهد اولویت ترافیک را تعیین کنند تا برنامه‌های صوتی و تصویری واضح و بدون تأخیر باشند. این سوئیچ تا ۸۴ درصد در انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

 

سوئیچ ۸ پورت دی‌لینک DGS-1100-08P

  • ۸ پورت
  • مدیریتی هوشمند
  • دسکتاپ، نصب دیواری

این مدل از دی‌لینک مشاغلی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال یک سوئیچ مقرون‌به‌صرفه هستند که از ویژگی‌های پیشرفته‌ای برخوردار باشد. این سوئیچ دارای ویژگی‌های سوئیچینگ L2 از جمله VLAN و QoS است که همگی از طریق یک رابط ساده ارائه می‌شوند که حتا برای بی‌تجربه‌ترین مدیران IT نیز به‌راحتی قابل استفاده خواهد بود. این سوئیچ همچنین قابلیت PoE را ارائه می‌کند که اتصال دوربین‌های IP، تلفن‌های VoIP، نقاط دسترسی بی‌سیم و سایر دستگاه‌های سازگار با استاندارد PoE را آسان‌تر می‌کند.

 

سوئیچ ۸ پورت لینک‌سیس SE3008

  • ۸ پورت
  • غیرمدیریتی

سوئیچ مدل SE3008 از لینک‌سیس دارای ۸ پورت Gigabit Ethernet است که داده‌ها ۱۰ برابر سریع‌تر از Fast Ethernet انتقال می‌یابند و اتصال پرسرعت را برای حداکثر ۸ دستگاه کابلی تضمین می‌کند. این سوئیچ غیرمدیریتی است و بنابراین به پیکربندی و تخصص خاصی برای راه‌اندازی نیاز ندارد و به‌سادگی می‌توانید ۸ دستگاه را وصل کرده و شبکه خود را گسترش دهید. ویژگی‌های نوآورانه این سوئیچ، مصرف برق را برای پورت‌های بلااستفاده و کابل‌های کوتاه کاهش می‌دهد.

 

سوئیچ ۱۶ پورت تی‌پی‌لینک TL-SF1016D

  • ۱۶ پورت
  • غیرمدیریتی
  • دسکتاپ، نصب دیواری

اگر صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای شما اهمیت زیادی دارد، سوئیچ TL-SF1016D را از دست ندهید. این سوئیچ دارای فناوری صرفه‌جویی در انرژی تی‌پی‌لینک است که تا ۷۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. این سوئیچ دارای ظرفیت سوئیچینگ ۳.۲ گیگابیت بر ثانیه است. یکی از بی‌صداترین سوئیچ‌های موجود است که این ویژگی با طراحی بدون فن امکان‌پذیر شده است. این مدل یک سوئیچ غیرمدیریتی است، بنابراین نیازی به پیکربندی نیست و با توجه به قیمت مناسبی که دارد، برای کسب‌وکارهای کوچک و خانگی بسیار ایده‌آل است.

 

سوئیچ ۲۴ پورت سیسکو SG11224NA

 

 

  • ۲۴ پورت
  • غیرمدیریتی
  • رک‌مونت، دسکتاپ

سوئیچ گیگابیتی ۲۴ پورت سیسکو یک سوئیچ غیرمدیریتی است و نیازی به پیکربندی ندارد. برای فضاهای اداری کوچک طراحی شده است. یک سوئیچ دسکتاپ است و قابلیت نصب در رک را دارد. این مدل، به‌عنوان جزئی از سری ۱۱۰ این کمپانی پیشرو محصولات شبکه، برای خدمات ویدئویی با پهنای باند فشرده طراحی شده است و می‌تواند با بهینه‌سازی مصرف انرژی بدون ایجاد محدودیتی در ویژگی‌ها، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند که نه‌تنها به محیط زیست کمک می‌کند، بلکه هزینه انرژی کسب‌و‌کار شما را نیز کاهش می‌دهد.

 

سوئیچ ۲۴ پورت آی‌پی‌کام G3224T

  • ۲۴ پورت
  • مدیریتی
  • رک‌مونت

سوئیچ مدل G3224T از آی‌پی‌کام برای راه‌اندازی شبکه‌هایی با عملکرد و سرعت بالا طراحی شده است. این سوئیچ مدیریتی و دارای رابط مدیریتی تحت وب است. سوئیچ‌های مدیریتی، کنترل بیشتری بر نحوه انتقال داده‌ها بر روی شبکه و افرادی که می‌توانند به آن داده‌ها دسترسی داشته باشند، ارائه می‌دهند که آن‌ها را تبدیل به سوئیچ‌هایی انعطاف‌پذیر می‌کند. سوئیچ G3224T از فناوری Link protection لایه ۲ پشتیبانی می‌کند و دارای معماری non-blocking است. همچنین، از قابلیت ایجاد VLAN و QoS پشتیبانی می‌کند. این مدل از آی‌پی‌کام، قابل نصب در رک است. سوئیچ‌هایی که در رک نصب می شوند، علاوه بر امنیت بیشتر و قابلیت دسترسی آسان، به دلیل تهویه مناسب، کمتر مستعد داغی و خرابی هستند. این سوئیچ، با داشتن ویژگی‌های قدرتمند امنیتی و سایر ویژگی‌های کاربردی، برای محیط‌های حرفه‌ای و مشاغل بزرگ و مراکز داده، مناسب است.

 

سوئیچ ۲۸ پورت تی‌پی‌لینک TL-SG1428PE

  • ۲۸ پورت
  • مدیریتی هوشمند
  • رک‌مونت

سوئیچ TL-SG1428PE از تی‌پی‌لینک دارای ۲۴ پورت PoE+ است. این مدل از  تی‌پی‌لینک، رک‌مونت و مناسب کسب‌وکارهای متوسط است. ویژگی مدیریت هوشمند برق در این سوئيچ، از آن در برابر overload محافظت می‌کند. سوئیچ TL-SG1428PE، با قابلیت‌های زیادی مانند IGMP Snooping، QoS، رابط مبتنی بر وب و امکان نظارت بر شبکه برای مشاهده رفتار کاربران، عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد.

 

سوییچ ۲۸ پورت دی‌لینک DGS-1510-28P

  • ۲۸ پورت
  • مدیریتی هوشمند

سری DGS-1510 دی‌لینک شامل سوئیچ‌های دارای پورت SmartPro 10G است و راه‌حلی ایده‌آل برای استقرار شبکه‌های شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SME / SMB) است. سری DGS-1510 اتصال قابل اعتمادی را فراهم می‌کند و همچنین از قابلیت PoE پشتیبانی می‌کند. سوئیچ‌های PoE برای شبکه‌هایی که از خدمات VoIP، نقاط دسترسی بی‌سیم و دوربین‌های تحت شبکه استفاده می‌کنند، ایده‌آل هستند. این سوئیچ به شما امکان می‌دهد شبکه موجود را با رشد کسب‌وکار خود گسترش دهید و از جدیدترین‌ تکنولوژی‌ها بدون هزینه‌های گزاف استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟