فرمول سری افزایش قدرت وای‌فای
معرفی توسعه‌دهنده وای‌فای دو بانده دی‌لینک DAP-1520
اگر احساس می‌کنید وای‌فای خانه شما کند است و در بسیاری از نقاط سیگنال‌ها ضعیف هستند؛ همیشه دور انداختن مودم روتر و خرید یک مودم روتر جدید یا افزودن یک روتر بی‌سیم گران‌قیمت به شبکه، راه‌حل درستی نیست. دستگاه‌های اکستندر یا توسعه‌دهنده وای‌فای
(Range Extender) می‌توانند وای‌فای فعلی شما را تقویت کنند و نقاط کور خانه را از نظر سیگنال‌دهی از بین ببرند. این دستگاه‌ها به سادگی در شبکه شما نصب شده و سیگنال‌های وای‌فای فعلی را تقویت می‌کنند تا بهتر به دست شما برسد. توسعه‌دهنده‌های وای‌فای بهترین راهکار در دنیا برای بهبود و تقویت وای‌فای به‌خصوص برای خانه‌های آپارتمانی و ساختمان‌های کوچک است. در ادامه، یکی از اکستندرهای مطرح بازار را با هم مرور می‌کنیم:

1606683296_1_0.gif

معرفی و امکانات

دی‌لینک DAP-1520 یک اکستندر یا توسعه‌دهنده وای‌فای دو بانده در رده AC750 با پشتیبانی از استاندارد‌های 802.11n و 802.11ac است. در حالی‌که بسیاری از دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای تک بانده بوده و فقط می‌توانند سیگنال‌های روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز را تقویت کنند. این دستگاه دی‌لینک می‌تواند هر دو شبکه وای‌فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز را تقویت کرده و با سرعت مناسب به دست کاربر برساند. سرعت وای‌فای تقویت شده روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت و برای فرکانس ۵ گیگاهرتز ۴۳۳ مگابیت است. از دو آنتن داخلی برای تقویت هر دو فرکانس کاری وای‌فای سود می‌برد و به کلیدهای WPS و Reset مجهز است. مزیت بهره‌گیری از کلید WPS، نصب سریع و آسان این دستگاه در کمتر از چند دقیقه است. از چراغ‌های LED برای نمایش وضعیت شبکه و WPS سود می‌برد. برای رمزنگاری اطلاعات روی شبکه‌های بی‌سیم به پروتکل‌ امنیتی WPA و WPA2 مجهز شده است که البته توصیه می‌شود کاربران همیشه از مکانیزم WPA2 استفاده کنند. البته، دی‌لینک DAP-1520 از استاندارد رمزنگاری ضعیف WEP  پشتیبانی می‌کند. 
وزن این دستگاه حدود ۱۰۴ گرم با اندازه ۹۲ در ۵۸ در ۳۴.۲ میلی‌متر است که به‌طور مستقیم به پریز برق دیوار متصل می‌شود. مزیت دستگاه‌های اکستندری متصل به دیوار این است که کاربران خانگی در صورت نیاز به تقویت وای‌فای آن‌ها را نصب می‌کنند. شما می‌توانید DAP-1520 را نزدیک میزکارتان به دیوار نصب کنید تا به وای‌فای تقویت‌شده نزدیک‌تر باشید. اندازه این دستگاه چندان بزرگ نیست که مزاحمتی ایجاد کند یا نصب آن روی دیوار مشکل‌آفرین باشد. برخی از اکستندرها از درگاه‌های اترنت هم سود می‌برند تا کاربران بتوانند با کابل شبکه به این دستگاه‌ها متصل شوند. اکستندر دی‌لینک DAP-1520 فاقد درگاه اترنت است، اما نصب و راه‌اندازی آن بسیار آسان و با استفاده از همان کلید WPS خواهد بود. البته، شرکت دی‌لینک یک اپلیکیشن موبایل هم برای نصب و مدیریت ساده‌تر این دستگاه عرضه کرده که این اپ روی دستگاه‌های هر دو پلتفرم اندروید و iOS نصب می‌شود. ولتاژ ورودی این دستگاه ۱۱۰ ولت است که تا۲۴۰ ولت را پشتیبانی می‌کند. دستگاه DAP-1520 برای کاربران خانگی طراحی شده و امکانات آن با نیازهای یک کاربر خانگی کاملا مطابق است. بنابراین، کاربران بدون درگیر شدن با تنظیمات و برخی امکانات غیرضروری می‌توانند به هدف اصلی و نهایی خود که وای‌فای و اینترنت پرسرعت است، برسند و از کار با این اکستندر لذت ببرند.

 توسعه دهنده واى‌فاى دو بانده دى‌لینک

سخن پایانی

DAP-1520 یک اکستندر وای‌فای دو بانده با طراحی و عملکرد ساده است که خیلی سریع وای‌فای فعلی کاربران را تقویت می‌کند، به سادگی نصب و راه‌اندازی می‌شود و کارایی آن فوق‌العاده است. دی‌لینک فرمول و راز افزایش قدرت وای‌فای را می‌داند و شما بدون نیاز به هزینه زیاد یا درگیر شدن با راه‌حل‌های پیچیده‌ای مانند مش وای‌فای می‌توانید وضعیت وای‌فای خود را بهتر کنید. هم‌اکنون می‌توانید توسعه دهنده واى‌فاى دو بانده دى‌لینک را  با گارانتی3 ساله شرکت آونگ در سراسر ایران خریداری کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟