برای ارتقای شبکه خانگی خود به یکی از دستگاه‌های زیر نیاز دارید
10 روتر پرفروش و برتر بازار ایران که از خرید آن‌ها پشیمان نمی‌شوید
معمولاً ماه‌های آخر سال و حتی ماه‌های اول سال آینده، فرصت خوبی برای ارتقای شبکه‌های خانگی است. میهمان‌ها به خانه‌تان سرازیر می‌شوند و انتظار وای‌فای دارند. روزهای طولانی تعطیلات در پیش است و نیاز به یک اینترنت پرسرعت دارید تا انبوهی فایل دانلود نشده و فیلم و سریال دیده نشده را از دل وب‌سایت‌ها بیرون بکشید و روی کامپیوترتان ذخیره کنید. به مسافرت می‌روید و باید یک مودم همراه در کوله‌پشتی شما باشد و ده‌ها دلیل و بهانه دیگر برای خرید یک مودم یا روتر بی‌سیم جدید وجود دارد. در این مطلب نگاهی به 10مودم روتر پرفروش و محبوب بازار ایران در رده‌های مختلف خواهیم انداخت تا خرید آن چیزی که می‌خواهید راحت‌تر شود. اما پیش از معرفی این 10 روتر محبوب لازم است به چند نکته مهم به‌شکل کوتاه اشاره‌ای داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

کاربران اغلب این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا در زمان عقد قرارداد با شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی بهتر نیست روتری که از سوی ISP پیشنهاد می‌شود را خریداری کنیم؟ ISP در اکثر کشورهای جهان روترهایی را به مشترکان خود پیشنهاد می‌کند. این رویکرد مختص به ایران نبوده و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در کشورهای دیگری همچون ایالات متحده نیز با دریافت مبالغی تجهیزات شبکه مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. دستگاهی که در اغلب موارد به مشترکان فروخته می‌شود ترکیبی از روتر/ مودم است که ممکن است بسته به نیاز کاری مشترکان بیشتر یا کمتر مورد استفاده قرار گیرد. 
ISP‌ معمولاً تجهیزاتی هماهنگ با زیرساخت‌های خود را به مشترکانشان پیشنهاد می‌کند که در اغلب موارد شما با قیمت پایین‌تری می‌توانید وسایل مورد نیاز را از بازار تهیه کنید. اما فراموش نکنید هیچ تضمینی وجود ندارد با خرید دستگاه مورد نظر به عملکرد بهتری دست پیدا خواهید کرد، اما این اطمینان خاطر را به وجود می‌آورد که شما در پول خود صرفه‌جویی خواهید کرد. همچنین، اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که در نظر دارند بیش از یک سال از تجهیزات شبکه استفاده کنید، ایده‌آل‌ترین روش این است که خودتان دست به کار شده و ملزومات مورد نیاز را خریداری کنید. فراموش نکنید هیچ‌یک از تجهیزات شبکه تا ابد کار نخواهند کرد. حتی استانداردها نیز به‌شکل مستمر در حال تغییر هستند تا بهترین عملکرد را ارائه کنند. به‌ طور مثال روترهای امروزی به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که قادرند ترافیک را به‌سمت دستگاه‌هایی هدایت کنند که واقعاً به آن نیاز دارند. روترهای گیمینگ ارائه شده از سوی ایسوس از جمله این موارد هستند. درنهایت فراموش نکنید اسپلیتر جزء یکی از تأثیرگذارترین اما در عین حال کم‌شناخته شده‌ترین تجهیزاتی است که بر عملکرد وای‌فای و ارتباط شما نقش بسزایی دارد. در نتیجه در زمان خرید اسپلیتر سعی کنید به‌دنبال تهیه یک جنس مرغوب باشید. تک‌باندی یا دوباندی، محدوده تحت پوشش، تعداد درگاه‌ها، هوشمندی روتر، پشتیبانی از استانداردها و فناوری‌های روز از جمله عوامل مهمی هستند که در زمان خرید روتر باید به آن‌ها دقت زیادی داشته باشید. اگر از روتری استفاده می‌کنید که چند سال از عمر آن سپری شده شاید اکنون زمانش فرا رسیده باشد که آن ‌را عوض کنید. 

TP-Link MR200: مودم روتر 4G دسکتاپ آنتن‌دار

 

اگر به‌دنبال مودمی برای استفاده از اینترنت موبایل هستید ولی لزومی ندارد حتماً مودمی قابل حمل باشد و از سوی دیگر داشتن آنتن خارجی برای آنتن‌دهی بیشتر ضروری است، در خرید MR200 شک نکنید. این مودم از نوع Cat.4 با سرعت دانلود 150 مگابیت و آپلود 50 مگابیت، از دو آنتن خارجی جداشدنی برای شبکه موبایل و سه آنتن داخلی برای وای‌فای سود می‌‌برد. یک روتر وای‌فای AC750 دوبانده هم وجود دارد که سرعت‌های 300 مگابیت و 433 مگابیت را به‌ترتیب روی فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز فراهم می‌کند. چهار درگاه RJ45 صد مگابیتی برای اتصال شبکه دارد که یک درگاه نقش WAN را هم ایفا می‌کند. کافی است روی این مودم روتر یک سیم‌ کارت بیاندازید تا اینترنت پرسرعت 4G LTE برای دیگر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود. البته این مودم از کدهای دستوری پشتیبانی نمی‌کند، ولی می‌توانید از پنل دریافت و ارسال SMS استفاده کنید. این مودم روتر در ایران بسیار خوب جواب داده و عموم خریداران از سرعت و کاراییش راضی هستند. باتری و صفحه‌ نمایش ندارد و مستقیم از برق شهری تغذیه می‌کند. اما فراموش نکنید آنتن‌دهی خوبی داشته، از سیم‌ کارت‌های نسل سوم و چهارم پشتیبانی کرده و مهم‌تر از آن رابط کاربری آن به‌خوبی طراحی شده تا به‌راحتی بتوانید تنظیمات امنیتی را به‌خوبی پیکربندی کرده، کنترل دقیقی بر پهنای باند خود داشته باشید و سرانجام از گزینه‌های مربوط به کنترل والدین به‌شکل کارآمدی استفاده کنید. 

 

TP-Link M7350: مودم روتر 4G همراه

اگر به‌دنبال خرید یک مودم 4G همراه هستید و دستگاهی سبک و جمع ‌و جور می‌خواهید، مودم روتر M7350 خود را ثابت کرده است. یک باتری 2550 میلی‌آمپر ساعتی دارد تا همیشه نیاز به اتصال برق نباشد. این باتری می‌تواند حداکثر 8 ساعت بی‌وقفه کار کند. یک درگاه MiniUSB برای شارژ یا اتصال به دستگاه‌های دیگر دارد و البته از کارت حافظه میکرو اس‌دی و شیار سیم ‌کارت پشتیبانی می‌کند. این مودم هم در رده Cat.4 است و سرعت دانلود به مرز 150 مگابیت و سرعت آپلود به مرز 50 مگابیت می‌رسد. وای‌فای این مودم روتر فقط از استاندارد 802.11n و فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و سرعت آن حداکثر 300 مگابیت است. حداکثر 10 نفر می‌توانند هم‌زمان به این مودم روتر متصل شوند. M7350 یک صفحه‌ نمایش TFT LCD کوچک دارد که وضعیت شبکه و سرعت دانلود/ آپلود را به کاربر نشان می‌دهد. یک کلید Menu دارد تا بتوان بدون نیاز به پنل مدیریتی تحت وب، برخی از تنظیمات و گزینه‌های مودم را دستکاری کرد. آنتن‌های این مودم داخلی هستند، ولی کیفیت آنتن‌دهی بسیار بالایی دارد. از کدهای دستوری و پنل ارسال و دریافت SMS پشتیبانی می‌کند. بی‌شک ویژگی‌های شاخصی همچون قابلیت اتصال 10 دستگاه به‌شکل هم‌زمان، برخورداری از یک باتری بسیار قدرتمند، پشتیبانی از نسل‌های مختلف شبکه‌های ارتباطی (2G،3G،4G)، وجود یک صفحه‌ نمایش 1.4 اینچی، عملکرد بالا، قابلیت‌ها و امکانات ایده‌آل TP-Link M7350 را به یکی از گزینه‌های ارزشمند در این زمینه تبدیل کرده است.

 

Huawei E5786: مودم روتر 4.5G همراه

یکی دو سالی است که اپراتورهای تلفن همراه ایران شروع به عرضه اینترنت 4.5G کردند. هر روز مناطق بیشتری زیر پوشش شبکه 4.5G می‌رود. این شبکه‌ها سرعت و کیفیت اینترنت بهتری نسبت به 4G دارند و برای استفاده از آن باید یک مودم 4.5G خریداری شود. تعداد مودم‌های 4.5G زیادی در بازار ایران نیست و چندتایی هم که هستند، غالباً دسکتاپ و گران ‌قیمت هستند. مودم روتر E5786 یکی از بهترین مودم روترهای 4.5G موجود در بازار ایران است که تنها 150 گرم وزن دارد و به‌راحتی حمل می‌شود. این مودم در رده   Cat.6 است و سرعت دانلود حداکثر به 300 مگابیت و سرعت آپلود هم 50 مگابیت است. یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد که 10 ساعت شارژ نگه می‌دارد. قابلیت اتصال دو عدد آنتن خارجی (TS-9) به مودم برای افزایش قدرت آنتن‌دهی وجود دارد. از هر دو فرکانس رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز روی وای‌فای پشتیبانی می‌کند و ده کاربر هم‌زمان می‌توانند به این دستگاه متصل شوند. چراغ LED ندارد ولی یک صفحه‌ نمایش TFT LCD برای نمایش وضعیت شبکه و گزارش برخی پارامترها مانند اتصال وای‌فای، اتصال اینترنت موبایل، سرعت شبکه وغیره دارد. از شیار سیم‌ کارت و کارت حافظه میکرو اس‌دی هم پشتیبانی می‌کند. این مودم از استانداردهای IEEE 802.11a/b/g/n/ac پشتیبانی می‌کند. فراموش نکنید E5786 اجازه اتصال هم‌زمان ده دستگاه را می‌دهد. 

 

Asus RT-AC88U: روتر بی‌سیم دوبانده گیمینگ

در سال‌های اخیر، روترهای گیمینگ زیادی معرفی و روانه بازار شدند. اگر بخواهیم یکی از بهترین این روترها را که البته قیمت اقتصادی هم دارد معرفی کنیم، به روتر بی‌سیم RT-AC88U می‌رسیم. این روتر در رده AC3200 است و از هر دو باند فرکانسی شبکه‌های بی‌سیم سود می‌برد و روی هر دو هم سرعت بسیار بالایی به نمایش می‌گذارد. روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 1000 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت به مرز 2167 مگابیت می‌رسد. چهار آنتن خارجی دارد و از MU-MIMO 4x4 بهره می‌برد، یعنی اجازه می‌دهد چهار دستگاه به طور اختصاصی و با پهنای ‌باند ویژه به روتر متصل و تبادل داده داشته باشند. یک پردازنده دوهسته‌ای با سرعت 1.4 گیگاهرتز دارد و 512 مگابایت رم و 128 مگابایت حافظه فلش آن را حمایت می‌کنند. یک درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه WAN و هشت درگاه LAN دارد که همگی یک گیگابیتی هستند. این تعداد درگاه‌ها می‌توانند بهترین کمک به کسب‌ و کارها باشند تا شبکه‌ای ترکیبی از دستگاه‌های کابلی و بی‌سیم راه‌اندازی کنند. این روتر مملو از ابزارها و امکاناتی است که یک کاربر حرفه‌ای شبکه روی روتر بی‌سیم امروزی نیاز دارد. به‌لطف فناوری بی‌سیم ac شما این توانایی را به دست می‌آورید تا به‌صورت ترکیبی به‌سرعت 2168 مگابیت بر ثانیه نیز دست پیدا کنید. فراموش نکنید این روتر خیال شما را از استریم فیلم‌ها با کیفیت بسیار بالا (4k) و انجام بازی‌های آنلاینی که به‌واسطه گرافیک بالا به پهنای باند زیادی نیاز دارند آسوده می‌کند. 

 

TP-LINK Talon AD7200: سریع‌ترین روتر بی‌سیم ایران

 

در آغاز سال 2018، چندین روتر سریع‌تر از AD7200 معرفی شدند، ولی هنوز در ایران باید این دستگاه را سریع‌ترین روتر بی‌سیم بنامیم. سرعت این روتر در مجموع و روی چند شبکه به مرز 7.2 گیگابیت می‌رسد، یعنی نزدیک به یک شبکه کابلی 10 گیگابیتی. این روتر از فرکانس 60 گیگاهرتز و استاندارد 802.11ad سود می‌برد که سرعت روی آن حدود 4.6 گیگابیت است. روی فرکانس5 گیگاهرتز وای‌فای سرعت به مرز 1733 مگابیت و در فرکانس 2.4 گیگاهرتز شاهد انتقال اطلاعات با نرخ 800 مگابیت خواهیم بود. هشت عدد آنتن خارجی دارد تا هیبت و جلوه ویژه‌ای پیدا کند و بتواند سرعت‌های بسیار بالا روی شبکه‌های بی‌سیم را جواب‌گو باشد. چهار درگاه LAN یک گیگابیتی، یک درگاه WAN یک گیگابیتی، دو درگاه USB 3.0 و چندین کلید برای مدیریت دستگاه در اختیار خواهید داشت. AD7200 جزء بهترین و سریع‌ترین روترهای دنیا است که مصارف خانگی ندارد و بیشتر برای کارهای سازمانی یا کسب‌ و کارها استفاده می‌شود. تی‌پی‌لینک در زمان رونمایی از این روتر اعلام کرد مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود ویدئوهای 4K را تنها ظرف 4 دقیقه با این روتر دانلود کنند. عمده سرعت این روتر روی WiGig است که اگر تجهیزات شما از آن پشتیبانی نمی‌کنند، خریدش را توصیه نمی‌کنیم و بهتر است به سراغ روترهای بی‌سیم ارزان ‌قیمت‌تر با سرعت‌های واقعی‌تر بروید. برای استفاده از چنین روترهایی باید سخت‌افزارهای مناسب در اختیار داشت. شما از طریق نرم‌افزار کاربردی ارائه شده که قابل نصب روی گوشی‌های اندرویدی و iOS است، می‌توانید به‌راحتی و از راه دور این روتر را مدیریت کنید. 

 

Asus DSL-AC68U: سریع‌ترین مودم روتر ADSL/VDSL

در برخی از شهرها و مناطق مخابراتی، سرویس اینترنت کابلی VDSL عرضه می‌شود. برای استفاده از این سرویس، نیاز به مودم VDSL است. تولیدکننده‌های محصولات شبکه سعی کردند مودم‌های ADSL و VDSL را با هم ادغام کنند و شما با خرید یک مودم روتر می‌توانید از هر دو سرویس استفاده کنید. ایسوس DSL-AC68U سریع‌ترین روتر VDSL/ADSL در بازار ایران است و شاید بهترین محصول هم باشد. سرعت وای‌فای این روتر دوبانده و جدید به مرز 1900 مگابیت می‌رسد (رده AC1900) که روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعتی 600 مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی 1300 مگابیتی دارد. یعنی با خرید این مودم روتر هم وای‌فای AC دوبانده بسیار سریعی دارید و هم اینترنت را می‌توانید با مودم‌های ADSL یا VDSL به اشتراک بگذارید. سه آنتن خارجی اختصاصی دارد و از یک پردازنده دوهسته‌ای و حافظه رم اختصاصی برای اینترنت DSL سود می‌برد که می‌توان سرعت اینترنت را افزایش دهد. یک درگاه USB 3.0، چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی برای LAN و WAN و یک درگاه RJ11 دارد. امکانات نرم‌افزاری زیادی روی این مودم روتر برای استفاده کاربران مهیا شده است و ابزارهای متنوعی برای کنترل و مدیریت شبکه در اختیار دارید. از ديگر ويژگي‌هاي اين مودم روتر، کيفيت خدمات (QoS) و پشتيباني از استانداردهاي زیر است:

 

G.992.1 (G.dmt), Annex A, and B Compliant
G.992.2 (G.lite), Annex A, and B CompliantANSI T1.413 Compliant G.992.3 (ADSL2) Compliant,  Annex A, B, L and M
G.992.5 (ADSL2+) Compliant, Supporting Annex A, B and M

همچنین می توان به پشتيباني از الگوهاي رمزنگاري قدرتمند زیراشاره کرد:

64bit WEP, 128-bit WEP, WPA2-PSK, WPA-PSK, WPA-Enterprise, WPA2-Enterprise, Radius with 802.1x, WPS

Asus RT-AC3200: روتر بی‌سیم سه‌بانده

این روزها بازار روترهای بی‌سیم بسیار متنوع شده است. انتخاب یک روتر بی‌سیم پرسرعت بسیار سخت‌تر شده و کاربران میان روترهای دوبانده و سه‌بانده در رده‌های مختلف مردد هستند. اگر تصمیم قطعی خود برای خرید یک روتر سه‌بانده را گرفتید، روتر RT-AC3200 ایسوس می‌تواند یک انتخاب و خرید خوب باشد. سرعت این روتر در مجموع به مرز 3.2 گیگابیت می‌رسد. یک باند رادیویی 2.4 با سرعت 600 مگابیت برای استاندارد 802.11n و دو باند رادیویی ۵ گیگاهرتز با سرعت 1300 مگابیت روی استاندارد 802.11ac دارد. شش آنتن خارجی دارد که سهم هر باند رادیویی سه آنتن است و از MIMO 3x3 سود می‌برد. مجهز به فناوری MU-MIMO و Beamforming است. چهار درگاه اترنت RJ45 با سرعت یک گیگابیت، یک درگاه WAN با سرعت یک گیگابیت، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB 3.0 دارد تا امکانات ارتباطی آن کامل و بی‌کم و کاست باشد. این روتر برای بازی‌های آنلاین، استریم ویدئو، مالتی‌مدیا، رندر فیلم و عکس و کارهای سنگین روی شبکه بسیار مناسب است. 
پردازنده و حافظه رم آن طوری انتخاب شده که از پس ترافیک سنگین شبکه برآمده و بتوانند با کمترین تأخیر یا پینگ شبکه، انتقال اطلاعات را انجام دهد.

 

Linksys EA2750-EU: روتر دوبانده سری N600

اگر در شبکه از دستگاه‌های قدیمی مبتنی بر فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کنید و هنوز امکان سوئیچ به استاندارد 802.11ac را ندارید، می‌توانید یک روتر دوبانده سری N خریداری کنید. برای نمونه روتر بی‌سیم EA2750-EU لینک‌سیس از هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، ولی هر دو مبتنی بر استاندارد 802.11n هستند. روی هر باند رادیویی هم حداکثر سرعت انتقال اطلاعات به مرز 300 مگابیت می‌رسد. این روتر دو آنتن خارجی دارد و از چهار درگاه LAN، یک درگاه WAN و یک درگاه USB 2.0 سود می‌برد. یعنی تمام امکانات ارتباطی احتمالی مورد نیازتان را دارد. کلیدهای پاور، وای‌فای و WPS را دارد، از رمزنگاری WPA2 پشتیبانی می‌کند و کلاً یک روتر جمع ‌و جور برای کاربردهای خانگی و اداری محدود است. قیمت آن نیز در بازار ایران زیر 500 هزار تومان است که تا حدودی اقتصادی است. با خرید این روتر، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، ولی در عوض دو فرکانس رادیویی دارید و روی هریک هم می‌توانید سرعتی نسبتاً رضایت‌بخش را تجربه کنید. از ویژگی‌های قابل توجه این روتر به دسترسی مهمان می‌توان اشاره کرد که اجازه می‌دهد یک شبکه وای‌فای محافظت شده جداگانه را برای 50 مهمان ایجاد کرده و از طریق یک گذرواژه میان مهمانان خود به اشتراک قرار دهید. همچنین، از طریق برنامه هوشمند وای‌فای ارائه شده از سوی لینک‌سیس نیز به‌سادگی می‌توانید از راه دور و از طریق گوشی هوشمند یا تبلت بر وای‌فای خانه نظارت دارید و آن‌ را مدیریت کنید. 

 

D-Link DSL-2740U: مودم روتر N300 زیر 100 هزار تومان

ممکن است دنبال یک مودم روتر ADSL ساده و تک‌باندی بگردید که وای‌فای خانگی معمولی هم داشته باشد. ما به شما خرید مودم روتر DSL-2740U را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول چندین سال است که در بازار ایران جزء پرفروش‌ترین تجهیزات شبکه است و کاربری نیست که از آن ناراضی باشد. از سریع‌ترین استانداردها و سرعت اینترنت ADSL2+ پشتیبانی می‌کند و یک وای‌فای 300 مگابیتی روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز هم برای استفاده‌های تک‌نفره و خانگی به شما می‌دهد. دو آنتن خارجی دارد که به پوشش‌دهی بیشتر فضای خانه کمک می‌کنند و یک درگاه RJ11 برای اتصال کابل تلفن و اینترنت ADSL، چهار درگاه LAN برای اتصال دستگاه‌های شبکه و چندین کلید دارد. البته یکی از درگاه‌های شبکه قابلیت WAN هم دارد که می‌توانید یک مودم ADSL جداگانه به آن وصل کنید. نصب و پیکربندی این مودم روتر بسیار ساده است و با توجه به قیمت زیر 100 هزار تومانی آن در بازار، طرف‌داران زیادی دارد. دی‌لینک یک مدل به‌روزتر از این محصول به‌نام DSL-2750U نیز دارد که باز هم کارایی و مشخصاتی بسیار مشابه DSL-2740U دارد و در بازار هم پرفروش است. ویژگی‌های امنیتی روتر فوق خوب بوده و مانع دسترسی غیرمجاز به شبکه خانگی و اداری شما می‌شود. در نتیجه دستگاه‌های بی‌سیم به‌راحتی نمی‌توانند از وای‌فای شما استفاده کنند. SPI محتویات بسته‌های وارد شونده را پیش از دریافت بازرسی می‌کند، رویکردی که مانع از آن می‌شود تا شبکه شما تحت تأثیر حملات سرویس انکار شده (DoS) قرار گیرد. ویژگی کیفیت سطح خدمات (QoS) نیز از صف‌ها اولویتی پشتیبانی کرده تا کاربران خانگی به‌خوبی و بدون مشکل خاصی از بابت ترافیک شبکه بتوانند از وای‌فای استفاده کنند. 

 

TP-LINK TL-WR802N: روتر جیبی و مسافرتی

روزهای نوروز با سفر و گردشگری و تفریح در طبیعت همراه است. شاید داشتن یک روتر مسافرتی در کیف لپ‌تاپ شما، ایده چندان بدی هم نباشد و بتواند در برخی مواقع شما را نجات دهد. 
مثلاً وقتی می‌خواهیم اینترنت موبایل را میان چند دستگاه به اشتراک بگذاریم. روترهای مسافرتی زیادی در بازار ایران یافت نمی‌شود و بهترین روترهای این رده از برندهایی هستند که در ایران فعالیت نمی‌کنند. با این حال، روتر TL-WR802N بهترین و پرفروش‌ترین روتر جیبی و مسافرتی بازار ایران است. این روتر با استاندارد 802.11n و سرعت 300 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز، برای مصارف مسافرتی جواب‌گو است. یک درگاه شبکه RJ45 صد مگابیت و یک درگاه میکرو یواس‌بی برای شارژ یا اتصال مودم به دستگاه‌های لپ‌تاپ و کامپیوتر خانگی دارد. 
این روتر بسیار کوچک است و حمل آن ساده است. تمام امکانات و قابلیت‌هایی که یک روتر ساده تک‌بانده دسکتاپ دارد را روی این روتر در اختیار خواهید داشت و با پنل تحت وب پیکربندی و راه‌اندازی می‌شود. البته درایور و دیسک نصب هم دارد. TL-WR802N از رمزنگاری WPA2 پشتیبانی می‌کند و ابزارهایی مانند کنترل والدین، دسترسی از راه دور، مدیریت محلی، فایروال و فیلترسازی نشانی‌‌ها دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟