اولین گام برای دستیابی به سرعتی رویایی
هوآوی اولین مودم تجاری 5G جهان را معرفی کرد
همان‌گونه که اطلاع دارید کنفرانس خبری 2018 MWC هوآوی دیروز برگزار شد که در این کنفرانس هوآوی از محصولات جالب توجهی رونمایی کرد. لپ‌تاپی که دوربین آن‌ در بالای صفحه‌کلید قرار دارد و تبلتی هیربدی که قدرت بسیار بالایی دارند در 24 ساعت گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. اما در این میان استراتژی‌های این شرکت در ارتباط با ورود به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی و معرفی اولین مودم تجاری 5G جهان بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

مودم تجاری هوآوی که CPE نام دارد این پتانسیل را دارد تا در فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی‌متری کار کند. مودمی که در حالت تئوری سرعت آن به 2.3 گیگاهرتز می‌رسد. هوآوی اعلام کرده است که این مودم همزمان با آغاز به کار رسمی کنگره جهانی موبایل بارسلونا به فروش رسیده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. CPE مودمی است که از استانداردهای  3GPP 5G پشتیبانی کرده و به تراشه Balong 5G01 تجهیز شده است.

هوآوی در ارتباط با این تراشه گفته است: «Balong 5G01 به هوآوی اجازه خواهد داد تا به اولین شرکتی تبدیل شود که راه‌حل‌های انتها به انتها (End to End) مرتبط با 5G را در ارتباط با شبکه‌ها، دستگاه‌ها و قابلیت‌های مرتبط با این شبکه‌ها ارائه کند. تراشه‌ای که زیر فرکانس 6 گیگاهرتز و امواج میلی‌متری کار می‌کند. مودم 5G CPE کوچک و سبک بوده، با شبکه‌های 4G و 5G سازگار بوده و ثابت کرده است که با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه قادر به دانلود بوده که در مقایسه با فیبرنوری که سرعتی برابر با 100 مگابیت بر ثانیه دارد 20 مرتبه سریع‌تر است. این سرعت فوق سریع به کاربران اجازه می‌دهد به بهترین شکل از ویدیوهای واقعیت مجازی لذت برده و تجربه دلنشینی از بازی را داشته باشند.

این مودم به دو درگاه LAN یک گیگابیتی و همچنین درگاه‌هایی با قابلیت PoE تجهیز شده است. این مودم از فناوری‌های Massive MIMO و F-OFDM پشتیبانی می‌کند که این حرف به معنای آن است که مودم یاد شده قادر است روی فرکانس‌های جدید5G NR نیز کار کند. مودمی که اجازه می‌دهد برنامه‌های تلویزیونی را در یک ثانیه دانلود کنید.» آن‌گونه که ریچارد یو مدیرعامل بخش خدمات تجاری مشتریان هوآوی گفته است، هوآوی از سال 2009 تا به امروز نزدیک به 600 میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه مربوط به 5G هزینه کرده است. هزینه‌ای که در ارتباط با زیرساخت شبکه، طیف‌سنجی فرکانس‌ها، تایید صحت و سایر ملزومات مرتبط با 5G هزینه شده است.

دکتر ون تانگ مدیر ارشد فناوری بخش بی‌سیم هوآوی می‌گوید: «امواج میلی‌متری یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که اجازه خواهند داد فناوری 5G به شکل گسترده و سریعی در کشورهایی همچون کانادا پیاده‌سازی شود.» هوآوی آزمایش‌های میدانی مرتبط با 5G را با همکاری LG U+ در بخشی از گانگهام در ماه نوامبر انجام داد تا اطمینان حاصل کند محصول این شرکت به خوبی از ویدیوهای IPTV 4k، اتصال دوطرفه و ارسال و دریافت داده‌ها پشتیبانی می کند. هوآوی اعلام کرده است که به اپراتور استرالیایی Optus کمک خواهد کرد تا سال 2019 شبکه 5G را در این کشور راه‌اندازی کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟