ابزار آنلاین اسکن آسیب‌پذیری‌های روتر
آزمایش امنیت روتر بی‌سیم تنها با یک کلیک
یکی از نگرانی‌های دایمی کاربران حفاظت از روتر وای‌فای خانه است. شما با انجام این آزمایش دو ثانیه‌ای می‌توانید از امنیت شبکه وای‌فای‌‌تان اطمینان حاصل کنید.

روترهای وای‌فای اهداف جذابی برای هکرها هستند. به محض هک شدن می‌توانند ترافیک‌تان را به وب‌سایت‌های جعلی تغییر مسیر دهند، اطلاعات‌تان را بدزدند و بدافزارپراکنی کنند. این ابزار آنلاین ساده چک می‌کند که روتر از این دست سرقت‌های DNS در امان باشد.

این چک‌کننده روتر از محصولات شرکت ارائه کننده نرم‌افزارهای امنیتی یعنی F-Secure Safe است که خود نشان از تلاش هکرها در تغییر تنظیمات روتر، کامپیوتر و تلفن‌ها به منظور گول زدن کاربر برای رفتن به سایت‌های مخرب دارد. این اتفاق بیش از آن‌که فکرش را کنید رخ می‌دهد. F-Secure تنها در سال 2014 بیش از 300 هزار روتر دفتر کار و خانه را یافته که هک شده بودند. برای آزمایش روتر روی دکمه کلیک کنید تا این ابزار آدرس‌های IP و DNS سرور شما را برای تائید صحت‌شان چک می‌کند. سایت همچنین چک می‌کند تا ترافیک شما به سرورامنی متصل باشد. در آخر امیدواریم که همه چیز مرتب باشد و با شکل زیر روبرو شوید:

در غیر این صورت، باید تنظیمات روتر را به پیش‌فرض‌های کارخانه برگردانید، فریم‌ویر را به‌روز کنید و قدم‌‌های بیش‌تری برای امنیت شبکه بردارید؛ قدم‌هایی مانند از جمله استفاده از رمزنگاری WPA2 و تغییر رمزعبور ورود به روتر.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟