دانلود برنامه‌های ویرایش تصویر برای دستگاه‌های اندرویدی
بهترین برنامه‌های جایگزین فوتوشاپ برای گوشی‌های اندرویدی
فوتوشاپ همواره اولین انتخاب عکاسان و طراحان گرافیکی است. اما به دلیل وجود محدودیت‌های فنی مختلف این امکان وجود ندارد تا فوتوشاپ را روی اندروید به کار گرفت. متاسفانه بیشتر برنامه‌هایی که روی فروشگاه گوگل پلی قرار گرفته‌اند حتا 10 درصد از قابلیت‌های ویرایشی فوتوشاپ را نیز ارائه نمی‌کنند. از این‌رو برای آن‌که روی یک تبلت یا گوشی اندرویدی بتوانید یک ویرایش حرفه‌ای را انجام دهید، به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی نیاز دارید. در این مقاله با ده موارد از بهترین انتخاب‌هایی که در این زمینه وجود دارند آشنا خواهید شد.

1606683296_1_0.gif

پیشرفت‌های حاصل شده در ارتباط با دوربین‌ها، برنامه‌های کاربردی دوربین‌ها و قدرت پردازشی باعث شده است تا گوشی‌های هوشمند به رقیبی جدی برای DSLRها تبدیل شوند. با این وجود دوربین‌ گوشی‌های هوشمند هنوز این توانایی را ندارند تا بدون نیاز به برنامه‌های ویرایش تصاویر یک عکس با کیفیت و مطلوب را ارائه کنند.

از طرفی زمانی که تصمیم می‌گیرد عکسی را روی کامپیوتر ویرایش کنید، گزینه‌های زیادی در اختیارتان قرار دارد که فوتوشاپ اولین گزینه است. اما در اندروید این‌گونه نیست و باید به دنبال بهترین برنامه‌ها باشید. برنامه‌‌هایی که بتوانند با کمترین پیچیدگی قابلیت‌های ویرایشی در اختیارتان قرار دهند.

شماره یک، Snapseed

Snapseed یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش تصاویر است که به شکل رایگان در پلی استور قرار دارد. این برنامه به فوتوشاپ شباهت زیادی داشته و از یک رابط کاربری روان بهره می‌برد. ابزار فوق تقریبا اکثر قابلیت‌های ویرایش تصاویر که به آن‌ها نیاز دارید را در کنار ده‌ها فیلتر کاربردی در اختیارتان قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به شفاف‌سازی، تنظیم کنتراست نور، ارائه قلم‌موهای مختلف، ماسک‌زنی و... اشاره کرد. Snapseed یکی از بهترین گزینه‌هایی است که جای خالی فوتوشاپ در اندروید را پر می‌کند.

شماره دو، Pixlr

اگر به دنبال یک برنامه حرفه‌ای هستید که اجازه دهد به ساده‌ترین شکل تصاویر را روی اندروید ویرایش کنید پیشنهاد ما Pixlr  است. Pixlr یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش تصاویر است که طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها همچون افکت‌ها، لایه‌‌بندی‌ها و.... را در اختیارتان قرار می‌دهد. شبیه به فوتوشاپ، Pixlr همچنین لایه‌های ویرایشی و ادغام کردن قابلیت‌ها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه رایگان باید یکی دیگر از انتخاب‌های شما روی دستگاه اندرویدی‌تان باشد.

شماره سه، ToolWiz Photos

ToolWiz Photos یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی است که اکثر قابلیت‌هایی که عکاسان به آن نیاز دارند را در قالب یک مجموعه در اختیارشان قرار می‌دهد. این برنامه بیش از 200 ابزار ویرایشی دارد که اجازه می‌دهند یک تصویر را به بهترین شکل روتوش کنید. بدون شک این برنامه نیز باید یکی از برنامه‌هایی باشد که روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده‌اید.

شماره چهار، Multi-Layer – Photo Editor

Multi Layer- Photo Editor خیلی محبوب نیست، اما گلچینی از بهترین ابزارهای ویرایشی را ارائه می‌کند. در حقیقت یکی از جایگزین مناسبی برای فوتوشاپ روی اندروید است. شبیه به فوتوشاپ این برنامه نیز به شما اجازه می‌دهد تا فرآیند ویرایش یا ساخت تصاویر را درون چند لایه انجام داده و سپس لایه‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

شماره پنج PicsArt Photo Studio

اگر به دنبال یک برنامه ویرایش تصاویر هستید که ده‌ها ویژگی منحصر به فرد ویرایش تصاویر را در اختیارتان قرار دهد، پیشنهاد ما به شما PicsArt Photo Studio  است. مهم‌ترین قابلیتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد در ارتباط با بالانس کردن رنگ از طریق به‌کارگیری فیلترها، به‌کارگیری افکت‌های قلم‌مو، روتوش تصاویر و... است.

شماره شش، AirBrush

اگر از فوتوشاپ روی کامپیوتر شخصی برای انجام یک ویرایش تمیز استفاده می‌کنید، در نتیجه ممکن است که از AirBrush به عنوان جایگزین مناسب روی اندروید استفاده کنید. AirBrush سعی کرده است یکسری قابلیت‌های ویرایشی که سایر برنامه‌ها چنین قابلیت‌هایی را ارائه نمی‌کنند در اختیار کاربران قرار دهد.

شماره هفت، Fotor Photo Editor

Fotor Photo Editor یکی دیگر از برنامه‌های محبوب ویرایشی موجود در گوگل پلی است که تقریبا هر ویژگی که برای ویرایش تصاویر به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها شامل لایه‌ها، سبک‌ها، افکت‌های فیلم، فیلترها، ابزارهای تنظیم رنگ، منحنی‌ها و.... می‌شود. رابط کاربری ساده این برنامه اجازه می‌دهد تصاویر را به ساده‌ترین شکل ویرایش کنید.

شماره هشت، PhotoDirector

PhotoDirector محصولی است که از سوی شرکت Cyberlink ارائه شده و جزء محبوب‌ترین برنامه‌های ویرایش تصاویر روی پلی استور به شمار می‌رود. این برنامه رایگان بوده و ده‌ها قابلیت ویرایشی در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از PhotoDirector می‌توانید افکت‌های خاصی را به تصاویر اضافه کرده، اشباع رنگ را کنترل کرده، تعادلی میان رنگ‌ها به وجود آورده، فیلترهای مختلف را به کار گرفته و ده‌ها کار دیگر انجام دهید. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می‌دهد چند تصویر مختلف را با یکدیگر ادغام کنند. در نتیجه PhotoDirector یکی از بهترین جایگزین‌هایی است که به جای فوتوشاپ روی اندروید در اختیارتان قرار دارد.

شماره نه، Polarr  Photo Editor

Polarr Photo Editor برنامه محبوب دیگری است که به جای فوتوشاپ روی اندروید به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه  شبیه به فوتوشاپ قابلیت‌های لایه‌بندی ویرایشی خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. صرفنظر از این قابلیت، برنامه فوق هر قابلیتی که برای ویرایش و روتوش تصاویر به آن‌ها نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه همچنین فیلترهای منحصر به فرد،  بافت‌ها، سبک‌ها و ده‌ها قابلیت خاص نیز ارائه می‌کند.

شماره ده، Photo Editor Pro

Photo Editor Pro  را از آن جهت در این فهرست ده گانه قرار دادیم که یکسری قابلیت‌های خاص پیشنهاد می‌کند. اگر به دلیل فضای ذخیره‌سازی با محدودیت روبرو هستید و قادر نیستید برنامه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد را به صورت یک جا در اختیار داشته باشید، اما در مقابل به برنامه‌ای نیاز دارید تا قابلیت‌های فوتوشاپ را در یک ابزار واحد روی دستگاه اندرویدی در اختیارتان قرار دهد پیشنهاد ما Photo Editor Pro است. برنامه‌ای که ضمن ارائه افکت‌هایی برای روتوش اندام‌ها و چهره، بیش از 100 افکت‌ قدرتمند ویراشی در اختیارتان قرار می‌دهد.

برنامه‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، جز ده مورد از بهترین برنامه‌های سال 2018 اندروید در حوزه ویرایش تصاویر بودند که اجازه می‌دهند بدون نیاز به فوتوشاپ روی دستگاه اندرویدی ویرایش تصاویر را به بهترین شکل انجام دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟