برای شکل و شمایل گوشی خود تنوع ایجاد کنید
10 ویجت برتر اندروید که ظاهر و عملکرد گوشی شما را ارتقا می‌دهد
ویجتها افزونه‌های کوچکی از خدمات ارائه شده در سیستم عامل اندروید یا اپلیکیشن‌ها هستند که با قرار گرفتن روی صفحه اصلی تلفن شما اطلاعات و خدمات مربوط به آن اپلیکیشن را به صورت زنده در اختیار شما می‌گذارد. ویجت‌ها پیچیدگی کار و رسیدن به بخش خاصی از یک اپلیکیشن مشخص را از بین می‌برند. تنها کافی است یک ویجت را روی صفحه اصلی تلفن خود قرار دهید تا بلافاصله بعد از باز کردن قفل صفحه به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. در این مطلب 10 ویجت برتر اندروید را که ظاهر و عملکرد گوشی شما را ارتقا می‌دهد، به شما معرفی می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

در اندروید انواع و اقسام مختلفی از ویجت‌ها وجود دارد که گاهی اوقات انتخاب یک مورد مناسب را برای ما سخت می‌کند. در ادامه ما به معرفی برخی از کاربردی‌ترین این ویجت‌ها خواهیم پرداخت که برای دریافت برخی اطلاعات مهم و انجام ساده‌تر برخی وظایف به شما کمک می‌کند.

1. Dashclock Widget

Dashclock Widget یکی از شناخته شده‌ترین و کاربردی‌ترین گجت‌های موجود اندروید است. ایده ساده این ویجت نمایش دادن اطلاعات مفید و کاربردی به شما است. این داده‌ها شامل وضعیت فعلی آب و هوا، ایمیل‌های جديد، اعلام اطلاعیه‌ها و برنامه روزانه شما و نظاير اینها است. و از همه مهمتر این که این گجت با امکانات گوناگون خود کاملا رایگان است.

2. Battery Widget Reborn

این یکی از ویجت‌های برجسته اندروید برای تحت نظر قرار دادن وضعیت باتری شما است. Battery Widget Reborn یک نمودار سنجش وضعیت باتری به سبک سرعت سنج‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید هر زمان که مایل هستید از داخل تنظیمات این اپلیکیشن وضعیت ظاهری و اندازه این گجت را تغییر دهید. علاوه بر این، زمانی که شما اين اپلیکیشن را باز می‌کنید جزئیات وضعیت لحظه به لحظه مصرف باتری را نیز مشاهده خواهید کرد.

3. Beautiful Widgets

این ویجت از چند ویجت مختلف دیگر شامل ساعت، آب و هو و باتری و میانبرهای سریع برای تنظیمات دستگاه اندروید شما تشکیل شده است. شما می‌توانید شکل و شمایل و اندازه هر کدام از این ویجت‌ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. Beautiful Widgets در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای عرضه شده است که نسخه رايگان آن بسیاری از نیازهای شما را برطرف می‌کند.

4. Weather

اگر تنها به دنبال یک ویجت آب و هوای خوش ساخت هستید Weather یک انتخاب شایسته برای شما است. اگر اگر طرفدارن تلفن HTC هستید این گجت خاطرات گجت آب و هوای تلفن های قدیمی‌ HTC را برای شما تداعی می‌کند که یک ساعت بند انگشتی را نیز به صفحه اصلی شما اضافه می‌کند. با تقه زدن روی این ساعت شما به اپلیکیشن alert منتقل خواهید شد.

5. Calendar Widget

این گجت ثبت و نمایش وقایع با وجود حجم کمی‌ که دارد امکانات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه اصلی Calendar Widget شامل نگاهی اجمالی به وقایع یک ماهه در کنار رویدادهایی است که خود شما اضافه می‌کنید. از جمله قابلیت‌های اصلی این گجت امکان یکپارچه شدن آن با تقویم گوگل شما است. شما می‌توانید به سرعت یک رویداد جدید به وقایع روزانه این تقویم اضافه کنید.

6. IFTTT

IFTTT یکی از قدرتمندترين اپلیکیشن‌های موجود است. شما از آن برای ساخت وظایف خودکار و مستقل که خود تلفن شما آنها را به تنهایی انجام می‌دهد استفاده می‌کنید. یکی از چندین قابلیتی که توسط این اپلیکیشن ارائه می‌شود یک دکمه ویجت است که بعد از فشرده شدن یک فرمان خاص را اجرا می‌کند. برای نمونه شما می‌توانید از آن برای روشن و خاموش کردن چراغ‌های هوشمند متصل به شبکه استفاده کنید، به طور خودکار برای دیگران پیامک ارسال کنید یا تقریبا هر کار دیگری را به طور خودکار با تلفن هوشمند خود انجام دهید. خود این ویجت به تنهایی خیلی ساده است، اما با ترکیب با امکانات IFTTT  امکانات بی‌نظیری را در اختیار شما می‌گذارد.

7. Google App

Google App چند ویجت کاربردی اندروید را در اختیار شما می‌گذارد. اولین آنها نوار جستجوی کلاسیک گوگل است که همه ما هزاران بار آن را دیده‌ایم. یک نوار ساده و کاربردی که به شما اجازه می‌دهد به سرعت هر چیزی را جستجو کنید. ویجت بعدی یک ویجت چهار در چهار است که وضعیت آب و هوا به همراه خلاصه اخبار و همچنین اطلاعات مرتبط با چیزهای مورد علاقه شما را نمایش می‌دهد. همچنین شما از طریق این گجت می‌توانید به سرعت از صفحه اصلی خود به Google Now/Assistant دسترسی داشته باشید.

8. Google Keep

Google Keep یک اپلیکیشن یادداشت برداری مفید و ساده است که شما می‌توانید با آن به شکل‌های مختلف حتی به صورت صوتی یادداشت تهیه کنید. این گجت همچنین گزینه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید یادداشت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال یک ابزار ساده و رایگان برای یادداشت نویسی هستید Google Keep یک انتخاب مناسب برای شما است.

9. 1Weather

 

بدون شک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های وضعیت آب و هوا 1Weather  است. ویجت‌های اندروید این اپلیکیشن نیز که سبک و سیاق دستگاه‌های HTC Sense را به گوشی شما می‌دهد قابلیت سفارشی سازی بر اساس نیازهای شما را دارد. تقه زدن روی بخش ساعت آن شما را به اپلیکیشن alarm منتقل می‌کند. اگر تمایلی به مشاهده تبلیغات ندارید باید نسخه 2 دلاری این اپلیکیشن را خریداری کنید.

10. Muzei Live Wallpaper

Muzei Live Wallpaper یک اپلیکیشن معروف وال‌پیپر زنده است. آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن به یک ویجت جدید مجهز شده است که به شما اجازه می‌دهد تا آثار هنری را به صفحه نمایش تلفن خود بیاورید. این یک انتخاب ایده‌ال برای کسانی است که دائما بک گراند گوشی خود را عوض می‌کنند. با این ویجت تنها با یک تقه شما می‌توانید بک‌گراند خود را تغییر دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟