نرم‌افزاری برای حفظ شارژ باتری
پردازش‌ها و رخدادهای زیادی در پس پرده یک اسمارت‌فون اتفاق می‌افتند و همه این‌ها، بخش قابل‌توجهی از ذخیره باتری گوشی را مصرف می‌کنند. محققان دانشگاه واترلو راهکار جدیدی یافته‌اند که با کمک آن می‌توان روزانه یک ساعت بیشتر از باتری گوشی‌همراه استفاده کرد. این محققان با طراحی یک نرم‌افزار گوشی‌همراه، موفق شده‌اند بدون کاهش کارایی گوشی، مصرف باتری آن را کاهش دهند.

1606683296_1_0.gif

Kshirasagar Naik استاد برق و علوم کامپیوتر این دانشگاه می‌گوید: «نسخه جدید اندروید این امکان را به کاربران می‌دهد که مشابه کار با لپ‌تاپ، چندین پنجره و فایل را به‌طور هم‌زمان باز نگه‌ دارند و این سبب اتلاف ذخیره باتری می‌شود.» این نرم‌افزار پس از نصب روی گوشی، روشنایی نرم‌افزارهایی را که باز هستند و درجه اهمیت کمتری دارند، کاهش می‌دهد. 

نرم‌افزاری برای حفظ شارژ باتری


در نتیجه زمانی‌که شما روی یک پنجره کار می‌کنید، روشنایی سایر پنجره‌های باز کاهش‌یافته و توان کمتری مصرف می‌شود. این روش روی ۲۰۰ اسمارت‌فون آزموده شد و افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی دوام باتری را نشان داد. به گفته Naik وقتی با یک گوشی کاملا شارژ شده از خانه بیرون می‌روید در اواسط روز شارژ باتری به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته و مجبور می‌شوید بارها باتری گوشی خود را شارژ کنید و این فرایندی ناراحت‌کننده است. مصرف بالای ذخیره باتری از یک‌سو سبب گرم شدن گوشی می‌شود و از سوی دیگر شما را مجبور می‌کند تا دفعات بیشتری آن را شارژ کنید و این امر عمر باتری را کاهش می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟