با گزینه‌های اقتصادی Asus آشنا شوید
معرفی گوشی‌های میان‌رده ایسوس ذن فون مکس (M1)  و ذن فون مکس پلاس (M1)
شرکت Asus هر سال در کنار گوشی‌های معمول، یک گوشی هم با باتری قدرتمند تولید می‌کرد که با پسوند Max مشخص می‌شد.

1606683296_1_0.gif

در کنفرانس MWC 2018 سه گوشی ایسوس با نام‌های Zenfone 5، Zenfone 5 lite و Zenfone 5z معرفی شدند و خبری از گوشی Max نبود. اما ساعاتی بعد، مشخص شد که دو میان‌ رده با پسوند Max در راه است: Zenfone Max Plus M1 و Zenfone Max M1. برای آشنایی با این دو گوشی همراه شبکه باشید.

طراحی و نمایشگر

احتمالا این دو نسخه ارزان‌ترین گوشی‌های امسال Asus باشد؛ با این وجود، امکانات هر دوی آن‌ها قابل قبول است و طراحی آن‌ها مطابق گوشی‌های پیشروی بازار است.

روی نسخه Plus از یک نمایشگر 5.7 اینچی این گوشی با حاشیه کم و نسبت تقریبی 18 به 9 طراحی شده است و اصطلاحا Full view است. رزولوشن این گوشی Full HD+ است و تراکم پیکسلی آن برابر با 424 پیکسل بر هر اینچ تعیین شده است. در طراحی این گوشی خبری از المان خاصی نیست و همه چیز در آن شبیه به میان‌رده‌های هوآوی است. این زبان طراحی مانند یک اپیدمی در بین سازندگان گوشی هوشمند رایج شده است و فعلا هیچکس تغییری در آن به وجود نیاورده است. بدنه این گوشی از جنس آلومینیوم بوده و شیشه آن از نوع 2.5D است. 

گوشی Max M1 هم دارای نمایشگر HD+ با ابعاد 5.5 اینچی است و از سایر جهات طراحی مشابهی دارد.

دوربین

دوربین دوگانه Zenfone Max Plus M1 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با f/2.0 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی واید 120 درجه‌ای تشکیل شده است. این سنسورها با اتکا به فناوری PixelMaster و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز می‌توانند در کسری از ثانیه سوژه را تشخیص دهند. دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسلی است و گستره وسیعی از امکانات مربوط به سلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هنوز نمی‌توان در ارتباط با کیفیت تصاویر این گوشی اظهار نظر کرد؛ اما بنا به تجربه می‌تواینم احتمال دهیم که عکاسی در Zenfone Max Plus M1 در بین میان‌رده‌ها قابل اعتنا است و می‌توانید روی آن حساب کنید.

دوربین نسخه Zenfone Max M1 به خوبی نسخه پلاس نیست؛ زیرا در بخش دوربین اصلی، سنسور اصلی یک سنسور 13 مگاپیکسلی معمولی است و در کنار آن همان لنز واید 8 مگاپیکسلی وجود دارد. هرچند این ستاپ هم خیلی بد نیست؛ اما به ندرت می‌توان یک گوشی با دوربین 13 مگاپیکسلی خوب پیدا کرد.

از نظر سلفی، هر دو گوشی عملکردی مشابه دارند.

سخت افزار

از آن‌جا که Zenfone Max Plus M1 یک گوشی میان‌رده است، تراشه به کار رفته روی آن هم یک تراشه میان‌رده با توان پردازشی معمولی است. روی این گوشی از تراشه 8 هسته‌ای MT6750T استفاده شده است که نهایت توان پردازشی آن 1.5 گیگاهرتز است. در کنار این پردازنده‌ها، این گوشی دارای 2 یا 3 یا 4 گیگابایت رم و 16، 32 و یا 64 گیگابایت حافظه داخلی است. با توجه به این مشخصات، نمی‌توان از این گوشی انتظار معجزه داشت؛ اما به راحتی می‌توان برای انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های نه چندان سنگین روی این گوشی حساب کرد.

مطلب پیشنهادی

گوشی Huawei P Smart ، یک میان رده با قیمت مناسب و امکانات عالی
بررسی Huawei P Smart به بهانه ورود به بازار ایران

گوشی Max M1 هم تفاوت چندانی با نسخه پلاس ندارد. هرچند روی آن از یک تراشه Snapdragon استفاده شده است؛ اما اسنپدارگون 425 و 430 هم عملکردی کاملا متوسط دارند و نمی‌توان برای انجام بازی سنگین خیلی روی آن‌ها حساب کرد؛ مخصوصا اگر نسخه ارزان‌تر این گوشی را خریده باشید که تنها 2 گیگابایت رم دارد. به هر حال، این تراشه‌های 4 هسته‌ای می‌توانند با سرعت 1.4 گیگاهرتز پردازش کنند که خود گویای همه چیز است.

باتری

بزرگ‌ترین دلیلی که می‌تواند کسی را به خرید این گوشی ترغیب کند، باتری آن است. در این روزها اکثر سازندگان گوشی هوشمند به باتری‌های 3000 میلی آمپر ساعتی بسنده می‌کنند، Zenfone Max Plus M1 با باتری 4130 میلی آمپر ساعتی خود یک غنیمت به حساب می‌اید. ایسوس مدعی است که باتری این گوشی برای 13 ساعت تماشای مداوم ویدیو کافی است. البته انتظار ما بیشتر از این بود، ولی همین مقدار هم رضایتبخش است. ناگفته نماند که با داشتن کابل مخصوص، می‌توانید از این گوشی به عنوان پاوربانک هم استفاده کنید!

نسخه ارزان‌تر این گوشی هم باتری قدرتمندی دارد. با توجه به ابعاد کوچکتر Zenfone Max M1، طبیعی است که باتری آن هم کمی کوچکتر باشد. گوشی Zenfone Max M1 دارای یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است که با توجه به اندازه کوچکتر نمایشگر و پردازنده کم‌مصرف‌تری که دارد؛ احتمالا نسبت به نسخه Plus عمر باتری بیشتری داشته باشد.

قیمت

گوشی Zenfone Max Plus M1 قرار است با قیمتی در حدود 230 دلار روانه بازار شود؛ با این حساب، رقیب مستقیمی برای Honor 7X، Mate 10 lite ، Huawei P Smart و Redmi 5 Pro به حساب می‌آید. قیمت Zenfone Max M1 هم هنوز اعلام نشده است.

نتیجه گیری

مطلب پیشنهادی

گوشی Redmi Note 5 Pro رونمایی شد
با یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار آشنا شوید

گوشی Zenfone Max Plus M1 با وجود داشتن باتری قدرتمند، در بخش تراشه می‌توانست بهتر از این باشد تا ارزش خرید بالاتری داشته باشد؛ اما با توجه به پردازنده‌ای که روی آن به کار رفته است، ترجیح دادن این گوشی به گزینه‌های هوآوی و شیائومی کمی سخت است. با این وجود، در صورتی که Zenfone Max M1 قیمتی کمتر از نسخه پلاس خود داشته باشد، می‌تواند ارزش خرید بالاتری داشته باشد و به عنوان یک گوشی اقتصادی، تبدیل به گزینه‌ای محبوب در بازار ایران شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟