دسترسی ساده به اطلاعات شبکه
چگونه اطلاعات شبکه و اینترنت را به نوار وضعیت اندروید اضافه کنیم؟
تا به حال با این مشکل روبرو شده‌اید که نیاز داشته باشید گزارشی از فعالیت شبکه مشاهده کنید، اما هیچ‌گونه ابزاری در اختیار نداشته باشید؟ ما در این مقاله دو برنامه کاربردی اندروید را به شما معرفی می‌کنیم که اجازه می‌دهند سرعت اتصال به شبکه و دیگر رخدادها را به شکل آنلاین مشاهده کنید. با استفاده از این برنامه‌ها نه تنها از سرعت ارتباط خود با خبر خواهید شد، بلکه بر داده‌های وارد یا خارج شونده از گوشی نیز نظارت خواهید داشت.

1606683296_1_0.gif

هر سازنده دستگاه اندرویدی ترفندها و تغییرات خاص خود را در سیستم‌عامل اندروید اعمال می‌کند. سازندگان گوشی‌ها سعی می‌کنند رابط کاربری خود را به گونه‌ای سفارشی کنند که مشابه هیچ دستگاه اندرویدی نباشد. در این میان تولیدکنندگانی نیز وجود دارند که هیچ کاری انجام داده و تنها دستگاه‌های اندرویدی ساخت خود را به بازار فروش عرضه می‌کنند. به همین دلیل است که برخی از کاربران دستگاه‌های اندرویدی نوار وضعیت مربوط به اینترنت را در دستگاه خود مشاهده می‌کنند، اما در مقابل تعداد دیگری هیچ‌گونه اطلاعاتی در این ارتباط مشاهده نمی‌کنند. این نوار به کاربران کمک می‌کند تا میزان مصرف داده‌ها را به شکل لحظه‌ای مشاهده کرده و در نتیجه روی برنامه‌هایی که به اینترنت متصل شده و داده‌هایی را دریافت یا ارسال می‌کنند کنترل داشته باشند. این‌کار به میزان قابل توجهی مانع از آن می‌شود تا اینترنت شما بیهوده مصرف شود. اما برای دستگاه‌های اندرویدی که نوار وضعیت برای آن‌ها وجود ندارد، راهکاری وجود دارد. ما در این مقاله روشی را به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن می‌توانید بر فعالیت شبکه یا اینترنت خود نظارت داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

با این ترفندهای ساده نوتیفیکیشن‌های پاک شده روی گوشی اندروید را بازیابی کنید
اگر اشتباها یک نوتیفیکیشن مهم را پاک کردید نگران نباشید

چگونه می‌توان اطلاعات مربوط به وضعیت شبکه به نوار ابزار اندروید اضافه کرد؟

گام اول، برای نظارت بر فعالیت شبکه از طریق نوار ابزار بالای گوشی به برنامه Internet Speed Meter نیاز دارید. این برنامه به شکل رایگان روی گوگل پلی قرار دارد. آن‌را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

گام دوم، این برنامه ضمن آن‌که اطلاعات مربوط به اینترنت و سرعت دانلود را در نوار وضعیت نشان می‌دهد، همچنین به شکل تمام صفحه نیز این اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مزیت بزرگی که این برنامه دارد در سفارشی‌ بودن آن است. به‌طوری که به شما اجازه می‌دهد بر نحوه نمایش اعلان‌ها و اولویت اعلان‌ها نظارت داشته باشید. برای این منظور در سمت راست بالا برنامه روی سمبل سه نقطه کلیک کرده و گزینه Preferences را انتخاب کنید.

چرا ما این برنامه را انتخاب کردیم؟ به این دلیل که این برنامه کاملا پایدار بوده و هیچ کار اضافی انجام نمی‌دهد. اگر از ظاهر و عملکرد این برنامه راضی نیستید، برنامه‌های دیگری در این زمینه وجود دارد که ما در ادامه به نمونه دیگری اشاره می‌کنیم. Speed Meter  برنامه دیگری وجود دارد که در پس زمینه دستگاه اجرا شده و وضعیت اینترنت را به شما نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

ترفند: چندین اکانت تلگرام فقط با یک گوشی اندروید!
بدون هزینه و کند شدن گوشی از چند تلگرام روی گوشی لذت ببرید

به‌کارگیری nPerf

nPerf ابزاری است که فراتر از نمایش ساده سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. nPerf یکی از بهترین ابزارهایی است که به شما گزارش کاملی در ارتباط با کیفیت اتصال تلفن همراه ارائه می‌کند. با استفاده از این ابزار شما بر سرعت استریم‌ها، مرور وب، دانلود‌ها و آپلودها کنترل کاملی خواهید داشت.

گام اول، ابتدا برنامه nPerf را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرده و اجرا کنید.

گام دوم، این برنامه پس از چند ثانیه شروع به کار کرده، مقدار کمی داده که برای آزمایش سرعت نیاز دارد را دانلود می‌کند.

گام سوم، اکنون شما صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر را مشاهده می‌کنید. با لمس گزینه Start Test فرآیند آزمایش سرعت اینترنت آغاز می‌شود.

گام چهارم، زمانی که آزمایش سرعت تکمیل شد، برنامه به شما سرعت دانلود و آپلود را همراه با زمان تاخیر نشان می‌دهد.

گام پنجم، اکنون آیکنی که به شکل سه خط است را لمس کرده تا به گزینه settings دسترسی پیدا کنید. در این پانل می‌توانید پارامترهای مختلف این برنامه را سفارشی‌ کنید.

گام ششم، اکنون شما قادر هستید سرعت اینترنت را در نوار وضعیت مشاهده کنید. همچنین شاخص مربوط به اینترنت نیز در پانل مربوط به اعلان‌ها نشان داده می‌شود.

ما در این مقاله سعی کردیم دو راهکار ساده برای مشاهده وضعیت شبکه در نوار  وضعیت اندروید را به شما معرفی کنیم. امید است از مزایای ارائه شده از سوی این برنامه‌ها برای نظارت دقیق‌تر بر شبکه و سرعت دانلودها بتوانید استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟