افزایش شارژدهی باتری آیفون 10 با سه ترفند کاربردی
3 ترفند کارآمد برای ذخیره شارژ بیشتر در آیفون X
اگر آیفون X یا 10 اپل را خریداری کرده‌اید و از شارژدهی باتری آن راضی نیستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله به معرفی 3 ترفند کارآمد برای ذخیره شارژ بیشتر در آیفون X می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

ذخیره شارژ بیشتر یا افزایش توان شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند این روزها به یکی از اصلی‌ترین معضلات طراحی این محصولات تبدیل شده است. برخلاف پیشرفتی که در تمام زمینه‌های سخت افزاری اسمارتفون‌ها شاهد بودیم و هر یک از آن‌ها نیاز به صرف انرژی باتری را بیشتر کرده‌اند، تقریبا هیچ پیشرفت عمده مرتبط با خود باتری  طی چند سال اخیر در اسمارتفون‌ها پیاده‌سازی نشده است.

آیفون 10 یا آیفون X اپل دقیقا یک نمونه بارز برای اثبات این مسئله است. آیفون X اگرچه از نظر ظاهر و طراحی یک محصول مدرن و بسیار زیبا محسوب می‌شود، اما مثل گوشی‌های چند نسل پیش به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعت مجهز شده است. بنابراین احتمالا ذخیره شارژ یا توان شارژدهی کم باتری این گوشی یکی از اصلی‌ترین معضلات کاربرانش خواهد بود!

اگر شما هم از آیفون X اپل استفاده می‌کنید با مشکل شارژدهی باتری مواجه هستید و تمایل دارید که قابلیت ذخیره شارژ باتری دستگاه را تقویت کنید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله به معرفی 3 ترفند کارآمد برای ذخیره شارژ بیشتر در آیفون X می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

ترفند اول: تصویر پس زمینه را عوض کنید!

یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید ذخیره شارژ در باتری آیفون X را تقویت کنید مربوط به تغییر دادن والپیپر یا تصویر پس زمینه دستگاه و استفاده از تصاویر سیاه می‌شود. از آنجایی که صفحه نمایش گوشی آیفون 10 از نوع اولد (OLED) است، هر یک از پیکسل‌های آن به طور مستقیم عمل کرده و تغییر رنگ می‌دهند. برای روشن شدن هر پیکسل مقداری از شارژ باتری گوشی مصرف می‌شود. اما زمانی که قرار باشد پیکسل‌های صفحه نمایش رنگ سیاه را نشان دهند، آن‌ها در حالت خاموش باقی خواهند ماند و عملا هیچ مصرف انرژی ندارند. بنابراین هرچه بخش‌های سیاه تصویر پس زمینه آیفون X شما بیشتر باشد، مصرف شارژ گوشی از طریق صفحه نمایش هم کاهش پیدا می‌کند.

طبق بررسی که سایت فون‌آرنا به عمل آورده، تغییر تصویر پس زمینه پیش‌فرض آیفون X با یک تصویر کاملا سیاه رنگ سبب شده که مقدار مصرف شارژ گوشی در مجموع تا 20 درصد کاهش پیدا کند! بنابراین تصویر پس زمینه‌ای که برای آیفون 10 خود انتخاب می‌کنید، یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که بر روی مقدار توان شارژدهی باتری گوشی تاثیر می‌گذارد. سعی کنید بیشتر از تصاویر پس زمینه سیاه رنگ در آیفون X استفاده نمایید.

ترفند دوم: از تم دارک اپلیکیشن‌ها استفاده کنید!

ظاهر iOS 11 روشن و شفاف طراحی شده است و این مسئله بدان معناست که پیکسل های صفحه نمایش گوشی در حین گشت و گذار در بخش های مختلف سیستم عامل دائما روشن هستند و انرژی مصرف می‌کنند. متاسفانه راهی برای جلوگیری از این مسئله وجود ندارد. اما برخی از اپلیکیشن‌های iOS قابلیت تغییر تم را ارائه کرده‌اند. برای مثال اپلیکیشن‌هایی مثل اسپاتیفای (Spotify)، اپلیکیشن ساعت (Clock)، توییتر (Twitter) و غیره این قابلیت را ارائه می‌کنند.  این اپلیکیشن‌ها با کاربر اجازه می‌دهند تا یک تم تیره را راه‌اندازی کنند و بدین سبب میزان مصرف شارژ از طریق صفحه نمایش را در حین کار با اپلیکیشن‌ها کاهش دهند.

مسیر فعال‌سازی تم دارک که با نام‌های مختلفی مثل Dark Mode، Night Mode و غیره در هر اپلیکیشن معرفی می‌شود، در تمام برنامه‌ها یکسان نبوده و ممکن است از یک اپلیکیشن تا اپلیکیشن دیگر روشی متفاوت را به همراه داشته باشد. بنابراین برای فعال‌سازی این حالت در اپلیکیشن‌های مختلف باید وارد منوی تنظیمات آن‌ها شده و خودتان مسیر مورد نیاز را بیابید. استفاده از تم‌های دارک یا تیره به ویژه در اپلیکیشن‌هایی که زمان زیادی را صرف کار کردن با آن‌ها می‌کنید، تاثیر جدی بر روی افزایش شارژدهی باتری آیفون 10 می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی

آموزش کار با آیفون ایکس اپل (iPhone‌X)
چگونه بدون دکمه هوم از آیفون ایکس استفاده کنیم؟

ترفند سوم: از قابلیت تغییر رنگ المان‌ها در iOS 11 استفاده کنید!

همانطور که در بخش قبل گفتیم، سیستم عامل iOS حالت دارک یا تیره اختصاصی ندارد که به موجب آن شاهد کاهش مصرف شارژ باتری در آیفون X باشیم. اما با این حال در iOS 11 منوی تنظیماتی با عنوان "Display accommodations" ارائه شده که به موجب آن می‌توانید رنگ اغلب المان های مختلف صفحه را تغییر داده و تاریک کنید و به این صورت مقدار مصرف شارژ باتری در آیفون X اپل را کاهش دهید.

برای دسترسی به تنظیمات نام برده شده باید وارد بخش Settings گوشی شوید و در زیرشاخه Accessibility گزینه Display accommodations را انتخاب نمایید. سایر مراحل کار را خودتان با دستکاری گزینه‌های موجود در آن بخش درک خواهید کرد. این روش اگرچه چندان روش جالبی نیست، اما تاثیر خوبی بر روی کاهش مصرف شارژ باتری آیفون X اپل می‌گذارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟