آخر هفته با شبکه: ساخت ملودی‌های جذاب
با ابزار جدید گوگل آهنگ‌های زیبایی از طریق مرورگر خود خلق کنید
تقریبا بخش عمده‌ای از وقت کاربران کامپیوترهای دسکتاپ و گوشی‌های همراه صرف وب‌گردی می‌شود. در این مدت زمان نسبتا طولانی ما از مرورگرهای خود برای ورود به فضای مجازی استفاده می‌کنیم. موضوعی که شرکت‌های بزرگ فناوری به خوبی از آن مطلع هستند. همین موضوع باعث شده است تا گوگل ابزار موسیقیایی جدیدی را ایجاد کند که به کاربران اجازه می‌دهد به شکل ساده‌ای از مرورگر وب خود برای ساخت موزیک‌ها استفاده کنند.

1606683296_1_0.gif

با استفاده از ابزار جدیدی که گوگل آن‌را منتشر کرده تقریبا هر کاربری قادر است نوای موسیقیایی خود را ایجاد کند. البته ابزار طراحی شده از سوی گوگل تنها در مرورگر کروم قابل استفاده است. این ابزار که Song Maker نام دارد، در قالب یک پروژه آزمایشی اجازه می‌دهد به شکل ساده‌ای آهنگ‌ها را ایجاد کنید. کاربرانی که با الفبای موسیقی آشنایی دارند یا حتا آن‌هایی که هیچ پیش‌زمینه قبلی در این زمینه ندارند، به راحتی می‌توانند از این ابزار و با استفاده از ماوس از رابط کاربری این برنامه استفاده کنند. تنها کاری که در این زمینه باید انجام دهید این است که به اندازه کافی تمرین کنید تا در کار کردن با این ابزار تسلط پیدا کنید.

ساخت آهنگ‌ها با استفاده از پروژه Song Maker

برای ساخت یک آهنگ در اولین گام باید آدرس اینترنتی پروژه گوگل به نشانی https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/ را در مرورگر خود وارد کنید. در ادامه پس از باز شدن صفحه از طریق ماوس باید اقدام به رسم نت‌های موسیقیایی کنید. (با کلیک ماوس نت‌ها روی صفحه قرار می‌گیرند.) البته توجه داشته باشید که شما چیزی همچون خطوط حامل به شکل مرسوم، کلیدهای موسیقی یا گزینه‌هایی برای انتخاب وزن‌های موسیقی (نت‌های سیاه، سفید، چنگ، دولاچنگ و...) را در اختیار ندارید. البته از طریق تمپوی زمانی که پایین صفحه قرار دارد قادر هستید رتیم پخش آهنگ را کند یا سریع کنید.

در پایین صفحه سمت چپ گزینه‌ای برای انتخاب ساز موردنظر پیانو، کیبورد، گیتار و... در اختیار است. پس از ساخت آهنگ‌ها به شکل بلادرنگ می‌توانید به آن‌ها گوش کنید. برای این منظور باید روی دکمه Play کلیک کنید. همچنین در صورتی که روی دکمه فلش که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید به راهنمایی‌های لازم دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید از طریق به‌کارگیری میکروفونی از صدای خود برای ساخت آهنگ نیز استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم، برای تسلط بر این نرم‌افزار به تمرین زیاد نیاز دارید، اما خیلی سریع متوجه خواهید شد که ساخت آهنگ‌ها با Song Maker خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. یکمرتبه که فرآیند ساخت پروژه خود را به اتمام رساندید، با کلیک روی دکمه Save لینک کوتاه شده آهنگ ساخته شده در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید آهنگ ساخته شده را در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق برنامه‌های پیام‌رسان به سرعت به اشتراک قرار دهید. البته، ما انتظار نداریم که Song Maker شبیه به یک استوی حرفه‌ای دیجیتالی عمل کند، اما موفق شده است بستری برای ساخت آهنگ‌ها به ساده‌ترین شکل و به اشتراک‌گذاری آن‌ها ایجاد کند. ما موفق شدیم، آهنگ ساده‌ای با این نرم‌افزار ایجاد کنیم، برای گوش کردن به این آهنگ به آدرس https://goo.gl/ZizLwx مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟