پلتفرمی با دو میلیارد کاربر
گوگل از سرویس پاسخ‌گویی هوشمند جی‌میل در اندروید و آی‌او‌اس رونمایی کرد
گوگل در جریان برگزاری رویداد گوگل I/O از سرویس پاسخ‌گویی هوشمند خود موسوم به Smart Reply رونمایی کرد. قابلیتی که هم در اختیار کاربران اندرویدی و هم در اختیار کاربران iOS قرار دارد.

1606683296_1_0.gif

در ابتدای این مراسم ساندار پیچای مدیرعامل گوگل به روی صحنه رفت و آمار جالبی در اختیار مخاطبان قرار داد. او گفت در حال حاضر تعداد کاربران سیستم‌عامل اندروید از مرز دو میلیارد نفر عبور کرده‌اند. بدون شک ذکر این آمار جوابی است به صحبت‌های ساتیا نادلا که در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت گفته بود، تعداد کاربران سیستم‌عامل ویندوز 10 از مرز نیم میلیارد نفر عبور کرده‌اند. گوگل در تابستان سال 2015 میلادی اعلام کرد نزدیک به 1.6 میلیارد نفر کاربر فعال عضو سیستم‌عامل اندروید هستند که با احتساب اطلاعات جدید از دو سال پیش تاکنون نزدیک به 400 میلیون نفر جذب این سیستم‌عامل شده‌اند. پیچای در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این موضوع نیز اشاره کرد که زیرساخت گوگل فوتوز در حال رشد بوده و در حال حاضر چیزی در حدود 500 میلیون کاربر فعال دارد. همچنین به‌طور متوسط روزانه نزدیک به 1.2 میلیارد تصویر روی سرورهای این زیرساخت آپلود می‌شوند.

رونمایی از قابلیت پاسخ‌گویی هوشمند به ایمیل‌ها در اندروید و iOS

در بخش دیگری از این مراسم گوگل از سرویس هوشمند دیگری به نام پاسخ‌گویی هوشمند رونمایی کرد. قابلیتی که در اختیار کاربران پلتفرم‌های اندروید و اپل قرار خواهد گرفت. ویژگی پاسخ‌گویی هوشمند به این شکل عمل می‌کند که الگوریتم یادگیری ماشینی گوگل ایمیل‌هایی که به درون صندوق پستی کاربر وارد شده‌اند را مشاهده کرده و در ادامه پاسخ کوتاه سه الی چهار کلمه‌ای را ارسال می‌کند. پاسخ‌هایی همچون حتما یا بله تشکر می‌کنم. این قابلیت تا به امروز تنها روی سرویس اینباکس و پیام‌رسان Allo وجود داشت. اما از این پس سرویس‌های جی‌میل روی پلتفرم‌های اندروید و iOS به این ویژگی دسترسی خواهند داشت. اگر سابقه کار با اینباکس را داشته باشید، به خوبی با ویژگی جدیدی که از سوی گوگل ارائه شده آشنا هستید. از این پس در زمان پاسخ‌گویی به یک ایمیل، ویژگی پاسخ‌گویی هوشمند در بخش انتهایی صفحه ظاهر شده و به شما سه گزینه پیشنهادی برای پاسخ‌گویی را نشان می‌دهد.

گوگل به شما اجازه می‌دهد تا پاسخ به یک ایمیل را با گزینه پاسخ‌گویی هوشمند آغاز کرده و در ادامه آن‌را ویرایش کرده یا محتوای دیگری را به آن اضافه کنید. فردریک لاردینیوس، نویسنده سایت تک‌رادار گفته است که این سامانه هوشمند در اغلب اوقات عملکردی مطلوب ارائه می‌کند. این سامانه نسبت به روزهای آغازین خود پیشرفت‌هایی داشته است. زمانی که در عملکردش اشتباهی رخ می‌دهد، اغلب اوقات یک حالت خنده‌آور به وجود می‌آید. در نتیجه نباید به‌طور کامل کارهای خود را وابسته به این سرویس کنید، به دلیل این‌که هنوز به پختگی کامل نرسیده است. در حال حاضر قابلیت فوق در سراسر جهان و به زبان انگلیسی در اختیار کاربران قرار دارد. اما در چند هفته آینده پشتیبانی از زبان اسپانیایی نیز به آن افزوده می‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟