طراحی ساده‌تر برنامه‌های همراه
قابلیت‌های بیشتری به موبایل سنتر استودیو مایکروسافت افزوده شدند
مایکروسافت در روز دوم برگزاری کنفرانس بیلد اعلام کرد قابلیت‌های بیشتری را به Visual Studio Mobile Center اضافه کرده است. سرویس فوق به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های کاربردی ویژه پلتفرم‌های اندروید و iOS را طراحی کنند. اما سرویس فوق از این پس از پلتفرم ویندوز نیز پشتیبانی خواهد کرد. در حالی که این خبر برای علاقه‌مندان پلتفرم ویندوز خوشحال کننده است، اما با این حال در مرحله‌ پیش‌نمایش قرار دارد و تاریخ عرضه رسمی و دقیق آن مشخص نیست.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در ارتباط با Visual Studio Mobile Center گفته است ضمن آن‌که پشتیبانی از ویندوز به این سرویس افزوده شده است، همچنین سرویس آزمایش برنامه‌های پلتفرم یونیورسال ویندوز (UWP) نیز به این سرویس اضافه خواهد شد.

اولین بار در پاییز سال گذشته میلادی بود که مایکروسافت، از این زیرساخت ابری که به توسعه‌دهندگان اجازه ساخت و مدیریت برنامه‌های همراه را ارائه می‌کند، رونمایی کرد. توسعه‌دهندگان از این پس قادر خواهند بود به لطف بهره‌مندی از مخازن ویژوال استودیو تیم سرویس (Visual Studio Team Services)، گیت‌هاب (GitHub) و بیت‌باکت (Bitbucket)، ادغام‌سازی به ساده‌ترین شکل ممکن برنامه‌های خود را اجرا کرده و آن‌ها را یکپارچه کنند.

Visual Studio Mobile Center از این پس ضمن آن‌که از Appium و Xamarin.UITest پشتیبانی می‌کند، از Espresco و XCUITest که به منظور آزمایش برنامه‌های اندروید و iOS مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیز پشتیبانی ویژه‌ای به عمل خواهد آورد. همچنین توسعه‌دهندگان این توانایی را خواهند داشت از سرویس توزیع Distribute استفاده کرده و به ساده‌ترین شکل نسخه کامپایل شده از برنامه کاربردی خود را به طور مستقیم در فروشگاه ویندوز آپلود کنند.

این‌کار در درازمدت باعث خواهد شد تا حجم برنامه‌هایی که ویندوز 10 اس از آن‌ها پشتیبانی به عمل خواهد آورد، افزایش پیدا کند. سرویس Mobile Center Push نیز این قابلیت را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد تا اطلاعات آماری دقیقی از کاربران را بر مبنای موقعیت جغرافیایی، نوع سرویس اینترنتی که از آن استفاده می‌کنند و نوع فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، به دست آورند. این سرویس چیزی مشابه با سرویس گوگل آنالیتیکس است.

 با توجه به آن‌که Visual Studio Mobile Center یک زیرساخت ابری است، در نتیجه این احتمال وجود دارد تا یکسری از قابلیت‌هایی که به آن‌ها اشاره گردید تا چند وقت دیگر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گیرد. مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس بیلد امسال اعلام کرد .Net Standard for UWP و XAML Standard ویژه اندروید، iOS و ویندوز پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی برای زیرساخت یونیورسال ویندوز عرضه خواهند شد.

شاید در چند وقت اخیر مایکروسافت توجه ویژه‌ای به توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های دیگر از خود نشان داده است، اما این شرکت هیچ‌گاه توسعه‌دهندگان بومی پلتفرم خود را فراموش نمی‌کند. 

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟