خوش‌بین باشیم یا بدبین؟
اگر می‌خواهید بدانید آینده اینترنت چه می‌شود؛ این ده مطلب را بخوانید!
ده سال پیش وضعیت اینترنت چه از نظر سرعت یا فناوری‌ و نحوه استفاده مانند امروز نبود. ده سال آینده هم اینترنت با چیزی که امروز سراغ داریم، بسیار متفاوت است. شاید مطالب زیر کمک کنند تصوری از آینده اینترنت داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

۶ فناوری جدید که اینترنت پرسرعت را به گوشه و کنار جهان می‎رسانند

بی‌شک اینترنت از مهم‌ترین ابداعات عصر مدرن است، اما در حال حاضر تخمین زده می‎شود که تنها 40 درصد مردم جهان به آن دسترسی دارند. یکی از مهم‌ترین شرایط استفاده از اینترنت روش اتصال به آن است و همه ساله فناوری‎های جديدی معرفی می‎شوند تا بتوان توسط آن‌ها بهتر به تمام دنیا متصل شد و خدمات پرسرعت‎تری را دریافت کرد.

وای‌فای را فراموش کنید؛ به استقبال لای‌فای بروید!

اگر در چند ماه اخیر پی‌گیر اخبار فناوری بوده‌اید، حتما چیزهایی درباره لای‌فای (LiFi) خوانده یا شنیده‌اید. اینکه قرار است لای‌فای به‌زودی جایگزین وای‌فای شود و سرعتی 100 برابر وای‌فای دارد و استفاده از آن سریع‌تر و ساده‌تر است.

چگونه اینترنت کوانتومی‎ بسازیم؟

آیا زندگی آنالوگ است یا دیجیتال؟ ما در عصر دیجیتال زندگی می‎کنیم؛ بنابراین، ممکن است جواب به‌نظر مشخص باشد. اما دوباره فکر کنید. دنیای واقعی دیجیتال نیست، کوانتوم است. کامپیوترهای پیشرفته دیجیتال هستند، زیرا دنیای آنالوگ درون‌اتمی‎ چنان پیچیده است که به‌راحتی نمی‎توان آن را فهمید.

تا سال ۲۰۱۹ کل زمین زیر پوشش اینترنت خواهد رفت

سال گذشته شرکت اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است از طرح پوشش سراسری اینترنت برای کل کره زمین صحبت کرد. اکنون جزییات بیشتری از این طرح تشریح شده است.

تماشا کنید: اینترنت پرسرعت بی‌سیم با استفاده از دکل‌های برق

انتقال اطلاعات روی کابل برق ایده تازه‌ای نیست و هم‌اکنون دستگاه‌های پاورلاین برهمین مبنا کار می‌کنند ولی ایده استفاده از خطوط برق فشار قوی و دکل‌ها برای عرضه اینترنت پرسرعت بی‌سیم به‌جای فیبرنوری حرف تازه‌ای است.

تغییر مدیریت اینترنت برای ما چه فایده‌ای دارد؟

از زمان پیدایش اینترنت تا به امروز، وزارت بازرگانی ایالات متحده بر مبنای قراردادی امتیازهای لازم برای کنترل اینترنت را به دست آورده بود. اکنون بعد از گذشت 47 سال این قرارداد روز اول اکتبر 2016 به پایان رسید.

نوکیا رکورد اینترنت پر سرعت دنیا را شکست!

شرکت مخابراتی نوکیا با همکاری شرکت مخابراتی باندپهن SK کره جنوبی رکورد ارایه اینترنت پرسرعت به منازل مسکونی و به‌خصوص مجتمع‌های مسکونی را شکستند. این دو شرکت با همکاری یکدیگر موفق شدند اینترنتی ۵۲.۲ گیگابیتی به درب منازل برسانند.

جهان پس از اینترنت

باورم این بود کل اینترنت را این سوییچ مدیریت می‌کند و اگر یک روز به هر دلیلی خراب یا قطع شود یا خراب‌کار و کشور ثالثی بتواند این سوییچ را خاموش کند، یک‌باره اینترنت کل دنیا قطع می‌شود.

شبکه بی‌سیمی ده برابر سریع‌تر از 5G ساخته شد

دانشمندان موفق به ابداع روشی شدند که قادر است اطلاعات دیجیتال را با سرعتی 10 برابر سرعت شبکه‌های موبایلی 5G انتقال دهد. این سیستم که از آن به‌عنوان سیستم نسل بعد نام برده می‌شود، به سریع‌تر شدن سرعت دانلود و بهبود سرعت‌های ارتباطات شبکه‌ای در زمان پرواز کمک می‌کند.

دسترسی به اینترنت بی‌سیم با پهپادهای فیسبوک

«فیسبوک» به‌عنوان شرکتی با اهداف جاه‌طلبانه، همیشه بر سر زبان‌ها بوده است. از جمله اهداف بلندپروازانه فیسبوک، فراهم کردن امکان دسترسی همه مردم دنیا به شبکه جهانی اینترنت است. یکی از راهکارهای این شرکت، استفاده از سیستم ارتباطی مبتنی بر پهپادها است؛ چیزی که به «Aquila» معروف است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟