جزییات طرح شرکت اسپیس ایکس
16/02/1396 - 15:17
تا سال ۲۰۱۹ کل زمین زیر پوشش اینترنت خواهد رفت
سال گذشته شرکت اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است از طرح پوشش سراسری اینترنت برای کل کره زمین صحبت کرد. اکنون جزییات بیشتری از این طرح تشریح شده است.

1606683296_1_0.gif

پاتریشیا کوپر، معاون بخش ماهواره‌های دولتی اسپیس ایکس می‌گوید، در حال حاضر 57 درصد ساکنان زمین یعنی 4.2 میلیارد نفر به اینترنت دسترسی ندارند و به همین دلیل اسپیس‌ ایکس قصد دارد تا ماهواره‌هایی را برای پوشش سراسری اینترنت در زمین، به فضا بفرستد.

مطلب پیشنهادی

شایعه یا واقعیت: تی‌موبایل اولین شبکه 5G را می‌سازد
شبکه 5G با سرعت کمتر ولی در اختیار همگان

طی بررسی‌های انجام شده برای پوشش سراسری اینترنت در زمین نیاز به 4425 ماهواره وجود دارد و اسپیس ایکس در سال گذشته ضمن ارائه درخواست به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، خواستار اجرایی شدن این طرح شد. عظمت این طرح به این خاطر است که در حال حاضر فقط 1459 ماهواره در مدار زمین قرار دارند و ماهواره‌های مورد نیاز برای پوشش سراسری اینترنت تقریبا سه برابر تعداد ماهواره‌های موجود است.

کوپر در سخنان گفت: «در حال حاضر 34 میلیون آمریکایی به اینترنت پرسرعت 25 مگابیت بر ثانیه دسترسی ندارند.» در طرح اسپیس‌ ایکس تمام پرتاب‌ها با استفاده از موشک قابل بازیابی فالکون 9 انجام خواهد شد و ماهواره‌ها در ارتفاع‌های مابین 1110 تا 1325 کیلومتری سطح زمین مستقر خواهند شد.

کوپر اعلام کرد که اسپیس ایکس پرتاب‌های آزمایشی در این زمینه را تا پایان سال جاری آغاز می‌کند و در صورتی که چراغ سبز برای این برنامه را دریافت کند، می‌تواند تا سال 2024 تمام ماهواره‌های مورد نظر را در چند مرحله به فضا بفرستد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟