آیا ساعت اپل برای سلامتی ما مفید است؟
ساعت هوشمند جدید اپل قادر به پایش وضعیت قلب کاربر است و با پایش فعالیت الکتریکی قلب، در مورد بروز یکی از شایع‌ترین انواع آریتمی قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی یا به‌اختصار Afib هشدار می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

بنا بر اعلام اپل، سازمان غذا و دارو این ساعت را تأیید کرده و این محصول پاییز به بازار عرضه خواهد شد. به‌طورکلی، واکنش‌ها به این ساعت مثبت بوده است، زیرا این نوع آریتمی از انواع شایع در آمریکاست. Jeff Williams، یکی از مدیران ارشد اپل می‌گوید: «اگرچه این ساعت قادر نخواهد بود همه موارد این نوع‌ آریتمی را تشخیص دهد اما معتقدیم این ابزار به افرادی که از وجود بیماری خود اطلاع ندارند، کمک خواهد کرد.» اما متخصصان دربارة خطرات پایش کاربران سالم هشدار می‌دهند. آن‌ها معتقدند، شاید پایش مداوم سلامتی افراد اثر منفی بر آن‌ها بگذارد و در ساده‌ترین حالت، سبب بروز اضطراب بی‌مورد کاربران شود. مدتی قبل وقتی شرکتی به‌نام AliveCor مچ‌بندی برای پایش قلب معرفی کرد، یکی از متخصصان قلب درباره اثرات منفی مداخلات چنین ابزارهایی در پزشکی هشدار داد. او معتقد بود، ممکن است کاربران چنین ابزارهایی برای پیگیری آنچه ساعت به آن‌ها گفته راهی مراکز درمانی شوند و این امر به آن‌ها و سیستم سلامت هزینه‌ تحمیل کند.

آیا ساعت اپل برای سلامتی ما مفید است؟

مطلب پیشنهادی

چرا باید خرید ساعت هوشمند را به ساعت معمولی ترجیح دهیم؟
دلایل قانع کننده برای خرید ساعت‌های هوشمند

Ziggy Whitman، متخصص قلب و استادیار دانشگاه Temple معتقد است:‌ «اگر شما جوان و سالم هستید، نظیر بسیاری از کسانی که از چنین ساعتی استفاده می‌کنند و چنین آریتمی داشته باشید، این هشدار از نظر من اهمیت ندارد. من هیچ درمانی توصیه نمی‌کنم و لازم نمی‌بینم کاری برای شما انجام دهم. چنین ساعتی برای یک فرد ۸۰ ساله کارآمدتر است تا شما که جوانید.» متخصصان معتقدند، داده‌های جمع‌آوری‌شده از چنین ابزارهایی زمانی مفید خواهند بود که تحت نظارت یک پزشک و در کنار سایر ابزارهای تخصصی مورداستفاده قرار گیرند. Ethan Weiss دانشیار دانشگاه کالیفرنیا معتقد است:‌ «شاید با کمک هشدارهای چنین ساعتی بتوانیم زندگی کسی را نجات دهیم، اما هنوز مطمئن نیستیم که چنین ساعتی تا این حد مفید است یا خیر. آنچه که از آن اطمینان داریم این است که چنین ساعتی باعث اضطراب فرد می‌شود.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟