عینک الکترونیکی: عکاسی و دنیای جدید
بسیاری از افراد، اگر چه نابینا نیستند اما به‌دلیل ضعف بینایی، تصویری محو از محیط اطراف می‌بینند و این مشکل با روش‌های معمول اصلاح بینایی رفع نمی‌شود.
در CES امسال عینکی به‌نام eSight به نمایش گذاشته شد که در طراحی آن سعی شده است این مشکل برطرف شود.

1606683296_1_0.gif

عینک eSight شبیه یک عینک واقعیت مجازی به نظر می‌رسد و این امکان وجود دارد تا در صورت نیاز، عینک طبی نیز در آن قرار داده شود. یک دوربین پرسرعت محیط اطراف فرد را می‌بیند و تصاویر این دوربین پس از بهینه‌سازی و اصلاح کیفیت توسط نرم‌افزار، بر روی دو نمایشگر OLED جاسازی شده در عینک پخش می‌شوند. 
تصاویر به طور زنده برای فرد پخش می‌شوند و فردی که عینک را به چشم دارد، به طور عادی می‌تواند مشغول به فعالیت خود باشد، گویی عینکی معمولی به چشم زده است. 

شکل 1 - عینک eSight تصاویر یک دوربین را روی دو نمایشگر پخش می‌کند. 

این ابزار توان بینایی افراد را به طور قابل ملاحظه افزایش می‌دهد و حتی امکان کنترل میزان بزرگنمایی یا شفافیت تصویر نیز وجود دارد که از این نظر، برتری‌هایی نیز نسبت به بینایی طبیعی دارد. 
این ابزار قابلیت اتصال به درگاه HDMI را دارد و با کمک این ویژگی، این عینک به ابزاری مشابه یک عینک واقعیت مجازی تبدیل می‌شود و می‌توان با آن برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم دید. نمونه به نمایش درآمده در CES کمی سنگین است، اما این امید وجود دارد که در نسخه‌‌‌های بعدی این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شود. یکی از معایب این عینک، قیمت ده‌ هزار دلاری آن است و البته برای رفع این مشکل هم راهکارهایی اندیشیده شده است تا این محصول با قیمت قابل ‌قبولی در اختیار افرادی که به آن نیاز دارند برسد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟