درک اشارات دست با تصویربرداری صوتی
تعداد ابزارهای دیجیتال اطراف ما در حال افزایش است و استفاده از راهکارهای مناسب برای تعامل با این ابزارها، راحتی بیشتری را برای ما به ارمغان خواهد آورد. استفاده از اشارات دست از جمله راهکارهایی است همیشه در این زمینه مطرح بوده ولی هنوز به‌عنوان راهکاری عمومی مورد استفاده قرار نگرفته است.

1606683296_1_0.gif

گروهی از دانشگاه بریستول، راهکاری برای شناسایی اشارات دست و تعامل با ابزارهای هوشمند پیشنهاد داده‌اند که اگرچه هنوز در مراحل بسیار ابتدایی است اما آنقدر جالب است که بتوان از آن به‌عنوان یکی از گزینه‌های تعامل با دنیای دیجیتال نام برد. این محققان پیشنهاد داده‌اند که برای شناسایی حرکات دست، از تصویربرداری مافوق‌ صوت استفاده شود. تا پیش از این برای ردیابی حرکات دست و تشخیص اشارات، روش‌های متنوعی از نصب حسگر روی دست گرفته تا استفاده از دوربین به کار گرفته شده است. استفاده از حسگر کاربر را آزار می‌دهد، اما با فراگیر شدن ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند می‌توان حسگر را به‌راحتی در این مچ‌بند‌ها جاسازی کرد، به طوری که همیشه همراه شخص باشند.
این محققان نشان دادند که با تصویربرداری مافوق ‌صوت از ساعد، می‌توان حرکات دست و انگشتان را ردیابی کرد. تصویربرداری مافوق ‌صوت روشی است که بیشتر در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در راهکار پیشنهادی، با کمک الگوریتم‌های پردازش تصویر و یادگیری ماشینی، حرکات ماهیچه‌ها دسته‌بندی و در قالب اشارات دست طبقه‌بندی می‌شوند. بررسی‌های این گروه نشان داد که با این روش می‌توان حرکات دست را با دقت بالایی شناسایی کرد و مهم‌تر اینکه با قرار دادن حسگر مافوق‌ صوت روی مچ نیز می‌توان به‌دقت خوبی دست‌ یافت. بدین ترتیب با کار گذاشتن چنین حسگری در ساعت مچی هوشمند، می‌توان اشارات دست را تشخیص داد. 
جس مکینتاش یکی از اعضای این گروه می‌گوید: «با فناوری‌های فعلی مشکلاتی بر سر راه‌ کار گذاشتن حسگر تصویربرداری مافوق‌ صوت کوچک در یک ساعت مچی وجود دارد.» با این حال، شاید در آینده بتوان از این روش در محصولاتی که برای مشتریان عادی تولید می‌شوند نیز بهره برد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟