اگر دنبال سریع‌ترین روش شارژ گوشی هستید این مطلب را بخوانید
آیا شارژ بی‌سیم کندتر از شارژ باسیم است؟
به‌نظر شما سرعت شارژ وایرلس چقدر است؟ چقدر طول می‌کشد تا یک گوشی شارژ شود؟ آیا شارژ وایرلس سریع‌تر است یا شارژ باسیم؟ این‌ها سئوالاتی هستند که در این مقاله قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

1606683296_1_0.gif

اپل هم در جدیدترین اسمارت‌فون‌های خود از فناوری شارژ وایرلس استفاده کرده است. اما، قبل از هر چیز باید یک‌سری مسائل مربوط به‌این فناوری را بشناسیم. به‌عنوان مثال، این سیستم با چه سرعتی گوشی را شارژ می‌کند؟

مطلب پیشنهادی

تولید یک دستمال کاغذی عجیب برای بازسازی قلب، کبد و سایر اندام‌های انسان
استفاده بی‌نظیر دانشمندان از اعضای بدن حیوانات برای احیای اندام‌های بدن انسان

آیا شارژ وایرلس به‌اندازه شارژ باسیم سریع است؟ بستگی دارد. سرعت شارژ وایرلس گوشی به‌چندین عامل بستگی دارد: از چه شارژر وایرلسی استفاده می‌کنید، چه گوشی را با این سیستم شارژ می‌کنید، و سرعت شارژ آن‌را با چه چیزی مقایسه می‌کنید. بهتر است کمی در مورد این موارد صحبت کنیم.

وقتی صحبت از شارژ وایرلس به‌میان می‌آید، قانون کلی می‌گوید که "بله، سرعت آن از شارژ باسیم پایین‌تر است." اما، با گذشت زمان و تحولاتی که در زمینه فناوری رخ داده، این پاسخ دیگر صحیح نیست. همان‌طور که قبلا در شارژ باسیم دیدیم، شارژ وایرلس هم یک نسخه سریع‌تر دارد. در زیر 4 موردی که باید به آن‌ها توجه کنیم، آورده شده است:

- شارژ باسیم: شارژ معمول و متداول که از زمان آغاز روی همه گوشی‌ها وجود داشته است.

- شارژ باسیم سریع، خیلی سریع، آنی، توربو: این‌ها گونه‌های مختلف استاندارد شارژ هستند که با ظهور فناوری‌های جدید معرفی شده‌اند. همان‌طور که پیداست، همه آن‌ها از شارژ معمولی باسیم سریع‌تر هستند.

- شارژ وایرلس: شکل وایرلس شارژ استاندارد، اما با سرعت پایین‌تر

- شارژ وایرلس سریع: نسخه خیلی سریع شارژ وایرلس که روی همه گوشی‌ها وجود ندارد.

شارژ باسیم آنی به‌طور قطع سریع‌ترین روش ممکن برای شارژ گوشی است. گوشی‌های آیفون 8 و آیفون ایکس از شارژ باسیم سریع پشتیبانی می‌کنند اما برای این منظور به کابل لایتنینگ به USB-C مخصوص و یک شارژر USB نیاز است. هنوز مشخص نیست که آیا از شارژ وایرلس سریع پشتیبانی می‌کنند یا نه.

از طرف دیگر، همه گوشی‌ها از تمام استانداردهای موجود پشتیبانی نمی‌کنند. علاوه بر این، نه‌تنها مدل گوشی که استفاده می‌کنید مهم است بلکه نوع شارژر مورد استفاده نیز اهمیت دارد. یعنی هم باید گوشی داشته باشید که دارای ویژگی شارژ وایرلس سریع باشد و هم به شارژر وایرلس سریع نیاز دارید.

نکته دیگری که باید به‌آن توجه داشته باشید آن است که شارژ وایرلس سریع صدای بیشتری نسبت به شارژ وایرلس معمولی دارد زیرا حرارت بیشتری در این فرآیند ایجاد می‌شود و به‌همین دلیل، داخل آن‌ها فن تعبیه شده است. 

دوباره به پرسش اصلی مطرح شده در این مقاله برمی‌گردیم. در حقیقت باید گفت که راه‌کار ساده و مشخصی وجود ندارد. نوع گوشی و شارژر در کنار یکدیگر بیشترین نقش را در این خصوص ایفا می‌کنند.

اما یک توصیه به شما: هر زمان که نیاز دارید تا گوشی را خیلی سریع شارژ کنید از روش شارژ باسیم استفاده کنید. اما اگر گوشی‌ خود را شب‌ها شارژ می‌کنید شارژ وایرلس بهتر است. هیچ‌گاه سعی نکنید تا از هر دوی آن‌ها با هم استفاده کنید چون نتیجه‌ای ندارد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟