مقایسه مختصر دو پرچمدار کره‌ای
13/06/1396 - 12:01
ال‌جی وی 30 بخریم یا گلکسی اس 8 سامسونگ؟ + عکس
ال‌جی به تازگی و در جریان نمایشگاه IFA 2017 به صورت رسمی از گوشی رده بالای ال‌جی وی 30 (LG V30) رونمایی کرد. اما آیا به نظر شما این گوشی توان رقابت با پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) را دارد؟ با سایت شبکه همراه باشید تا به مقایسه مختصر این دو اسمارتفون بپردازیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه‌

گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ با طراحی متفاوت و منحصر به فرد خود هم اکنون یکی از پرفروش‌ترین اسمارتفون‌های اندرویدی موجود در بازار است. از دید بسیاری از افراد، گلکسی اس 8 هم اکنون قدرتمندترین و بهترین گوشی اندرویدی است که می‌توان خریداری کرد. اما آیا به واقع اینطور است؟

حتما می‌دانید که ال‌جی به تازگی در نمایشگاه IFA 2017 از گوشی هوشمند وی 30 رونمایی کرده است. مطمئنا این گوشی با سبک و طراحی مدرن خود می‌توان رقیبی جدی برای گلکسی اس 8 باشد. از اینرو تصمیم گرفتیم مقاله‌ای اختصاصی و مختصر را برای مقایسه این دو محصول خدمتتان ارائه کنیم. به نظر شما ال‌جی وی 30 بخریم یا گلکسی اس 8 سامسونگ؟

طراحی و ظاهر

موضوع را با طراحی و ظاهر دو محصول آغاز می‌کنیم. هر دو گوشی از بدنه‌ای متشکل از فلز و شیشه گوریلاگلس تشکیل شده‌اند و حس یک محصول منحصر به فرد و رده بالا را به کاربر منتقل می‌کنند. از آنجایی که در طراحی هر دو گوشی سعی شده که حاشیه‌های نمایشگر به شدت کم شوند، ظاهر هر دو دستگاه تقریبا سبکی یکسان دارند. زمانی که دو گوشی مذکور را در کنار یکدیگر بگیرید، متوجه می‌شوید که طول و عرض ال‌جی وی 30 از گلکسی اس 8 بیشتر است و در عین حال ضخامت بدنه به میزان ناچیزی از ضخامت اس 8 کمتر خواهد بود. بنابراین در مجموع وی 30 ابعاد بزرگ‌تری را در مقایسه با گلکسی اس 8 ارائه می‌کند.

هر دو گوشی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 بهره می‌برند و وزن نسبتا یکسانی دارند. البته اگر بخواهید به صورت دقیق بگوییم، اس 8 چیزی در حدود 3 گرم از وی 30 سبک‌تر است. اسکنر انگشت هر دو گوشی در پنل پشتی واقع شده و هر دو اسمارتفون از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" پشتیبانی به عمل می‌آورند. بنابراین از نظر ظاهر و طراحی دو گوشی مورد نظر بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تنها تفاوت اصلی آن‌ها را می‌توان به ابعاد بزرگ‌تر وی 30 نسبت داد.

صفحه نمایش

ال‌جی گوشی وی 30 را به یک صفحه نمایش 6 اینچی و نوع P-OLED مجهز کرده که وضوح تصویر 2880 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. بنابراین صفحه نمایش این گوشی از صفحه نمایش گلکسی اس 8 بزرگ‌تر است، اما نمایشگر اس 8 وضوح تصویر بیشتر و معادل با 2960 در 1440 پیکسل را به همراه دارد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گلکسی اس 8 سامسونگ هم از تراکم پیکسلی نمایش گوشی جی 6 بیشتر است. ضمن اینکه دکمه هوم اس 8 از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بنابراین مشخصات اگر از اندازه صفحه نمایش دو گوشی صرف نظر کنیم، می‌توانیم مدعی شویم که نمایشگر گوشی اس 8 وضعیت بهتری را در مقایسه با نمایشگر گوشی وی 30 ارائه می‌کند. از برتری‌های نمایشگر گلکسی اس 8 در مقایسه با وی 30 می‌توان به مواردی همچون وضوح تصویر بیشتر، تراکم پیکسلی بیشتری و نسبت تصویر به بدنه بیشتر اشاره داشت. با این وجود تفاوت مابین کیفیت نمایشگر دو گوشی مورد نظر چندان هم زیاد و ملموس نیست و به قدری است که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

تراشه، رم و حافظه داخلی

گلکسی اس 8 از نظر تراشه در دو نسخه عرضه شده است که یک نسخه آن مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 و نسخه دیگر مجهز به تراشه اگزینوس 8895 است. از آنجایی که این دو تراشه تقریبا عملکرد و بازده یکسانی دارند، بنابراین تفاوت چندانی مابین آن‌ها وجود ندارد. ال‌جی وی 30 هم از همان تراشه اسنپدراگون 835 بهره می‌برد، بنابراین از این نظر دو گوشی مذکور یکسان هستند. همچنین هر دو گوشی به رم 4 گیگابایتی مجهز هستند و در این راستا هم طراحی یکسانی را ارائه می‌کنند.

از نظر حافظه داخلی هم نسخه پایه‌ای و اصلی هر دو گوشی گلکسی اس 8 و ال‌جی وی 30 ظرفیت 64 گیگابایتی دارند و از اتصال حافظه میکرو اس‌دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین از این نظر هم دو گوشی مذکور شرایط کاملا یکسانی دارند، البته در گوشی وی 30 شامل یک نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 128 گیگابایتی هم می‌شود.

دوربین

ال‌جی وی 30 به دوربین دوگانه مجهز شده است. دو سنسور دوربین اصلی آن به ترتیب 16 و 13 مگاپیکسلی هستند. این موضوع در حالی است که دوربین اصلی گلکسی اس 8 سامسونگ از یک سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. اگرچه کیفیت عکس‌برداری دوربین اس 8 فوق‌العاده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم که ال‌جی وی 30 در این راستا کیفیت بهتری را ارائه کند.

اما از نظر دوربین سلفی شرایط کاملا برعکس می‌شود. گلکسی اس 8 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و بسیار خوبی مجهز شده اما گوشی وی 30 از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. پس حداقل با توجه به اعداد و ارقام، از نظر دوربین سلفی برتری از آن پرچمدار سامسونگ خواهد بود.

باتری

در مورد کیفیت عملکرد باتری گوشی وی 30 هنوز و تا پیش از عرضه آن نمی‌توانیم اطلاعاتی ارائه کنیم، اما با توجه به اینکه دستگاه از یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و ظرفیت آن 300 میلی آمپر از ظرفیت باتری گلکسی اس 8 بیشتر است، پیش‌بینی می‌کنیم که بازده آن هم کمی بهتر از بازده باتری اس 8 باشد.

اسکنر چشم

سامسونگ پرچمدار خود را علاوه بر اسکنر انگشت به اسکنر چشم هم مجهز کرده است، اما این ویژگی در گوشی ال‌جی وی 30 وجود ندارد.

سیستم عامل پیش‌فرض

هر دو گوشی ال‌جی وی 30 و گلکسی اس 8 از اندروید نوقا بهره‌مند هستند، اما با توجه به اینکه وی 30 دیرتر از گلکسی اس 8 رونمایی شده، طبیعی است که نسخه جدیدترین از اندروید نوقا به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب باشد. ال‌جی وی 30 به صورت پیش‌فرض از اندروید 7.1.2 بهره می‌برد، اما گلکسی اس 8 به طور پیش‌فرض به اندروید 7.0 مجهز خواهد بود.

قیمت

قرار است گوشی ال‌جی وی 30 در بازارهای داخلی کشورمان با قیمتی در حدود 2.5 میلیون تومان عرضه شود. این موضوع در حالی است که گلکسی اس 8 سامسونگ هم اکنون با قیمتی در حدود 2.6 میلیون تومان در بازارهای داخلی کشورمان به فروش می‌رسد. بنابراین از نظر قیمت هم چندان تفاوتی مابین دو گوشی مذکور وجود ندارد.

جمع‌بندی

بنابراین دو گوشی گلکسی اس 8 و ال‌جی وی 30 از نظر قابلیت‌ها و طراحی بسیار نزدیک به هم هستند. انتخاب گوشی بهتر باید با توجه به معیارهای شخصی هر فرد صورت گیرد، اما به نظر ما در مجموع گلکسی اس 8 گزینه بهتری در مقایسه با ال‌جی وی 30 است. نظر شما در رابطه با این مسئله چگونه است؟ 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟