میان رده‌ای با پشتیبانی از آمازون الکسا
10/06/1396 - 17:41
موتو ایکس 4 موتورولا با دوربین دوگانه معرفی شد + عکس
شرکت موتورولا در جریان نمایشگاه IFA 2017 به صورت رسمی از گوشی هوشمند جدید خود با نام موتو ایکس 4 (Motorola Moto X4) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از دوربین دوگانه بهره‌مند بوده و دستیار صوتی آمازون الکسا در آن بکار رفته است. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی آن داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت موتورولا که هم اکنون زیرشاخه‌ای از کمپانی لنوو است، در جریان نمایشگاه IFA 2017 برلین به صورت رسمی از گوشی هوشمند میان رده موتو ایکس 4 رونمایی کرد. این گوشی نسل چهارم سری گوشی‌های موتو ایکس محسوب می‌شود، اما پرچمدار اسمارتفون‌های موتورولا نیست و یک محصول میان رده به شمار می‌رود. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این گوشی مربوط به بهره‌مندی از دوربین اصلی دوگانه و همچنین پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا می‌شود.

شرکت موتورولا ضمن رونمایی از گوشی موتو ایکس 4 اشاره داشته که این محصول از ماه سپتامبر در بازارهای اروپا عرضه خواهد شد و قیمت آن در حدود 399 یورو خواهد بود. عرضه این گوشی در بازار ایالات متحده کمی دیرتر انجام می‌شود. اما موتو ایکس 4 چه مشخصات فنی دارد؟ پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که این گوشی از بدنه‌ای فلزی تشکیل می‌شود و پنل پشتیبانی آن با شیشه گوریلاگلس 4 پوشانده شده است. موتو ایکس 4 از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند و بدین سبب می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

صفحه نمایش این گوشی 5.2 اینچی است و وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) را ارائه می‌کند. تراشه بکار رفته در این اسمارتفون هم تراشه اسنپدراگون 630 کوالکام ست که یک تراشه میان رده رو به بالا محسوب می‌شود. باتری موتو ایکس 4 هم ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد و می‌تواند تا 24 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین نماید. ضمن اینکه باتری این گوشی از قابلیت شارژ سریع TurboPower پشتیبانی به عمل می‌آورد که با 15 دقیقه شارژ قادر به ارائه 6 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه می‌شود.

گوشی هوشمند موتو ایکس 4 موتورولا از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد که هر یکی از لنزهای آن 12 مگاپیکسلی بوده و لنز دوم 8 مگاپیکسلی است. هر دو لنز دوربین قابلیت ضبط تصاویر رنگی را به همراه دارند. دوربین سلفی گوشی موتو ایکس 4  هم از یک سنسور 16 مگاپیکسلی و باکیفیت تشکیل شده است. بنابراین گوشی موتو ایکس 4  برای علاقمندان به عکسبرداری سلفی یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

ویژگی بعدی که در مورد گوشی موتورولا موتو ایکس 4 بسیار حائز اهمیت است، مربوط به پشتیبانی پیش‌فرض آن از دستیار هوشمند الکسا می‌شود. این گوشی حتی در شرایطی که صفحه نمایش دستگاه قفل باشد هم می‌تواند از طریق الکسا به دستوران صوتی کاربر عمل کند. گوشی مذکور قرار است در رنگ‌های مشکل و آبی روانه بازار شود و احتمالا قیمت آن در ایالات متحده در حدود 475 دلار در نظر گرفته می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟