مقایسه امن‌ترین‌ها
15/05/1396 - 17:58
 پیکسل گوگل امن‎ترین تلفن آندرويدی
هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد در معرض خطرات ناشی از آن نیز قرار دارد. اگر تلفن شما برای مبارزه با آنها به‎روزرسانی‎های به موقع را ارائه نکند، شما به سادگی دچار مشکلات امنیتی خواهید شد. هر کدام از ما مقدار زیادی اطلاعات شخصی با ارزش در تلفن‎های خود نگه می‎داریم و باید از آنها در مقابل حملات خارجی محافظت کنیم. پس از خواندن تمام توافق‎نامه‎ها و تصمیم‎گیری در مورد پذیرش آن، بایستی انتظار داشته باشید که امنیت شما برقرار باشد. اما آیا اینگونه است؟

1606683296_1_0.gif

تلفن‎های پیکسل مستقیما از طریق خود گوگل به وسیله آخرین نسخه آندرويد به‎روزرسانی می‎شوند. صرف نظر از تمام قابلیت‎های جدیدی که ممکن است همراه این به‎روزرسانی باشد، مدل امنیتی این دستگاه نیز به‎روزرسانی شده و توسط یک تیم اختصاصی که به طور منظم کدهای مورد استفاده برای ساخت آندروید را بررسی و ارتقا می‎دهد تقویت می‎شود. فراتر از این، گوگل در ابتدای هر ماه به‎روزرسانی‎های مدل امنیتی را برای کسانی که تلفن‎های آندروید را توليد می‎کنند نیز منتشر می‎کند تا در نرم افزار خود به کار گیرند. اینها بسیار مهم هستند، مهم‎تر از هر به‎روزرسانی دیگری. Nexus 6P نیز در طول عمر خود هر کدام از آنها را دریافت می‎کند.

موضوع دیگری که به همان اندازه اهمیت دارد اما اغلب نادیده گرفته می‎شود شفافيت است. وقتی شرکتی به شما می‎گوید محصولی امن و به‎روزرسانی شده است شما نباید به راحتی به آن اطمینان کنید. آندرويد علی‎رغم کاستی‎هایی که دارد، ثابت کرده است که پلتفرم بسیار امنی است. تلفنی مثل پیکسل نیز تجسم همین واقعیت است.

هر دو مدل از تلفن‎های پیکسل نه تنها بسیار امن هستند بلکه همان تلفن هوشمندی هستند که شما می‎خواهید از آن استفاده کنید. هم پیکسل 5 اینچی و هم پیکسل اکس‎ال 5.5 اینچی از یک پردازنده قدرتمند یکسان و تجهيزات داخلی مشابه استفاده می‎کنند. طرفداران هر دو اندازه یک دستگاه امن و فوق العاده را تجربه خواهند کرد.

بهترین برای تایپ کردن

BlackBerry KEYone

وقتی پای مدیریت و امنیت دستگاه موبایل در میان باشد بلک‎بری سردمدار است. این شرکت تا زمانی که از آندروید برای قدرت گرفتن تلفن‎های خود استفاده می‎کند همچنان صدرنشین باقی خواهد ماند. با KEYone شما تجربه در اختیار داشتن یک صفحه کلید را نیز خواهید داشت. برای کسانی که هنوز مایلند روی تلفن خود یک صفحه کلید فیزیکی داشته باشند و خیالشان از این بابت نیز راحت باشد که یک شرکت هست که نگران امنیت آنها باشد، KEYone یک انتخاب ایده‎ال است.

معمولا بلک‎بری اولین تلفنی است که نسخه ماهیانه امنیتی آندرويد را دریافت می‎کند. اغلب چند ساعت قبل از این که خود گوگل خبر منتشر شدن آن را اعلام کند.

بهترین از لحاظ سادگی

BlackBerry DTEK60

بلک‎بری می‎گوید DTEK60 امن‎ترین تلفن آندرويد دنیا است. این مدل یک نسخه بهینه شده از نرم افزار DTEK را اضافه کرده است تا با تحت نظر گرفتن اپلیکیشن‎ها و سیستم هر نوع اختلال در عملکرد عادی دستگاه را به شما اطلاع دهد. همچنین استفاده از این تلفن نیز بسیار راحت و خوشایند است. DTEK60 توسط خیلی از کاربران و مدیران ای‎تی مورد استقبال قرار گرفته است.

بهترین در حالت کلی

Google Pixel

پیکسل ساخته دست گوگل، امن‎ترین تلفن آندرويدی است که می‎توانید بخرید و یکی از امن‎ترین تلفن‎هایی است که تاکنون ساخته شده است. بدون غیرفعال كردن هر گونه محافظ امنیتی، پیکسل و پیکسل اکس‎ال به‎روزرسانی شده‎اند تا از شما در برابر سوء استفاده‎های امنیتی شناخته شده محافظت کنند و نصب و راه اندازی از راه دور توسط نرم افزار اسکن گوگل نظارت می‎شود تا هرگونه محتوای بالقوه مخرب را مسدود کند. از آنجا که امنیت و حفظ حريم خصوصی دو مقوله جداگانه هستند، وقتی شما تصمیم می‎گیرید محتوای خود را خصوصی نگه دارید باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که تلفن شما از امنیت کافی برخوردار باشد تا خطرات حريم خصوصی را دور نگه دارد.

جمع بندی

وقتی صحبت از امنیت می‎شود بعضی از رسانه‎ها دوست دارند اعتبار آندرويد را زیر سوال ببرند. البته نمی‎توان زیاد آنها را مقصر دانست. وقتی صحبت از تلفن‎های آندروید باشد استفاده از نرم افزارهای تاریخ گذشته بدون توجه سازندگان به وضعیت امنیت و حریم خصوصی شما موضوعی عادی است. اما نباید این گونه باشد. پیکسل گوگل یک تلفن هوشمند عالی را ارائه کرده است که ذهنیت کاربران را به کلی تغییر خواهد داد. یک گروه از مهندسان فنی و متخصصان امنیتی تلاش می‎کنند تا داده‎های شخصی شما محفوظ باقی بماند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟