برقراری تماس تلفنی رایگان، نمایش نوتیفیکیشن‌ها و غیره
28/02/1396 - 17:47
نگاهی به قابلیت‌های جدید اسپیکر گوگل هوم
گوگل دیشب و در جریان کنفرانس گوگل آی/او 2017 (Google I/O 2017) به صورت رسمی از ویژگی‌های جدیدی صحبت کرد که قرار است به اسپیکر گوگل هوم (Google Home) و سرویس‌های مبتنی بر آن اضافه شود. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر ویژگی‌های جدید گوگل هوم داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

کنفرانس گوگل آی/او 2017 دیشب به صورت رسمی برگزار شد و گوگل در جریان آن صحبت‌های زیادی کرد. اما بخش گسترده‌ای از صحبت‌های اصلی گوگل با قابلیت‌های جدید اسپیکر گوگل هوم ارتباط داشتند. گوگل در این راستا برای سرویس گوگل هوم و اسپیکر خود سه ویژگی اصلی و جدید را معرفی کرد که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

اولین ویژگی مربوط به امکان برقراری تماس تلفنی رایگان از طریق اسپیکر گوگل هوم می‌شود. گوگل اشاره داشته که به‌زودی گوگل هوم قادر می‌شود تا با تکیه بر خطوط تلفن ثابت و همراه نسبت به برقرار تماس‌های صوتی رایگان اقدام کند. همچنین گوگل اشاره داشته که سعی می‌کند طی ماه‌های آینده، قابلیت برقرار تماس صوتی میان اسپیکرهای گوگل هوم را برقرار کند که به این قابلیت اصطلاحا "تماس بلندگو به بلندگو" (Speaker to Speaker) گفته می‌شود.

گوگل اشاره داشته که در آمریکا و کانادا برقراری تماس از طریق گوگل هوم هیچ هزینه‌ای را به همراه نخواهد داشت و کاملا رایگان محسوب می‌شود. در حالت عادی تماس‌هایی که از طریق اسپیکر گوگل هوم برقرار می‌شوند با شماره ناشناس در تلفن گیرنده نمایش داده می‌شوند، اما کاربر می‌تواند با مراجعه به منوی تنظیمات ارائه شده، شماره تلفن خانه یا موبایل خود را برای این بخش در نظر بگرید تا دریافت کنندگان تماس این شماره را مشاهده کنند.

علاوه بر مسائل فوق گوگل همچنین اعلام کرد که قابلیت‌های جدیدی از جمله پشتیبانی از پخش موزیک از طریق بلوتوث، کنترل اسپاتیفای، نتفلیکس، HBO Now و بسیاری از قابلیت‌های دیگر را هم به‌زودی به اسپیکر گوگل هوم اضافه می‌کند. امکان پشتیبانی از سرویس‌های صوتی جدید نظیر Chandra از دیگر ویژگی‌های جدیدی محسوب می‌شود که گوگل به اسپیکر گوگل هوم اضافه می‌کند. همچنین گوگل دیشب اشاره کرد که از تابستان امسال عرضه گوگل هوم در کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، کانادا، استرالیا و ژاپن هم انجام می‌شود. بدین صورت به تدریج شاهد جهانی شدن گوگل هوم هستیم و عرضه انحصاری آن در بازار ایالات متحده از میان برداشته می‌شود.

قابلیت جالب بعدی که گوگل آن را به اسپیکر گوگل هوم اضافه کرده است، مربوط به امکان نمایش پاسخ‌های این بلندگو روی صفحه‌نمایش تلویزیون می‌شود! گوگل اشاره کرده که این ویژگی به‌زودی ارائه می‌شود و به موجب آن کاربران می‌توانند اطلاعات مورد نیازشان را از طریق گوگل هوم به دست آورده و در نمایشگر بزرگ تلویزیون مشاهده کنند. نکته قابل ذکر است که ظاهرا گوگل برای پیاده‌سازی این قابلیت با مشکلاتی مواجه شده و هم اکنون سعی دارد که این مشکلات را برطرف سازد. بنابراین شاید انتشار این ویژگی با کمی تاخیر صورت پذیرد.

قابلیت بعدی که در کنفرانس گوگل آی/او 2017 برای به گوگل هوم رونمایی شد، مربوط به امکان نمایش نوتیفیکیشن‌های این سرویس می‌شود. گوگل این ویژگی یا قابلیت را با نام Proactive Assistant خطاب می‌کند و اشاره داشته که این ویژگی هم اکنون در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما گوگل به سختی در تلاش است تا هرچه سریع‌تر آن را آماده بهره‌برداری کند.

به موجب وجود ویژگی Proactive Assistant در گوگل هوم کاربر می‌تواند به شیوه منحصر به فردی برای مسائلی همچون یادآورها، به‌روزرسانی‌های وضعیت پرواز و هشدارهای ترافیکی و غیره نوتیفیکیشن دریافت کند. نوتیفیکیشنی که از طریق این سرویس اسپیکر گوگل هوم ارائه می‌شود، صدایی از خود تولید نخواهد کرد بلکه به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که با روش‌هایی همچون روشن و خاموش کردن چراغ‌های هوشمند خانه یا ایجاد یک الگوی خاص روشنایی در آن‌ها به کاربر هشداررسانی می‌نماید. البته کاربران در صورت نیاز پس از دریافت نوتیفیکیشن می‌توانند با بیان عبارت "What’s up?" از اسپیکر گوگل هوم بخواهند تا اعلان دریافتی را بیان کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟