نادلا امیدش به ویندوزفون را از دست نداده
در انتظار بازگشت شکوهمندانه ویندوزفون باشید
تقریبا یک هفته‌ای است سایت‌های خبری مطالبی در ارتباط با پایان عمر ویندوزفون منتشر می‌کنند. عده‌ای از کارشناسان با استناد به جایگاه بسیار ناچیز ویندوزفون در بازار، عدم تحرک و پویایی لازم و همچنین مدارکی که در این زمینه وجود دارد به گمانه‌زنی پرداخته‌اند که ویندوزفون به طور کامل از گردونه سیستم‌عامل‌های همراه به کنار رفته است. اما ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت دیدگاه کاملا متفاوتی در این زمینه دارد.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت تلاش بسیاری کرد با عرضه ویندوزموبایل و در ادامه ویندوزفون جایگاه خود در حوزه سیستم‌عامل‌های همراه را در مقیاس جهانی افزایش دهد. تلاش‌های این شرکت با وجود عرضه گوشی‌های هوشمندی همچون لومیا و تعامل نزدیک‌تر با تولیدکنندگان معروف گوشی‌های هوشمند، هیچ‌گاه آن‌گونه که مایکروسافت انتظار داشت؛ خوب پیش نرفت. تلاش‌های بسیاری در حوزه بازاریابی، ایجاد کانال‌های جدید و ارائه مشوق‌های خاص به کاربران انجام شد، اما هیچ‌یک از این ترفندها مانع از آن نشدند تا سرعت رو به افول ویندوزفون کم شود. تعدادی از کارشناسان عرضه فناوری بر این باور هستند که حتا خود مایکروسافت نیز از این وضع خسته شده است و در نظر دارد به هر طریق ممکن خود را از دست سیستم‌عامل ویندوزفون رها کند. اما مصاحبه‌ای که به تازگی ساتیا نادلا انجام داده است، روی تمامی این شایعات خط بطلان کشیده است.

او در جدیدترین صحبت‌های خود در ارتباط با حضور مایکروسافت در عرضه بازار گوشی‌های هوشمند و همچنین ارائه نسخه‌های جدیدتر ویندوزفون و گوشی‌هایی که بر مبنای این سیستم‌عامل عرضه خواهند شد، اخبار جدیدی ارائه کرده است. تقریبا یک هفته پیش گزارش‌های مرتبط با وضعیت مالی مایکروسافت در سه ماهه گذشته سال نو میلادی منتشر شد. گزارش‌هایی که نشان از آن داشتند که ویندوزفون به پایان عمر خود رسیده است. در گزارش مالی اخیر مایکروسافت به نام ویندوزفون و میزان سودآوری آن اشاره نشده بود. با توجه به آن‌که سهم ویندوزفون در بازار سیستم‌عامل‌های همراه کاملا ناچیز بوده و از طرفی این شرکت از سال 2015 تا به امروز هیچ‌گونه گوشی لومیا را تولید نکرده است، در نتیجه این وظیفه تولیدکنندگان بزرگی همچون اچ‌پی و آلکاتل بوده است که ویندوز 10 موبایل را همچنان زنده نگه دارند.

ساتیا نادلا در مصاحبه‌ای که با MarketPlace داشت؛ اعلام کرد: «مایکروسافت در نظر دارد یکبار دیگر به بازار تولید گوشی‌های هوشمند وارد شود. اما دستگاهی که در آینده تولید خواهد شد همانند سرفیس کاملا متفاوت و در نوع خود جالب خواهد بود. مایکروسافت همچنان با برنامه‌هایی که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه می‌کند در بازار گوشی‌های هوشمند به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»

نادلا هر زمان درباره ساخت تجهیزات سخت‌افزاری صحبت می‌کند، بر نوآوری در محصولات تاکید دارد. وی در بخشی از مصاحبه خود گفت: «زمانی که اعلام می‌داریم به دنبال آن هستیم تا گوشی‌های هوشمند بیشتری را تولید کنیم، منظورمان دقیقا تولید بیشتر گوشی است. اما به شما اطمینان می‌‌دهم، گوشی‌هایی که به دنبال تولید آن هستیم با گوشی‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند تفاوت کاملا محسوسی خواهند داشت. امروزه شرکت‌هایی همچون اچ‌پی برای تولید تجهیزات اصلی و گوشی به ما کمک می‌کنند. در نتیجه ما روی بخش‌های خاصی در ارتباط با مدیریت، امنیت و آینده گوشی‌ها متمرکز شده‌ایم. آینده‌ای که شما تا حدودی با آن آشنا هستید و کانتینیوم نام دارد. فناوری که به شما اجازه می‌دهد از گوشی خود همانند یک کامپیوتر دسکتاپی استفاده کنید. در حال حاضر اولویت اصلی ما این است که اطمینان حاصل کنیم نرم‌افزارهای ما به خوبی در پلتفرم‌های اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. اما در نظر داریم در ارتباط با یکسری حوزه‌ها تغییراتی در کارهای خود به وجود آوریم. درست مشابه کاری که در ارتباط با محصول سورفیس انجام شد و نشان دادیم دو فناوری را در یک محصول می‌توان مورد استفاده قرار داد. حال در نظر داریم این استراتژی را در ارتباط با محصولات و فناوری‌های دیگر منجمله گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار دهیم.»

شواهد و نشانه‌هایی که هم اکنون وجود دارد به ما اعلام می‌دارند که مایکروسافت به دنبال آن است تا گوشی‌های هوشمند سرفیس که  مجهز به پردازنده آرم هستند و این توانایی را دارند تا برنامه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 را اجرا کنند را تا پیش از سال  2020 آماده کند. صحبت‌های آقای نادلا نشان می‌دهد که نباید درباره پایان عمر ویندوزفون شتاب‌زده صحبت کرد، بلکه بهتر است بگوییم تیم توسعه‌دهنده ویندوزفون در حال آما‌ده‌سازی یک رابط کاربری و طراحی جدید برای این سیستم‌عامل هستند تا بازگشتی شکوهمندانه را برای محصول جدید به ارمغان آورند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟