چهار بازی کوچک و جذاب برای موبایل و کنسول
هر ماه سعی می‌کنیم در نشریه شبکه چند بازی کوچک و رایگان پی‌سی و موبایل به شما معرفی کنیم؛ بازی‌هایی جذاب و متفاوت با بازی‌های معروفی که تا کنون روی گوشی موبایل خود بازی کردید. در شماره شهریورماه ماهنامه شبکه بازی‌های زیر معرفی شدند:

بازگشت کراش Crash Bandicoot N. Sane Trilogy    

مخاطبان قدیمی بازی‌های ویدئویی و کسانی که نسل نخست کنسول سونی را تجربه کرده‌اند، به‌خوبی شخصیت کراش و بازی‌های بی‌نظیرش را به‌ یاد دارند. اگرچه در نسل‌های بعد نیز قسمت‌های مختلفی از این مجموعه قدیمی و پرطرف‌دار منتشر شدند، اما هیچ‌وقت نتوانستند محبوبیت و کیفیت شماره‌های نخست را تکرار کنند. حالا بعد از سال‌ها و درخواست‌های فراوان، سه قسمت اول از این مجموعه از نو و با استانداردهای جدید این صنعت بازسازی شده‌اند و در یک بسته آمده‌اند تا تمام خاطرات خوش قدیمی را با کیفیت بالا تکرار کنند. اگرچه این بازسازی فعلاً در انحصار کنسول سونی خواهد بود.

سبک:  سکوبازی سه‌بعدی
پلتفرم:  PS4 
تهیه‌کننده: Activision
سازنده: Vicarious Visions
 

مطلب پیشنهادی

۴ بازی کوچک و جذاب موبایل
دنیای بزرگ بازی‌های کوچک شماره ۱۸۹

نگهبانان تل‌تیل Guardians of the Galaxy  

اگرچه دوران باشکوه بازی‌های ماجرایی اشاره و کلیک گذشته است و حل معماهای سخت این سبک جای خود را به صحنه‌های اکشن و جابه‌جایی آیتم‌ها داده‌اند، اما استودیوی تل‌تیل به‌خوبی توانست با سبک خاص خود در ساخت بازی‌های ماجرایی مخاطبان فراوانی را جذب بازآفرینی این سبک کند. «نگهبانان کهکشان» که هم‌زمان با نمایش قسمت دوم این فیلم منتشر شده است، مانند «مرده متحرک» از همان الگوی همیشگی بازی‌های تل‌تیل استفاده می‌کند و طبق معمول باید با انتخاب مسیر گفت‌وگوها، خودتان سرنوشت شخصیت‌ها را بسازید و منتظر نتیجه تصمیم‌های‌ خود در پنج قسمت کوتاه باشید که با فاصله از یکدیگر منتشر می‌شوند. 

سبک:  ماجرایی
پلتفرم:  All Platforms 
تهیه‌کننده: Telltale Games
سازنده: Telltale Games 

مطلب پیشنهادی

معرفی ۴ بازی کوچک برای پی‌سی و موبایل
دنیای بزرگ بازی‌های کوچک

از دل خاطرات Planescape: Torment                         

سبک نقش‌آفرینی غربی با نمونه‌های ژاپنی خود تفاوت‌های بسیاری دارند و ریشه‌های شکل‌گیری آنها به دهه 90 میلادی برمی‌گردد. اگرچه حالا با ترکیب این نگرش‌های متفاوت شاهد نقش‌آفرینی‌های همه‌پسندتری هستیم، اما دوران رشد و شکوفایی نقش‌آفرینی غربی به سال‌های پایانی دهه 90 میلادی و آغاز قرن 21  برمی‌گردد. یکی از این بازی‌های درخشان Planescape نام داشت که با داستان و شخصیت‌های بسیار متفاوت خود و استفاده مناسب از زاویه دوربین ایزومتریک (بالا به پایین) دریچه تازه‌ای را به این سبک گشود. حالا در کنار بازنشر این بازی، کاربران سیستم عامل‌های همراه نیز می‌توانند میزبان آن باشند.

سبک:  نقش‌آفرینی
پلتفرم:   iOS, Android 
تهیه‌کننده: Interplay Entertainment
سازنده:   Black Isle Studios 

مطلب پیشنهادی

معرفی بازی‌های جدید پی‌سی و موبایل
دنیای بزرگ بازی‌های کوچک شماره 183

نبردی دیگر Terminator Genisys: Future War       

با اینکه قرار بود اکران بازسازی «نابودگر» در سال ۲۰۱۵ آغاز یک سه‌گانه جدید باشد، اما فروش نامناسب و بازخوردهای ضعیف منتقدان مانع از ادامه روند تولید فیلم‌ها شد. از طرفی، امتیاز این مجموعه در سال ۲۰۱۹ به جیمز کامرون خالق اصلی آن بازمی‌گردد و آرنولد شوارتزنگر نیز ساخت فیلم جدید را تأیید کرده است. در این میان، یک بازی در سبک استراتژی و هم‌نام با نسخه ۲۰۱۵ فیلم منتشر شده است که باید با انتخاب از میان انسان‌ها و ماشین‌ها وارد نبرد شوید و با ساخت‌ و ساز ساختمان‌ها و توسعه‌ نظامی خود در جنگ‌های آینده شرکت کنید

سبک:  استراتژی
پلتفرم:   iOS, Android 
تهیه‌کننده: Plarium LLC
سازنده: Plarium LLC 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟