پایان یک آغاز
مروری بر بهترین بازی‌های سال گذشته
یک سال دیگر را در دنیای بازی پشت سر گذاشتیم و برای سال جدیدی از هنر و سرگرمی آماده می‌شویم. سالی که بالاخره پلی‌استیشن و اکس‌باکس مانند دوران خوش نوجوانی بار دیگر به برنامه‌ریزی‌های تابستانی بازگشتند و قیمت‌های مناسب و ثابت کنسول‌ها و قطعه‌های کامپیوترهای شخصی باعث شدند تا بسیاری از مخاطبان با خیال راحت سراغ خرید محصولات سرگرمی و دنیای بازی بروند. اما متأسفانه این روند در ماه‌های پایانی سال با افزایش نرخ ارز از روزهای اوج خود فاصله گرفت و نه‌تنها رونق کسب ‌و کار در این بازار را با رکود چشمگیری مواجه ساخت، بلکه هم‌زمان به‌دلیل درخواست بالای خرید کارت‌های گرافیک برای راه‌اندازی سیستم‌های ماینینگ، با کمبود بی‌سابقه‌ای در بازار کامپیوتر‌های شخصی روبه‌رو شدیم. همه این‌ها دست به دست هم دادند تا ارتقای کامپیوتر‌های شخصی در آستانه نوروز یا خرید بازی و محصولات سرگرمی برای تعطیلات، جایی در فهرست خرید سال جدید نداشته باشند.

1606683296_1_0.gif

 فروشندگان ایرانی نیز ترجیح دادند تا در این بازار نابسامان از هر خرید جدید و بی‌موردی صرف نظر کنند و تلاش کردند تا با افزایش قیمت محصولات، از دیگر همکاران خود عقب نمانند. با آنکه به نظر می‌رسید این موضوع باعث رونق خرید و فروش بازی‌ها و اجناس دست دوم در بازار کنسول‌ها و قطعه‌های جانبی شود، اما بی‌انصافی فروشندگان از یک سو و نبود قوانین مشخص در این حوزه، بارها مخاطبان را با دست‌های خالی به خانه فرستادند. امیدواریم در سال جاری با بازگشت ثبات ارز به دنیای بازی در کنار تمام حوزه‌های دیگر، باز هم شاهد بازگشت رونق به بازار باشیم و با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی مناسب از سوی نهادهای فعال در دنیای بازی، فضای امن و آرامی را تجربه کنیم تا هم از قیمت‌گذاری کاذب و تأثیر مستقیم فروشندگان بر بازار رها شویم و بار دیگر اعتماد مخاطبان محترم و صبور دنیای بازی، هنر و سرگرمی را جلب کنیم. با آنکه کاربران خارجی کمتر درگیر چنین مشکلاتی بودند و سال بسیار درخشانی را از انواع بازی‌های درجه یک و عالی پشت سر گذاشتند، اما درنهایت با نگاه تازه ناشران برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای حسابی عصبانی و شاکی هستند. در این روش جدید کسب ‌و کار در دنیای بازی، سازندگان کاربران را تشویق می‌کنند تا برای گرفتن آیتم‌های بهتر یا پیشرفت در طول بازی از پول حقیقی استفاده کنند، در حالی که در بیشتر موارد، از پیش پول یک بازی کامل را پرداخته‌اند. درنهایت در دومین آرزوی خود امیدواریم اگرچه بسیاری از تحلیلگران، این نگرش را آینده‌ این صنعت می‌دانند، اما مخاطبانی هم که دنبال تجربه بی‌دردسر و تک‌نفره بازی‌ها هستند بتوانند در کنار این الگوی جدید از دنیای محبوبشان لذت ببرند. در این شماره بنا بر سنت هر سال سراغ بهترین بازی‌های سال رفتیم و تلاش کردیم تا بازی‌هایی که به هر بهانه‌ای از قلم افتاده‌‌اند و پیش از این فرصت پرداختن به آن‌ها را نداشتیم جایی در ویژه‌نامه نوروزی داشته باشند. درنهایت سومین و مهم‌ترین آرزو از طرف بخش هنر و سرگرمی، سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و البته کلی بازی، فیلم، کتاب و موسیقی خوب برایتان خواهد بود.


1- روبات‌های سپیده دم Nier: Automata

سبک: اکشن سوم شخص
سکو: PC, PS4
تهیه‌کننده: Square Enix
سازنده: PlatinumGames

آخرین شاهکار استودیوی پلاتینیوم گیمز درست کمی پیش از نوروز 96 منتشر شد و همچنان پای ثابت مراسم‌ها و جایزه‌های دنیای بازی است. قسمت نخست Nier یکی از محبوب‌ترین بازی‌های نسل هفتم بود که با داستان و موسیقی بی‌نظیر خود هنوز در خاطر بسیاری از مخاطبان مانده است. اما سازندگان برای ادامه داستان سراغ استودیوی پلاتینیوم رفتند تا ضعف‌های بازی در بخش مبارزات و کنترل شخصیت‌ها کاملاً برطرف شود. این تصمیم نه‌تنها باعث شد تا با یکی از بهترین بازی‌های این نسل مواجه شویم، بلکه عده بسیاری زیادی هم که از دنیای بی‌نظیر و روایت به‌یادماندنی Nier محروم شده بودند توانستند با آن ارتباط برقرار کنند و سراغ بازی قبلی را هم بگیرند. نسل بشر زمین را ترک کرده و با فرستادن روبات‌های هوشمند و مبارز در تلاش است یک بار دیگر سیاره مادری خود را برای بازگشت آماده کند. اما در زمین نیز روبات‌هایی که از پیش باقی ‌مانده‌اند با تکامل به جایگاه انسان رسیده‌اند و همان اندیشه‌ها را دنبال می‌کنند. داستان آن‌قدر درگیرکننده و هیجان‌انگیز است که بارها شما را غافلگیر می‌کند تا هر بار داستان را از دید شخصیت‌های مختلف ببینید و با جنبه‌های متفاوت آن آشنا شوید. در بخش مبارزه‌ها نیز همان‌ طور که از استودیوی پلاتینیوم انتظار دارید، با اکشنی سریع و نفس‌گیر روبه‌رو هستید که ضرباهنگ داستان را هم دوچندان می‌کند. از طرفی طراحی حساب ‌شده و بسیار دقیق مأموریت‌های اصلی و جانبی نیز باعث شده‌اند هیچ‌چیز در نقشه بازی بیهوده نباشد و همه‌چیز در خدمت داستان و فضای جذاب آن باشند.


2- چهره به چهره Persona 5

سبک: نقش‌آفرینی
سکو: PS4, PS3
تهیه‌کننده: Atlus
سازنده: P-Studio

با آنکه سبک نقش‌آفرینی در سال‌های گذشته بیشتر به سبک اکشن نقش‌آفرینی تبدیل شده است، اما هنوز هم نقش‌آفرینی‌های ژاپنی حضور پررنگی در دنیای بازی دارند و مخاطبان زیادی را جذب می‌کنند. با وجود این، ناشران ژاپنی تلاش می‌کنند تا ابتدا در بازار بومی خود موفق شوند و بعد به فکر نسخه انگلیسی و غربی بازی خود باشند. در این میان «پرسونا 5» یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی در نسل هشتم و بهترین شماره در این مجموعه محبوب است. داستان و شخصیت‌پردازی بی‌نظیر هرکدام از اعضای تیم در میدان نبرد و زندگی معمولی در مدرسه باعث شده‌اند تا دو دنیای متفاوت را تجربه کنید که به زیبایی به یکدیگر پیوند خورده‌اند. منطقه شیبویا در بازی بخش‌های متفاوتی دارد که در هرکدام با انواع فعالیت‌ها روبه‌رو هستید و ارتقای توانایی‌های شخصیت‌ها تنها به میدان مبارزه و به ‌دست آوردن امتیاز تجربه محدود نشده‌اند. اما نکته‌ای که بیش از هرچیز در بازی اهمیت دارد آن است که وقت مشخصی در اختیار دارید و به همان اندازه که باید به فکر فرصت باقی‌مانده برای تمام کردن مأموریت‌ها باشید، باید برای همراهی با دوستان و برنامه‌های جانبی در مدرسه و منطقه شیبویا نیز برنامه‌ریزی کنید تا به‌خوبی بتوانید از همه‌چیز بهره‌مند شوید. همه‌چیز در پرسونا 5 در بالاترین استاندارد ممکن قرار دارد و مکانیک‌های مبارزه و شرکت در نبردها به‌شکلی طراحی شده‌اند تا مخاطبان معمول نقش‌آفرینی‌های نوبتی و کسانی که بیشتر به سبک اکشن نقش‌آفرینی عادت کرده‌اند، به یک اندازه از بازی لذت ببرند. 


3- اودیسه سکوبازی Super Mario Odyssey

سبک: سکوبازی سه‌بعدی
سکو: NS
تهیه‌کننده: Nintendo
سازنده: Nintendo

ماریو نماد بازی‌های ویدئویی است و با گذر از نسل‌های مختلف همچنان به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌ها در سبک‌های متنوع می‌درخشد. طبق معمول با معرفی کنسول جدید نینتندو، فصل تازه‌ای از ماجراجویی‌های این قهرمان دوست ‌داشتنی نیز معرفی شد تا در کنار «افسانه زلدا» و دیگر بازی‌های انحصاری نینتندو، بهانه دیگری برای تهیه «نینتندو سوئیچ» داشته باشیم. این بار در «اودیسه سوپر ماریو» در کنار مکانیک‌های همیشگی این مجموعه، یک کلاه با توانایی‌های مختلف نیز وجود دارد که ماریو از آن برای حمله، سکوی پرش و به خدمت گرفتن موجودات کمک می‌گیرد. همین مکانیک ساده باعث شده است تا روند مرحله‌ها تنوع بسیاری داشته باشد و استانداردهای جدیدی برای ماجراجویی‌های این شخصیت دوست‌‌ داشتنی فراهم شود. اودیسه سوپر ماریو در کنار تمام نوآوری‌ها و دستاوردهایش یک کلاس درس مفید و کارآمد برای تمام سازندگان در سبک‌های مختلف است و به همه آن‌ها ثابت می‌کند طراحی و روند بازی از همه‌چیز مهم‌تر است. اما از اودیسه سوپر ماریو که بگذریم قطعاً نینتندو و کنسول جدیدش برنده واقعی سال هستند و این موضوع را نه‌تنها بازی‌های انحصاری و عالی نینتندو نشان می‌دهند، بلکه محبوبیت و فروش بالای نینتندو سوئیچ باعث شده است تا ناشران مختلف بازی‌هایشان در سبک‌های مختلف را برخلاف گذشته برای کنسول نینتندو نیز آماده کنند. نینتندو با سیاست‌های مناسب خود و امکانات خاص کنسولش موفق شده است از نقش یک رقیب برای سونی و مایکروسافت فاصله بگیرد و کاری کند تا هرکس در کنار کنسول خود، خرید یک نینتندو سوئیچ را هم در نظر بگیرد. 


4- نبردی دیگر Wolfenstein II: The New Colossus

سبک: تیراندازی اول شخص
سکو: PC, PS4, Xbox One
تهیه‌کننده: Bethesda Softworks
سازنده: MachineGames

بازآفرینی مجموعه «ولفنشتاین» در سال 2014 با نام «نظام نوین» (The New Order) یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی نسل هفتم و هشتم بود که به‌خوبی توانست این مجموعه پرطرف‌دار و تاریخ‌ساز را احیا کند. داستان قسمت دوم درست بعد از فداکاری بلازکویچ در پایان قسمت نخست روایت می‌شود. بلازکویچ زنده است و نازی‌ها جنگ جهانی دوم را با پیروزی پشت سر گذاشته‌ و کنترل مناطق مختلف را در دست گرفته‌اند. اما هنوز تعدادی از مردم در قالب گروه‌های کوچک مقاومت می‌کنند و بلازکویچ با پیوستن به یکی از این گروه‌ها یک بار دیگر آماده نبرد با نازی‌ها می‌شود. در قسمت دوم نیز با همان طنازی آشنای نویسندگان طرف هستید و شخصیت‌های تازه‌ای را در کنار چهره‌های آشنا خواهید دید که تجربه سبک خاص این مجموعه را دوچندان کرده‌اند. «ولفنشتاین 2» بهترین بازی تیراندازی اول شخص سال است که با دوری از هرچه مانع از سرگرمی مخاطبان می‌شود، نه‌تنها مرحله‌های روان و لذت‌بخشی را ارائه می‌کند، بلکه با وفادار ماندن به الگوی بازی‌های قدیمی این سبک آن‌قدر اسلحه و تجهیزات مختلف برایتان فراهم می‌کند که هرطور بخواهید می‌توانید بازی کنید. 
ولفنشتاین 2 بخش چندنفره و آنلاین ندارد و سازندگان تمام تمرکز و تلاش خود را برای خلق یک تجربه سینمایی، هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده صرف کرده‌اند و مانند بازی نخست، یک بار دیگر تعریف حقیقی تیراندازی اول شخص را یادآور شده‌اند. درنهایت بعد از ولفنشتاین 2 بعید است به‌راحتی بتوانید پای «ندای وظیفه» یا دیگر بازی‌های اول شخص بنشینید و همان اندازه درگیر بازی و داستان شوید. 


5- کابوس درون The Evil Within 2

سبک: وحشت بقا
سکو: PC, PS4, Xbox One
تهیه‌کننده: Bethesda Softworks
سازنده: Tango Gameworks

شینجی میکامی به‌عنوان خالق مجموعه رزیدنت اویل، هربار تلاش کرده است تا تعریف نوینی در سبک ترسناک و وحشت بقا ارائه کند. میکامی در قسمت نخست «شیطان درون» در سال 2014 بار دیگر به سبک شناخته‌ شده خود بازگشت و در مقام کارگردان ثابت کرد بهتر از هر کسی سبک ترسناک و وحشت بقا را می‌شناسد و همچنان تلاش می‌کند تجربه آن را بهبود ببخشد. «شیطان درون 2» از هر نظر از قسمت نخست بهتر است و سازندگان تلاش کرده‌اند با معرفی ایده‌های جدید و تمرکز بر یک خط داستانی منسجم، روند بسیار حساب‌ شده‌ای را از اکشن، مخفی‌کاری، میان‌پرده‌های سینمایی و ترکیب تمام این‌ها را با الگوهای کلاسیک این سبک فراهم کنند.

مطلب پیشنهادی

مزد ترس: بررسی بازی The Evil Within 2
از هر نظر بهتر از قسمت نخست

نکته قابل توجه در طراحی بازی آن است که با آنکه برخلاف قسمت نخست، با نقشه‌ای بسیار بزرگ طرف هستید که انتخاب مأموریت‌های داستانی و جانبی برعهده خودتان است، اما ضرباهنگ بازی و کارگردانی ترس و وحشت همچنان حفظ شده است. داستان در قسمت دوم بسیار منسجم و یکپارچه‌تر از قبل است و حضور پررنگ شخصیت‌های جانبی باعث شده است تا شاهد جزئیات داستانی بیشتری باشیم. افزون بر این کسانی که قسمت نخست را بازی کرده باشند، به‌خوبی با تغییرات ناگهانی محیط، نورپردازی‌های حساب ‌شده و کمک گرفتن از تمهیدات گرافیکی برای خلق صحنه‌های سینمایی و ترساندن مخاطب آگاه هستند. اگر از طرف‌داران سبک ترسناک هستید و دلتان برای یک تجربه متفاوت در این سبک تنگ شده است، شیطان درون در غیبت بازی‌های درخشان وحشت بقا، بهترین انتخابتان خواهد بود. 


6- بازگشت کراش Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

سبک: سکوبازی سه‌بعدی
سکو: PS4
تهیه‌کننده: Activision
سازنده: Vicarious Visions

همچنان کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و اکس‌باکس 360 یکی از بهترین سکوها برای امتحان کردن نسخه‌های بازسازی ‌شده بازی‌های قدیمی هستند. اگرچه بازسازی بیشتر بازی‌های قدیمی‌تر تنها به بهبود وضوح تصویر و نرخ فریم محدود می‌شوند، اما طرف‌داران قدیمی و مخاطبان جدیدی را که به بازی‌های روز عادت کرده‌اند به یک اندازه جلب می‌کند. با وجود این، خیلی کم پیش می‌آید آماده کردن یک بازی قدیمی برای نسل جدید به یک بازسازی کامل تبدیل و همه‌چیز از نو ساخته شود. کراش یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی است که نسل‌های مختلف خاطرات بسیاری را با او و ماجراجویی‌هایش برای شکست دکتر کورتکس دارند. با وجود این، دوران طلایی مجموعه کراش در نسل نخست کنسول سونی هرگز تکرار نشد. خبر غافلگیرکننده سونی در سال 2016 برای بازسازی سه قسمت اول از این مجموعه همه را ذوق‌زده و خوشحال کرد و حالا با گذشت یک سال از انتشار آن، خبرهای مختلفی از آماده کردن بازی برای سکو‌های دیگر نیز به گوش می‌رسد. در نگاه اول بازسازی کراش همان حال‌ و هوای نسخه‌های قدیمی پلی‌استیشن را دارد، اما توجه به جزئیات و اضافه کردن امکاناتی که تجربه آن را بهبود بخشیده‌اند باعث شده است تا تنها با یک بازسازی معمولی طرف نباشیم. اگرچه مواد اولیه توسط اکتیویژن و استودیوی ناتی‌داگ فراهم شدند، اما تقریباً هیچ‌کدام قابل استفاده یا تبدیل به نسخه باکیفیت‌تر را نداشتند. به این ترتیب، سازندگان مجبور شدند در کنار وفادار ماندن به سبک و طراحی مرحله‌های بازی‌های اصلی، همه‌چیز از جمله انیمیشن‌ها، صداگذاری و حتی میان‌پرده‌ها را از نو بسازند. 


7- ذهن زیبا Hellblade: Senua’s Sacrifice

سبک: اکشن سوم شخص، ماجرایی
سکو: PC, PS4
تهیه‌کننده: Ninja Theory
سازنده: Ninja Theory

«تیغه دوزخ: قربانی سِنوآ» با تمام ضعف‌های خود تجربه‌ای است که تنها در رسانه بازی امکان‌پذیر است. استودیوی نینجا تئوری پیش از این بارها نشان داده است که اگرچه به‌خاطر اکشن و طراحی محیط‌های خاص مشهور است، اما روایت، داستان و شخصیت‌پردازی جایگاه ویژه‌ای در بازی‌هایش دارند. «قربانی سنوآ» ترکیب تمام تجربه‌های پیشین استودیو و البته نگاه مستقل و ارزشمند یک روایت متفاوت با کمک امکاناتی است که رسانه بازی در اختیار سازندگان و نویسندگان قرار می‌دهد. طراحان هنری نیز با در نظر گرفتن اختلال ذهنی سنوآ، در هر لحظه شما را با جلوه‌های بصری چشمگیر غافلگیر می‌کنند و گذر از میان واقعیت و خیال را با بهترین شکل به تصویر می‌کشند. 

سنوآ از چند حرکت ساده برای مبارزه کمک می‌گیرد و با آنکه انیمیشن‌های چشمگیری دارند، اما سرعت و دقت بالایی ندارند. افزون بر ضربه سبک و سنگین می‌توانید جاخالی دهید یا از همه مهم‌تر، با واکنش به‌موقع، حمله حریف را دفع کنید. دشمنان مختلفی هم در بازی وجود دارند که ضعف و قوت هرکدام، شیوه مبارزه شما را تعیین می‌کند. به این ترتیب، نباید انتظار داشته باشید که با یک بازی اکشن مانند مجموعه «بایونتا» (Bayonetta) یا «خدای جنگ» (God of War) طرف باشید و مکانیک‌های مبارزه نیز با توجه به ضعف سنوآ و روایت خاص داستان طراحی شده‌اند. در بخش گرافیک نیز تیغه دوزخ یکی از بهترین و چشم‌نوازترین بازی‌های نسل هشتم است و بار دیگر حضور پررنگ بازیگران در ضبط حرکت‌های بدن و چهره را در نسل جدید یادآور می‌شود.


8- چرخ های نبرد Fortnite

سبک: بتل رویال
سکو: PC, PS4, Xbox One
تهیه‌کننده: Epic Games
سازنده: Epic Games

رشد بازی‌های آنلاین در سال‌های گذشته الگوی تازه‌ای را نیز معرفی کرده است که مانند قبل محدود به نقش‌آفرینی‌ها و بازی‌های استراتژی آنلاین نمی‌شود. موفقیت بی‌سابقه PUBG که پیش از این در همین بخش آن را بررسی کردیم نیز باعث شد تا ناشران بزرگ هم حالت «بتل رویال» را جدی بگیرند و آن را به بخش‌های چندنفره بازی‌های خود اضافه کنند. در این میان استودیوی اپیک گیمز که با مجموعه «چرخ‌های جنگ» در سبک تیراندازی سوم ‌شخص و «آنریل تورنومنت» در سبک اول شخص آنلاین جایگاه ویژه‌ای در این صنعت دارد، موفق شد تا با تجدید نظرهای مختلف در Fortnite به جدی‌ترین رقیب PUBG در این سبک تبدیل شود. در بتل رویال صد بازیکن در مقابل یکدیگر در یک نقشه بزرگ قرار می‌گیرند و باید در مدت مشخصی برای باقی ماندن تنها یک نفر با یکدیگر مبارزه کنند. اما تفاوت اصلی Fortnite در حالت بتل رویال آن است که می‌توانید آن را کاملاً رایگان تهیه کنید و با خیال راحت و بدون نگرانی از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای از بازی لذت ببرید. اگرچه در Fortnite نیز مانند بازی‌های دیگر، کارتان را بدون هیچ سلاح و تجهیزاتی آغاز می‌کنید و پس از آن باید در جست‌وجوی مواد اولیه و سلاح‌ها باشید، اما امکان ساخت سازه‌ها و انواع تله‌ها تجربه تازه‌ای را به بازی بخشیده است. ساخت سازه‌ها برای دسترسی به قسمت‌های خاص نقشه یا فراهم کردن تله‌های مختلف برای غافلگیری دیگران هیچ‌وقت خسته‌کننده و تکراری نمی‌شود تا در کنار سلاح‌ها و تجهیزات مختلف، امکانات متفاوتی برای درگیری داشته باشید.


9- ارباب حلقه‌ها Middle-earth: Shadow of War

سبک: اکشن سوم شخص
سکو: PC, PS4, Xbox One
تهیه‌کننده: Warner Bros.
سازنده: Monolith Productions

دنیای بزرگ و بی‌نظیر تالکین آنقدر غنی است که می‌توان تا ابد با اقتباس و الهام گرفتن از آن، محصولات مختلفی را برای طرف‌داران تهیه کرد. تاکنون بازی‌های بسیاری در دنیای ارباب حلقه‌ها و سرزمین میانه خلق شده‌اند که افزون بر فیلم‌ها، خاطرات بسیاری را ساخته‌اند. در این میان «سرزمین میانه: سایه موردور» با داستان و گیم‌پلی بی‌نظیرش جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و سازندگان توانستند حال ‌و هوای فیلم‌ها و کتاب‌ها را به‌خوبی برای طرف‌داران زنده کنند. 
اما مانند قسمت نخست هر مجموعه موفقی، سازندگان فوراً سراغ ساخت قسمت بعد و ادامه ماجرای تالیون و روح ارباب الفی که به او پیوند خورده بود رفتند تا این تجربه بی‌نظیر را وارد مرحله تازه‌ای کنند. داستان درست بعد از سایه موردور آغاز می‌شود و همان اول حلقه قدرت تازه‌ای ساخته می‌شود تا با کمک آن با سائورون و ارتش تاریکش روبه‌رو شوید. اما حلقه قدرت نه‌تنها کار را ساده‌تر نمی‌کند، بلکه همچون حلقه اصلی کسانی که سودای در دست داشتنش را دارند کم نیستند. سایه موردور با آنکه یک بازی محیط باز بود، اما با در نظر گرفتن محتواهای داستانی دانلود باز هم مأموریت‌های اصلی و جانبی زیادی در اختیار نداشتید. 
اما «سایه جنگ» آن‌قدر بزرگ و متنوع است که به‌راحتی جاه‌طلبی سازندگان برای ساخت یک دنیای کامل را نشان می‌دهد. اگر دلتان برای ساخت ارتش‌های کوچک قسمت نخست تنگ شده است، باید بدانید این بار هر نبرد دست‌کمی از یک جنگ عظیم ندارد. موجودات مختلفی از نژادهای متفاوت برای نابودی سائورون همراهتان می‌شوند.


10- میراث ماندگار Dirt 4

سبک: مسابقه‌ای
سکو: PC, PS4, Xbox One
تهیه‌کننده: Codemasters
سازنده: Codemasters

اگرچه دیگر استودیوی کدمسترز از نام کالین مک‌را (Colin McRae) برای مجموعه Dirt استفاده نمی‌کند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند تأثیر اسطوره فراموش‌نشدنی این ورزش را انکار کند. این بار با وجود دو مکانیک متفاوت برای کنترل خودروها، دو دسته مختلف از مخاطبان می‌توانند با خیال راحت از مسابقات لذت ببرند تا شاهد یکی از بهترین بازی‌ها در این مجموعه باشیم. حالت گیمر کنترل ساده‌تری دارد و بیشتر برای کسانی طراحی شده است که به بازی‌های مسابقه‌ای آرکید عادت کرده‌اند. اما همان طور که از نام شبیه‌ساز مشخص است، با انتخاب آن با یکی از دقیق‌ترین و بهترین شبیه‌سازهای رانندگی مواجه می‌شوید و توجه به جزئیات باعث شده‌ است بعد از مدتی حالت گیمر را فراموش و مانند یک راننده حرفه‌ای بازی کنید.

خرید خودرو اولین قدم در بازی است و بعد از آن باید به فکر جذب حامی و کارکنان برای تیم خود باشید تا بتوانید در سطح اول مسابقات بمانید و پیشرفت کنید. از طرفی مسیرهای مسابقه و ویژگی‌های مختلف آن‌ها مانند تغییرات آب‌ و هوایی نیز به‌صورت تصادفی ساخته می‌شوند و هر بار مسیرها و موانع متفاوتی در مقابلتان قرار می‌گیرند. الکترونیک آرتز در نمایشگاه E3 با سر و صدای فراوان از قسمت جدید NFS رونمایی کرد و مایکروسافت هم گرافیک خیره‌کننده «فورتزا 7» و خروجی 4K موتور گرافیکی آن را به رخ ‌کشید. اما کدمسترز طبق معمول و به دور از حاشیه‌های تبلیغاتی قسمت درخشان دیگری را در مجموعه Dirt منتشر کرد که هرکس و با هر سلیقه‌ای می‌تواند از رانندگی لذت ببرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟