با قابلیت های پنهان و جالب گوشی اندرویدتان آشنا شوید
استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت در گوشی‌های اندرویدی مجهز به شیار سیم‌کارت هیبریدی
بسیاری از گوشی‌های اندرویدی کنونی از شیار سیم‌کارت هیبریدی (Hybrid SIM Card Slot) بهره‌مند هستند. شیار سیم‌کارت هیبریدی به‌نوعی از پورت اتصال سیم‌کارت گفته می‌شود که یک بخش آن امکان اتصال سیم‌کارت اول و بخش دیگر آن به‌طور مشترک امکان اتصال سیم‌کارت دوم یا حافظه میکرو SD را فراهم می‌کند.

1606683296_1_0.gif

در این شرایط یا باید از یک سیم‌کارت و حافظه میکرو SD در دستگاه اندرویدی استفاده کنید یا باید از اتصال حافظه میکرو SD صرف ‌نظر و دو سیم‌کارت را هم‌زمان در دستگاه نصب کنید. اگر گوشی اندرویدی نظیر گلکسی اس 7 سامسونگ به شیار سیم‌کارت هیبریدی مجهز باشد، امکان استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت به همراه حافظه میکرو SD را نخواهید داشت. هم‌اکنون گوشی‌های اندرویدی متعددی به این سبک از شیار سیم‌کارت مجهز هستند. با استفاده از ترفندی که در این بخش شرح می‌دهیم، این امکان فراهم می‌شود تا در گوشی اندرویدی مجهز به این نوع شیار سیم‌کارت، قادر به استفاده هم‌زمان از دو سیم‌کارت در کنار حافظه میکرو SD باشید!


مطلب پیشنهادی

راه‌اندازی دکمه مجازی AssistiveTouch آیفون در اندروید
ترفندهای مخفی گوشی‌های اندروید

پیش از شروع شرح این ترفند باید اشاره کنیم که انجام آن نیاز به‌دقت بسیار بالایی دارد. حتی ممکن است شما در حین پیاده‌سازی مراحل مورد نیاز، در پی دقت ناکافی، سیم‌کارت خود را از دست بدهید. پس اکیداً توصیه می‌کنیم ابتدا این ترفند را روی سیم‌کارتی تست کنید که نیازی به آن ندارید یا حداقل از سیم‌کارتی استفاده کنید که به‌نام خودتان باشد و بتوانید با ارائه مدارک نسبت به دریافت نسخه المثنی آن اقدام کنید. پس از اینکه به‌دقت لازم دست پیدا کردید، می‌توانید آن را روی سیم‌کارت اصلی خود به‌ کار ببرید. مراحل مورد نیاز  پیاده‌سازی این ترفند جالب به شرح زیر هستند:
• با استفاده از حرارت (هیتر) و با دقت بالا، چیپ یا تراشه سیم‌کارت را از زائده و بدنه آن خارج کنید. دقت کنید که هیچ صدمه‌ای به چیپ اصلی سیم‌کارت وارد نشود.
 
• حافظه میکرو SD را رو به پشت قرار دهید و با استفاده از چسب دوطرفه نازک یا چسب مایع، چیپ سیم‌کارت را به پشت حافظه میکرو SD بچسبانید. این اتصال باید به‌شکل بسیار دقیق و کاملاً مشابه با عکس ضمیمه شده صورت پذیرد، در غیر این صورت دچار مشکل می‌شوید.
نکته: اگر از چسب مایع برای چسباندن چیپ سیم‌کارت به پشت حافظه میکرو SD استفاده می‌کنید، به هیچ وجه نباید قطره‌ای از چسب با شیارهای طلایی چیپ سیم‌کارت و حافظه میکرو SD تماس برقرار کند. همچنین، توصیه می‌کنیم از زیاده‌روی خودداری و حداقل حجم چسب را برای چسباندن دو قطعه استفاده کنید.


مطلب پیشنهادی

معرفی 10 قابلیت مخفی گوشی‌های گلکسی سامسونگ
با جالب‌ترین ویژگی‌های پنهان گوشی‌های گلکسی آشنا شوید+ عکس

• پس از اینکه اتصال بین حافظه میکرو SD و چیپ سیم‌کارت پایدار شد، آن را در شیار هیبریدی دستگاه قرار دهید. به این صورت می‌توانید هم‌ زمان از هر دو سیم‌کارت به همراه حافظه میکرو SD در گوشی اندرویدی مجهز به شیار سیم‌کارت هیبریدی استفاده کنید. این ترفند روی گوشی‌های اندرویدی همچون هوآوی پی 8، گلکسی اس 7 اج و هوآوی آنر 7 تست شده‌ و نتیجه رضایت‌بخشی داشته‌ است.
 

برای مشاهده سایر ترفند‌های اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر حمید قنبری
حمید قنبری

سلام

خیلی ممنون از ترفند عالی که گذاشتین من روی honor 8 امتحان کردم جواب داد


تصویر رضا قربانی
رضا قربانی

خیلی جالب بود منم قبلا شنیده بودم ولی نمیدونستم چجوری این کار رو انجام بدم . خیلی خوب توضیح دادید.