با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی اندرویدتان آشنا شوید
ترفند‌های مخفی : از گوگل مپ آفلاین تا ایجاد موقعیت مکانی ساختگی در اندروید
در این بخش به معرفی دو ترفند مخفی و جالب اندروید در حوزه مکان‌یابی گوشی می‌پردازیم. چگونه از نقشه گوگل در حالت آفلاین استفاده کنیم؟ چگونه موقعیت مکانی گوشی خود را جعل کنیم؟ با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مطلب پیشنهادی

جالب‌ترین ترفندهای مخفی گوشی‌های اندروید
بخش اول: با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی اندرویدتان آشنا شوید

ترفند اول: ذخیره نقشه گوگل برای استفاده در حالت آفلاین


اپلیکیشن گوگل مپ که به‌طور پیش‌فرض در سیستم‌عامل اندروید نصب است، یکی از بهترین مراجع موجود به‌منظور یافتن نشانی مکان‌ها و مناطق مختلف محسوب می‌شود. همان طور که می‌دانید به‌منظور استفاده از این اپلیکیشن نیازمند وجود اینترنت هستیم. اما آیا می‌دانستید برنامه گوگل مپ امکان ذخیره نقشه‌ مناطق مختلف به‌منظور استفاده آفلاین را ارائه می‌کند؟ به این صورت می‌توانید در آینده بدون نیاز به اتصال به اینترنت و به‌صورت آفلاین به جزئیات نقشه مناطق مد نظرتان دسترسی پیدا کنید. برای این کار کافی است ابتدا دستگاه اندرویدی را به اینترنت متصل و از طریق اپلیکیشن گوگل مپ نقشه منطقه مد نظرتان را بیابید. عبارت Ok Maps را در فیلد جست‌وجوی اپلیکیشن تایپ و آیکون جست‌وجو را لمس کنید. یک پنجره چهارگوش نمایان می‌شود. محدوده مورد نیاز خود را با زوم به درون و بیرون مشخص کنید. گزینه Download را لمس کنید تا نقشه منطقه دانلود شود و در آینده به‌صورت آفلاین قادر به مشاهده آن باشید. برای مشاهده نقشه‌های آفلاین در گوگل مپ کافی است پس از اجرای این اپلیکیشن در حالت آفلاین از منوی اصلی برنامه گزینه Offline areas را انتخاب کنید. لازم به اشاره است امکان دانلود جزئیات نقشه برخی مناطق از طریق گوگل مپ وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی

۱۰ آموزش جذاب و بسیار مفید اندروید

ترفند دوم: ایجاد موقعیت مکانی جعلی یا غیرواقعی

اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید موقعیت مکانی گوشی یا تبلت خود را به‌صورت غیرواقعی نمایش دهید یا اصطلاحاً جعل کنید، اندروید این عمل را میسر می‌کند! به‌منظور ایجاد موقعیت مکانی جعلی در دستگاه اندرویدی خود باید وارد منوی Developer Options شوید. این منو در حالت پیش‌فرض نمایش داده نمی‌شود و باید با ترفند خاصی آن را نمایان سازید. برای نمایان ساختن این گزینه مراحل زیر را طی کنید:
• به بخش Settings گوشی یا تبلت اندرویدی خود مراجعه کنید.
• گزینه About Phone را لمس کنید.
• گزینه Built Number را در فهرست بیابید و شش بار پیاپی آن را لمس کنید تا عبارتی به‌صورت پاپ‌آپ روی صفحه‌نمایش ضمیمه شود.


به این صورت گزینه Developer Options به منوی Settings دستگاه اندرویدیتان اضافه می‌شود. این گزینه درست در بالای About Phone قرار می‌گیرد. وارد Developer Options شوید و گزینه Allow Mock Locations را فعال کنید. با فعال‌سازی این گزینه امکان ایجاد موقعیت مکانی جعلی یا غیرواقعی در دستگاه اندرویدی امکان‌پذیر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

چگونه پیغام‌های وای‎فای عمومی‎ را در اندروید غیرفعال کنیم

حال نوبت به نصب اپلیکیشنی می‌رسد که پروسه جعل موقعیت مکانی گوشی اندرویدی را پیاده‌سازی کند. یکی از بهترین این دسته اپلیکیشن‌ها، برنامه Fake GPS نام دارد. این برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس نوبت به فعال کردن قابلیت GPS دستگاه می‌رسد. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
• به منوی Settings مراجعه کنید.
• گزینه Location را انتخاب کنید.
• قابلیت Location یا GPS تبلت یا گوشی هوشمندتان را فعال کنید. 


در مرحله‌ نهایی اپلیکیشن Fake GPS را اجرا کنید. مکان جعلی مد نظرتان را مشخص و گزینه Start را لمس کنید. به همین سادگی موقعیت مکانی گوشی یا تبلت اندرویدی شما جعل می‌شود. می‌توانید موقعیت مکانی جعلی خود را از طریق برنامه‌هایی همچون تلگرام با سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را شگفت‎زده کنید.

 

برای ورود به بخش ترفندهای اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر شیما برزویی
شیما برزویی

مطالب خوی هست ولی ای کاش این ترفندها به وضوح نمایش داده نمیشد دیگه با این ترفندها پدر و مادر ها چگونه بچه های خود رو بچه نگه دارن