اگر وای‌فای شما کند است این 10 مطلب را بخوانید
در دنیای امروز اینترنت به یکی از مهمترین فاکتورهای زندگی تبدیل شده است. بسیاری برای کارشان وابسته به اینترنت‌اند و بسیاری برای اوقات فراغت. در هر صورت آن‌چه مسلم است نسل بشر برای ادامه بقا نیاز به وای‌فای پر سرعت دارد! اگر وای‌فایتان کند است و ادامه زندگی برایتان مشکل ساز شده، نگران نباشید. ما در این بخش 10 مطلب کاربردی افزایش سرعت وای‌فای را گردآوری کردیم. با شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

هفت مورد از رایج‌ترین مشکلات وای‌فای همراه با راه‌حل آن‌ها

این روزها اینترنت بی‌سیم همانند جریان برق است. تنها زمانی متوجه حضور آن می‌شوید که از حرکت باز ایستاده باشد. با متوقف شدن ارتباط وای‌فای تعدادی از کاربران وحشت می‌کنند. اما جای نگرانی نیس! روتر شما به واسطه یکسری پارامترهای مختلف ممکن از حرکت باز ایستاده باشد. اما این مقاله به شما ساده‌ترین راهکارها برای حل مشکلات را نشان می‌دهد. 

۶ راهکار ساده افزایش قدرت سیگنال وای‎فای

با وجود پیشرفت‎های زیاد صورت گرفته در فناوری، ما همچنان برای دستیابی به شبکه‎های وای‎فای پر سرعت با محدودیت‎هایی مواجه هستیم. امواج رادیویی ارسال شده از روترهای خانگی بسیار ضعيف و شکننده بوده و به راحتی با سایر امواج تداخل پیدا کرده و یا با برخورد به موانع سر راه خود ضعیف و غیر قابل استفاده می‎شوند. همه ما با نقاطی در خانه مواجه شده‎ایم که امواج وای‎فای در آن یا غیر قابل دسترس یا بسیار ضعيف بوده است و مطمئنا همه ما اتفاق نظر داریم که کند شدن اتصال به اینترنت یا عدم ثبات در برقراری ارتباط واقعا عذاب‌آور بوده و حتی می‎‎تواند ضررهای مالی را به همراه داشته باشد. در ادامه 6 راهکار ساده برای جلوگیری از به هدر رفتن این امواج و افزایش قدرت آن را بررسی خواهیم کرد.

با اسکن کد QR روتر در iOS 11 خیلی سریع به شبکه وصل شوید

اپل در راستای ساده‌تر کردن تنظیمات شبکه‌های بی‌سیم روی سیستم‌عامل iOS یک قابلیت دیگر را به نسخه جدید iOS 11 اضافه کرد. کافی است سیستم‌عامل دستگاه خود را به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی کنید تا خیلی راحت و سریع با اسکن کد QR روی روتر به شبکه وصل شوید.

۱۲ عامل کمتر شناخته شده تضعیف وای‎فای در دفاتر کار

این روزها دسترسی نداشتن به اینترنت در محل کار یک فاجعه بزرگ محسوب می‎شود. از طرفی دوره اتصال کامپیوترهای دسکتاپ در دفاتر تجاری توسط سیم به یک دیگر نیز به سر آمده است. حالا دیگر ارتباط بین کارمندان و ارباب رجوع در محیط کار توسط اتصال بی‎سیم یا همان وای‎فای انجام می‎شود که می‎تواند به میزان قابل ملاحظه‎ای فشار به شبکه بی‎سیم دفتر کار شما وارد کند. اما در این بین عوامل کمتر شناخته شده دیگری نیز هستند که باعث بروز مشکلات بزرگی در راه رسیدن اینترنت به کارمندان شما می‎شوند. 

تکنیکی که سرعت وای‌فای را به مرز ۴۰ گیگابیت می‌رساند

در حالی روز به روز بر خیل استفاده‌کنندگان از وای‌فای افزوده می‌شود که سرعت وای‌فای پیشرفت چشم‌گیری نداشته است و مشکلات اساسی این روش ارتباطی هنوز پابرجا هستند. وقتی چندین کاربر یا دستگاه روی یک فرکانس و روتر بی‌سیم مشغول به تبادل اطلاعات باشند؛ سرعت و کارایی وای‌فای به شدت افت می‌کند. 

۵ روش برای دستیابی به وای‌فای بهتر از اتاق نشیمن تا سفر

تابستان که از راه می‎رسد، شما هم احتمالا مایل هستید زمان بیشتری را خارج از خانه صرف کنید و مسلما هیچ کدام از ما قصد نداریم برای مدتی هم که شده از گجت‎های خود فاصله بگیریم. موزیک، بازی، ویدیو، ای‎میل و آخرین قسمت از سریال مورد علاقه‎مان چیزهایی هستند که حتما باید در حیاط یا پیک‌نیک همراه ما باشند. اما برای این کار به یک وای‎فای با قدرت و برد بالا نیاز خواهیم داشت و باید فکری به حال میزان گسترش امواج وای‎فای خود بکنیم

چگونه کامپیوتر یا تلفنی که به وای‌فای عمومی وصل نمی‌شود را وادار به اتصال کنیم

بیشتر شبکه‎های عمومی‎ از چیزی به نام Captive Portal استفاده می‎کنند. این همان صفحه اخذ مجوز است که در آن شما با پذیرش ضوابط محل و کلیک روی Connect به وای‎فای رایگان آنها دسترسی پیدا می‎کنید. اما مشکل اینجا است که خیلی از مرورگرهای مدرن به واسطه پروتکل‎های امنیتی جدید برای آدرس دهی مجدد به این captive portalها با مشکل مواجه هستند. 

همه چیز درباره تقویت‌کننده‌های سیگنالی وای‌فای

زمانی که در حال تماشای سریال موردنظر خود هستید یا در حال انجام یک بازی آنلاین هستید به اتاق‌های مختلف خانه می‌روید. اما ناگهان به اتاقی وارد می‌شوید که سیگنال وای‌فای در آن نقطه دریافت نمی‌شود. در چنین حالتی شما به نقطه کور (Zone dead) سیگنال وای‌فای وارد شده‌اید. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل به دنبال خرید روترهای جدید و بعضا گران‌قیمتی می‌روند، اما برای حل این مشکل یک راه‌کار ساده پیش روی شما قرار دارد. یک افزایش‌دهنده برد وای‌فای (Wi-Fi Range Extender) قادر است این مشکل را برطرف کند.

۶ گام ساده برای رسیدن به وای‌فای بهتر

این روزها ما با تعداد بی‌شماری از دستگاه‎های مختلف مواجه هستیم که همگی بخشی از اتصال اینترنت ما را طلب می‎کنند. همه ما به دنبال یک اتصال اینترنت پایدار و قوی هستیم، اما برای رسیدن به آن باید مواردی را در نظر داشته باشیم. در ادامه به شش نکته ضروری در مورد راه‌اندازی و نگهداری شبکه‎های وای‎فای اشاره خواهیم کرد.

روتر وای‎فای شما در معرض خطر است، هر چه زودتر آن را به‎روزرسانی کنید!

طی روزهای گذشته اخبار ناخوشايندی در مورد روتر شبکه‎های خانگی و دفاتر کوچک تجاری در فضای مجازی منتشر شد. اول، یک آسیب‌پذیری بزرگ مربوط به دستگاه‎های نت‌گیر و حالا بدافزاری که توانسته از طریق صفحات وب به بیش از 166 مدل از روترهای سازندگان مختلف نفوذ کند. متاسفانه ما نام همه روترها را نمی‎دانیم؛ به همین دلیل تمام مدیران شبکه و مالکان روترهای شبکه‎های خانگی و تجاری کوچک باید فرض کنند که دستگاه آنها در معرض آسیب است و باید هر چه سریع‎تر میان‌افزار آن را به‎روزرسانی کنند. در غیر این صورت ممکن است حریم خصوصی و امنیت آن‎لاین شما تحت خطر جدی قرار گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟