ابرخودروهای مک‌لارن و فراری شاخ به شاخ می‌شوند
ابرخودروی جدید مک‌لارن برای شکست فراری آماده می‌شود + عکس و ویدیو
مک‌لارن با معرفی جدیدترین ابرخودروی نسل دوم خود به فراری هشدار داد که محصول جدیدش یعنی 720S فقط برای یک هدف وارد بازار می‌شود: شکست جدیدترین ابرخودروی فراری.

1606683296_1_0.gif

در دنیای خودروهای اسپرت کمتر شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که به اندازه فراری و مک‌لارن با یکدیگر رقابت داشته باشند. در ادوار گذشته پیست‌های اتومبیل‌رانی فرمول یک همیشه شاهد رقابت حماسی رانندگان افسانه‌ای این دو شرکت بزرگ خودروسازی بوده است. نام‌های جاودانه‌ای مانند "آیرتون سنا"، "آلن پراست"، "مایکل شوماخر"، "جیمز هانت"، "نیکی لادا" و "میکا هاکینن" از جمله کسانی بودند که در تیم‌های فراری و مک‌لارن با یکدیگر رقابت کردند.

حالا این رقابت وارد دنیای ابرخودروها شده است. ماه مارس گذشته شاهد رونمایی مک‌لارن از جدیدترین مدل «سالوو» بودیم: 720S. این خودرو اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 معرفی شد و اولین عضو از دومین نسل سری ابرخودروهای این شرکت است که وارد بازار می‌شود. خودروی مک‌لارن 720S فقط با یک هدف وارد صحنه رقابت می‌شود: شکست دادن فراری.

مطلب پیشنهادی

۲۴ خودروی رویایی در نمایشگاه خودرو ژنو  + عکس
از فردا به نمایش در‌می‌آیند

خودروی جدید مک‌لارن یک ماروِل های‌تک است. ظاهری که شبیه خودروهای مفهومی آینده است و در کنار آن آیرودینامیک بسیار پیشرفته همراه با به‌روزترین فناوری‌های مدیریت کشش و مواد فیبر کربن دیده می‌شود.

«مایک فلوییت»، مدیرعامل بخش خودروی مک‌لارن در مصاحبه با بیزنس‌اینسایدر گفت: "مدل 720S یک خودروی حیرت‌انگیز است. با این‌که اولین مدل نسل دوم ما است، ولی این‌طور به‌نظر می‌رسد که از رفتن به نسل دوم منصرف شده‌ایم و مستقیما به‌سراع نسل سوم رفته‌ایم چون وقتی خوب به ظاهر و مشخصات این خودرو نگاه می‌کنیم از هر نظر یک قدم به جلو رفته‌ایم."

چند هفته قبل از معرفی رسمی خودروی جدید مک‌لارن، بیزنس‌اینسایدر اجازه پیدا کرد تا این محصول را از نزدیک ببیند. در واقع مدل 720S ادامه دهنده راه اولین سری ابرخودروهای مک‌لارن یعنی 650S Coupe است که اتفاقا مدل بسیار موفقی هم بود.

720S برای رقابت با خودروی فراری 488GTB وارد بازار شده است. خودروی مورد اشاره فراری 661 اسب بخار دارد و تا آستانه کسب عنوان خودروی سال 2016 پیش رفت. پس قطعا باید خودروی منحصر به‌فردی باشد.

وقتی به خودروی جدید مک‌لارن نگاه می‌اندازیم، اولین چیزی که خودنمایی می‌کند؛ طراحی خاص آن به سبک خودروهای آینده است. فریم آن به‌طور کامل از جنس فیبر کربن است و به‌نظر می‌رسد که برای همین قالب ساخته شده است. قسمت جلوی 720S شامل یک جفت LED است که در قالب سوکت چشمی ساخته و طراحی شده است. علاوه بر آن، سوکت‌های چشمی به گونه‌ای است که هوا را به‌طور یک‌پارچه به داخل می‌کشد. شاید این تنها بخش بسیار متقارن در طراحی این خودرو باشد.

دماغه مخطروطی شکل 720S به نحوی است که بیشترین قدرت دید را به راننده می‌دهد. در قسمت عقب خودرو چراغ‌های LED، دو اگزوز و یک اسپویلر هیدرولیکی تعبیه شده است. بال‌های این خودرو بسته به نوع استفاده می‌توانند برای بهبود ثبات در سرعت‌های خیلی بالا، افزایش کارایی ترمزها یا کاهش سریع سرعت در مواقع ضروری به‌کار گرفته شوند. درهای این مدل هم مشابه مدل‌های قبلی مک‌لارن به سبک پروانه‌ای است. وقتی درها باز می‌شود متوجه ساختار فیبر کربنی Monocage II جدید می‌شویم. این ساختار جدید برای سبک‌تر بودن، قوی‌تر بودن و سهولت بیشتر سرنشینان در هنگام ورود و خروج از خودرو ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: نخستین ابرخودروی چاپ سه‌بعدی دنیا
نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

در داخل خودرو از چرم مخصوص استفاده شده است. در مقابل راننده یک سیستم کلاستر دیجیتالی بزرگ TFT قرار دارد و بر اساس نیاز راننده به‌طور کامل قابل شخصی‌سازی است. اگر راننده در حال رانندگی در پیست باشد و نیاز به دید بهتر از روبرو داشته باشد این کلاستر تبدیل به مود Slim Display می‌شود. سیستم صوتی این مدل از نوع Bowers & Wilkins است که ارتقاء یافته مدل قبلی است. در قسمت میانی یک تاچ‌اسکرین جدید 8 اینچی دیده می‌شود که آخرین نسخه سیستم اینفوتیتمنت مک‌لارن به نام "آیریس" روی آن اجرا می‌شود. گفته می‌شود این سیستم با اپل کارپلی و اندروید سازگار است.

ولی قلب تپنده این خودرو جایی است که از نظرها دور است. موتور جدید توربوشارژ 4 لیتری M840T V8 که نیرویی برابر با 720 اسب بخار تولید می‌کند. درهای خودرو به شکلی طراحی شده که با هدایت هوا به سمت موتور باعث خنک شدن آن می‌شود. بر اساس برخی گزارشات منتشر شده موتور مدل 720S می‌تواند 100 اسب بخار دیگر هم تولید کند که واقعا بی‌نظیر است. 

به گفته مک‌لارن، 720S صفر تا صد را در 2.8 ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت آن به 314 کیلومتر در ساعت می‌رسد. علاوه بر این موارد، خودروی جدید مک‌لارن به آخرین فناوری تعلیق این شرکت همراه با آیرودینامیک کاملا اکتیو مجهز است. برای دیدن عکس‌های این خودروی فوق‌العاده گالری زیر را مشاهده کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟