تجربه جدیدی در عرضه پلتفرم ویندوز
هوش مصنوعی برای مقابله با بدافزارها به ویندوز 10 می‌آید
به‌روزرسانی بعدی مایکروسافت که قرار است کمتر از سه ماه دیگر در اختیار کاربران قرار بگیرد، به یک ویژگی قدرتمند مجهز خواهد بود. مایکروسافت در نظر دارد برای مقابله با بدافزارها در ویندوز 10 از هوش مصنوعی استفاده کند. البته این شرکت گفته است که در مقطع فعلی این ویژگی تنها در اختیار کاربران سازمانی ویندوز 10 قرار خواهد گرفت و به مرور زمان این ویژگی به‌طور عمومی در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار خواهد گرفت.

1606683296_1_0.gif

به‌روزرسای آتی مایکروسافت موسوم به Windows Fall Creators Update همراه با یکسری به‌روزرسانی‌های امنیتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. مایکروسافت برای مقابله با هجمه عظیمی از تهدیدات روزافزون که هر لحظه کاربران این پلتفرم را در معرض تهدید قرار می‌دهد تصمیم گرفته است قابلیت‌های امنیتی ویندوز را ارتقا داده تا ویندوز بتواند به حملات پاسخ سریعی از خود نشان دهد. مایکروسافت در وبلاگ این شرکت نوشته است: «در به‌روزرسانی آتی کاربران سازمانی یکی از بزرگ‌ترین تغییرات مرتبط با مکانیزم دفاعی ویندوز موسوم به Windows Defender Advanced Threat Protection را تجربه خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی

مایکروسافت در پی شکایت کسپرسکی ضدویروس ویندوز 10 را غیرفعال کرد
کسپرسکی پیروز میدان شکایت در برابر مایکروسافت

در به‌روزرسانی جدید دیفندر این توانایی را دارد تا نشانه‌های اولیه آلودگی یک سامانه را تشخیص دهد.» سایت CNet در این ارتباط به نقل از راب لوفرتس مدیر بخش ویندوز 10 سازمانی مایکروسافت گزارش کرده است در به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 در نظر دارد از سرویس‌های رایانش ابری خود به منظور پیاده‌سازی بستری برای الگوریتم هوشمندی که قرار است حملات را شناسایی کند استفاده خواهد کرد. یکی از خصایص مثبت و جالب هوش مصنوعی شناسایی سریع بدافزارهای ناشناخته‌ای است که می‌توانند ویندوز 10 را هدف قرار دهند. زمانی که ویندوز 10 موفق شد چنین تهدیداتی را شناسایی کند بدافزار را در یک فضای ابری قرنطینه کرده، برای آن یک امضا ایجاد کرده تا شناسایی آن به شکل ساده‌ای امکان‌پذیر باشد.

مطلب پیشنهادی

ویندوز 10 اس بر خلاف ادعای مایکروسافت در برابر باج‌افزارها نفوذپذیر است

در ادامه برای اجتناب از آلوده شدن دیگر سامانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 از این امضا استفاده می‌کند. لوفرتس گفته است: «نزدیک به 96 درصد از حملات هکری از طریق بدافزارهای جدید انجام می‌شود. پس از عرضه به‌روزرسانی پاییزه هوش مصنوعی به کمک مکانیزم‌های امنیت این سیستم‌عامل خواهد شتافت تا بدافزارهای جدید را شناسایی کرده و مانع گسترش آلودگی‌ها شود. مایکروسافت به دنبال آن است تا سازوکارهای دفاعی امنیتی پلتفرم خود را تغییر داده و تا جایی که امکان دارد یک واکنش سریع و حتا چند ساعته را به مرحله اجرا در آورد. در حال حاضر از زمان شناسایی یک بدافزار تا اعمال تهمیدات لازم زمان نسبتا زیادی هدر می‌رود.

مطلب پیشنهادی

۱۹ سرویس آنلاین رایگان کلاود خانگی برای ذخیره‌سازی اطلاعات
کدام خدمات‌دهندگان ابری مناسب کار شما هستند؟

مایکروسافت گفته است که در مرحله اول این مکانیزم تشخیص هوشمند تنها در نسخه سازمانی ویندوز 10 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما در نهایت این ویژگی را در اختیار همه کاربران ویندوز 10 قرار خواهد گرفت. مایکروسافت در نظر دارد پیش‌نمایش به‌روزرسانی  Falls Creators را در خلال ماه‌های اکتبر و سپتامبر عرضه کند. به‌روزرسانی که تعدادی از کامپیوترهای تجاری و سازمانی آن‌را دریافت خواهند کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟