آنچه مردم سرچ می‌کنند
چگونه با google trends بهترین تیتر را برای مقاله سایت انتخاب کنیم
اگر سایت دارید و مقاله می‌نویسید هدف شما دیده شدن مطلب است. تنها یک محتوای خوب کافی نیست! باید مطلبی به گونه‌ای بهینه شود که ربات‌های خزنده گوگل محتوا را پیدا کنند. مهمترین بخش مقاله در سایت تیتر آن است باید تیتر به گونه‌ای انتخاب شود که بر اساس سرچ کاربران در گوگل بهینه شده باشد. در این مقاله آموزش می‌دهیم چگونه با google trends بهترین تیتر را برای مقاله سایت خود انتخاب کنیم.

1606683296_1_0.gif

سئو و تیتر مقاله در سایت

عوامل مختلفی در سئو (بهینه سازی محتوا بر اساس معیارهای گوگل برای پیشنهاد بیشتر مقاله به جست و جو گران) محتوایی مقالات سایت دخیل هستند ولی در این آموزش ما تمرکز و توضیحات را روی اهمیت تیتر مقاله و چگونگی انتخاب بهترین تیتر مقاله با گوگل ترندز (google trends) میگذاریم.

چرا تیتر مقاله سایت اهمیت دارد؟

همین حالا یک چیزی در گوگل سرچ کنید و به پیشنهادات گوگل دقت کنید. تیتر مقالات درشت، با رنگی متفاوت و مرتبط با کاراکترهایی است که شما سرچ کردید. پس گوگل به تیتر مقالات بسیار اهمیت می‌دهد و باید بهترین تیتر را برای مقاله خود در سایت انتخاب کنید.

چرا تیتر مقاله سایت اهمیت دارد؟

چگونه با google trends بفهمیم مردم چه چیزی را بیشتر سرچ می‌کنند؟

کار با گوگل ترندز بسیار ساده و لذت‌بخش است و آمار های جالبی به شما می‌دهد. در این بخش ما فقط روی انتخاب بهترین تیتر مقاله سایت با google trends تمرکز می‌کنیم.

1. ابتدا وارد سایت (google trends (trends.google.com شوید و در قسمت مشخص شده در تصویر کشور را ایران انتخاب کنید تا جست و جوهای کاربران ایرانی را بررسی کند.

چگونه با google trends بفهمیم مردم چه چیزی را بیشتر سرچ می‌کنند؟

2. حالا عبارتی که در نظر دارید آمار جست و جوی مردم روی آن را بررسی کنید را بنویسید و اینتر بزنید.

چگونه با google trends بفهمیم مردم چه چیزی را بیشتر سرچ می‌کنند؟

3. در صفحه جدید نمودار میزان سرچ کاربران ایرانی روی این کلمه را در 12 ماه گذشته نشان می‌دهد. در نوار بالای نمودار می‌توانید بازه زمانی، بخش بندی و نوع سرچ کاربران را فیلتر کنید تا نتیجه هدفمند‌تر شود. 

4. اما تا وقتی که دو کلمه را مقایسه نکنید اهمیت ابزار google trends مشخص نمی‌شود. در قسمت compare یک کلمه دیگر را بنویسید تا google trends میزان سرچ دو کلمه را با هم مقایسه کنید. ما در این بخش دو کلمه (اپل آی‌دی و اپل ID) را با هم مقایسه کردیم. در نمودار زیر آمار جست و جوی کاربران ایرانی روی کلمه اپل آی‌دی با رنگ آبی و  اپل ID با رنگ قرمز مشخص شده است. 

همانطور که مشاهده می‌کنید مردم اپل ID را بیشتر سرچ می‌کنند، پس ما هم برای انتخاب بهترین تیتر در مقاله سایت خوب باید به جست و جوی کاربران احترام بگذاریم و از کلمات پر جست و جو استفاده کنیم.

از این پس در انتخاب تیتر مقاله در سایت خود بیشتر دقت کنید و حتما از ابزار  google trends استفاده کنید.

چگونه بهترین تیتر را برای مقاله سایت خود انتخاب کنیم؟

چندین پارامتر  (مانند دربرگیری کلمات کلیدی، جست و جوی  کاربران روی یک کلمه خاص و...) روی موفقیت یک تیتر در گوگل تاثیرگذارند که در ادامه موارد تاثیر گذار برای انتخاب بهترین تیتر را شرح خواهیم داد.

1. کلمه کلیدی‌های مقاله خود را بشناسید و در تیتر از آن‌ها استفاده کنید

به عنوان مثال به تیتر مقاله پیش رو دقت کنید (چگونه با google trends بهترین تیتر را برای مقاله سایت خود انتخاب کنیم).

  • در این مقاله ما میخواهیم نحوه انتخاب بهترین تیتر یک مقاله در سایت را با ابزار google trends آموزش دهیم.
  • پس ما در این مقاله 4 کلمه کلیدی داریم. (کلمات رنگی)
  • کافیست بعد از شناسایی، کلمات کلیدی را در تیتر مقاله سایت جای دهید.

توجه: انتخاب درست و دقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است و باید هدفمند باشد. مثلا شاید اگر کلمه سایت را از  تیتر این مقاله حذف کنیم مشکلی پیش نیاید، ولی ما انواع مختلفی مقاله داریم (مقالات دانشگاهی، مقالات تحقیقی و...) اما مطلب ما درباره انتخاب بهترین تیتر برای مقالات سایت است. پس تیتر درست و کامل را باید انتخاب کنیم.

2. مردم چه چیزی را سرچ می‌کنند؟

بعد از انتخاب کلمات کلیدی برای مقاله سایت باید ببینیم مردم در انتخاب کلمات مشابه چه چیزی سرچ می‌کنند؟ به عنوان نمونه در تیتر همین مقاله  (چگونه با google trends بهترین تیتر را برای مقاله سایت خود انتخاب کنیم).

مردم چگونه سرچ می‌کنند یا چطور؟

مردم google trends سرچ می‌کنند یا گوگل ترندز؟

​این سوالی است که فقط گوگل می‌تواند جواب دهد. پس به سراغ گوگل ترندز (google trends) بروید.


این موارد بخشی از تجربیات من در انتخاب تیتر مناسب برای مقالات سایت بود که نتیجه آن‌ها را هم در گوگل دیدم. حتما موارد دیگری هم در انتخاب بهترین تیتر در مقاله سایت وجود دارد که در آینده در مطلبی دیگر به آن خواهم پرداخت.

لطفا شما هم تجربیات خود در انتخاب تیتر مناسب درسایت را در بخش دیدگاه همین مطلب بنویسید تا هم من استفاده کنم و هم بازدید کنندگان دیگر این مطلب.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟