24/05/1398 - 18:50
فواید شگفت انگیز سئو سایت
سئو سایت اهمیت بسیار زیادی در موفقیت و روند بهبود وب سایت شما دارد. در دنیای امروزی شاهد هستیم که دنیای مجازی به شدت در حال پیشرفت است و تمامی افراد از قشرهای مختلف، در زندگی روزمره خود با آن سر و کار دارند.

1606683296_1_0.gif

سئو سایت چیست؟

امیر قمصری مدرس و متخصص آموزش سئو، بهینه سازی سایت را به این صورت تعریف می کند:

SEO مخفف عبارت Search engine optimization می باشد و به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. در واقع سئو به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل و یا هر موتور جستجو دیگر انجام می شود.

سئو سایت باعث می شود تا خزنده های گوگل بتوانند هرچه بهتر سایت شما را کراول کنند. در نهایت، این روند باعث می شود تا وب سایت شما در نتایج جستجو گوگل رتبه بالاتری بگیرد و جذب کاربر بیشتری داشته باشید. با ادامه دادن این فعالیت ها، اکثر کاربران برند شما را خواهند شناخت و در نتیجه اعتبار کسب و کارتان افزایش می یابد.

برای بهینه سازی سایت خود از چه کسانی کمک بگیریم؟

امیر قمصری مدیر و مؤسس تیم قدرتمند نیوسئو اعتقاد دارد که سئو سایت باید توسط تیمی مجرب و متخصص انجام شود؛ اما بهترین کار این است که صاحب وب سایت یادگیری سئو را شروع کند. مطمئن باشید هیچکس مثل خود شما به کسب و کارتان اهمیت نمی دهد. در دوره های آمورش سئو موارد مختلفی مثل افزایش نرخ کلیک، آموزش ایمیل مارکتینگ، آموزش تولید محتوا و موارد زیاد دیگری مورد بررسی قرار می گیرند.

در کشور ما کلاس های آموزش سئو مختلفی هر ساله در حال برگزاری است. بنابراین تنها نکته مهم، دقت در انتخاب گزینه مناسب است. به عنوان مثال، نیوسئو یکی از بهترین دوره های آموزش سئو را در کشور برگزار می کند و از اساتید و سئوکاران حرفه ای در این دوره ها استفاده می کند. با مراجعه به چنین مرکز مطمئنی، نگران مشکلات و سختی های سئو سایت خود نخواهید بود.

سئو و تأثیر آن بر کسب و کار اینترنتی

خیلی از افراد اهمیت بهینه سازی سایت را به خوبی درک نمی کنند؛ بنابراین در ادامه به بررسی دقیق تر فواید استفاده از کلاس های آموزش سئو و به کارگیری نکات مهم آن در بهبود رتبه سایت می پردازیم.

اولین مزیت سئو نسبت به دیگر روش های بازاریابی، کیفیت و اعتبار آن است. به این صورت که با استفاده از آن می توانید کاربران یا مشتریانی را جذب کنید که دقیقا برای کسب و کار شما مفید هستند. در صورتی که روش های دیگر بازاریابی ممکن است در دسته بندی کاربران و جذب آن ها چندان موفقیت آمیز عمل نکنند.

دومین نکته مهم که در اکثر مراکز آموزش سئو به دانشجویان گفته می شود، مبحث برندینگ است. شما با بالا آمدن  در نتایج جستجو گوگل اعتبار به خصوصی را برای خود کسب می کنید که موجب افزایش نرخ کلیک می شود.

سومین مورد، افزایش ترافیک سایت است. هرچه ترافیک بیشتری جذب کنید، افراد مختلف با سلیقه های متفاوتی وارد وب سایت شما می شوند. در نتیجه بهترین زمان است تا در زمینه های مختلف خدمات خاصی را ارائه دهید. به عنوان مثال می توانید برای سایت های مختلف خدمات سئو داشته باشید.

در ادامه چند مبحث پر کاربرد سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.

سئو کلاه سفید یا White Hat SEO چیست

طبق مقاله های وب سایت نیوسئو، سئو کلاه سفید به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که رتبه سایت را افزایش داده و هیچ تقلب و دور زدنی برای موتورهای جستجو گوگل را شامل نمی شود.

طبق این روش، با استفاده از استراتژی های صحیح و مفید سئو، جایگاه سایت خود در صفحات نتایج جستجو گوگل را تقویت کنید. گوگل به عنوان یک موتور جستجو قدرتمند و هوشمند متوجه می شود که شما از چه روشی برای بهینه سازی سایت خود استفاده می کنید؛ بنابراین با استفاده از روش های سئو کلاه سفید، اعتبار خود برای گوگل را نیز افزایش دهید.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO چیست

در سئو کلاه سیاه با استفاده از روش ها و استراتژی های اشتباه، رتبه سایت را بهبود می بخشند. امیر قمصری به عنوان یک سئوکار حرفه ای، اعتقاد دارد که با بروزرسانی های الگوریتم های گوگل، هیچ شانسی وجود ندارد که سئو کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت مفید باشد.

درست است که با به کارگیری روش های متفاوت و دور زدن موتورهای جستجو بازدید و جایگاه خوبی کسب می کنید، اما این موقعیت موقتی بوده و سودی برای شما نخواهد داشت. به علاوه ممکن است که به کسب و کار خود با استقاده از این روش آسیب های جبران ناپذیری وارد کنید.

ایمیل مارکتینگ و کاربرد آن

در بهینه سازی سایت روش های متفاوتی برای جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری وجود دارد. با این حال، Newseo ایمیل مارکتینگ را جزء بهترین روش های افزایش مشتری دانسته و دوره های آموزش ایمیل مارکتینگ زیادی را برای علاقه مندان برگزار می کند.

ایمیل مارکتینگ به طور مستقیم با سئو در ارتباط نیست. شما باید با استفاده از استراتژی های مختلف افراد را از طریق ایمیل جذب وب سایت خود کنید. بنابراین یادگیری چگونگی این امر بسیار اهمیت دارد و پیشنهاد می کنیم حتما از کلاس های آموزش ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

سخن پایانی ما به شما این است که در روند بهینه سازی سایت باید صبور باشید. درست است که هیچ چیزی غیر ممکن نیست اما رسیدن به موفقیت، یک شبه امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین هرچه زودتر هدف خود را مشخص کرده و برای حرکت در مسیر آن به شدت تلاش کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟