بازار داغ ارزهای دیجیتال!
  ارزهای دیجیتال چگونه می‌توانند در کسب و کار تجارت الکترونیکی کاربرد داشته باشد؟
ارزهای دیجیتال نوعی پول الکترونیکی هستند که برای انتقال آن‌ها از رمزنگاری استفاده می‌‌شود. ارزهای دیجیتال به دلیل امنیت، ناشناس بودن و حذف واسطه‌ها طراحی شده‌اند و روز به روز به محبوبیت آن‌ها اضافه می‌شود.

یک شرکت تجارت الکترونیک مانند Overstock.com  با ارز دیجیتال (cryptocurrency) چه کار می‌کند؟ ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین در سال جاری محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. سرمایه‌گذارن ناشناس خصوصی، شاهد آن بودند که دارایی‌هایشان به بیش از 7000  (15000)  دلار در هر واحد افزایش یافته است، و ارزهای دیجیتالی دیگر احتمالاٌ همین رویه را در پیش خواهند گرفت.

بازار داغ ارز دیجیتال

کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال ترکیبی تا کنون حداقل 800 درصد افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران، بیت کوین و آلت‌کوین‌ را به عنوان سرمایه‌گذاری‌های مشروع و بلند مدت پذیرفته‌اند. با قبول این مسئله از سوی سرمایه‌گذاران، شرکت‌های تجارت الکترونیک هم به سمت ارزهای دیجیتالی متمایل شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

بلاک‌چین فراتر از بیت‌کوین
بلاک‌چین باعث بهبود امنیت اینترنت اشیا و حتا VoIP می‌شود

زیت پیشرو بودن

Pizza Hub جزو پیشروها در پذیرش پرداخت آنلاین با کار اعتباری بود. آن‌ها بخش تجارت الکترونیک خود یعنی PizzaNet را در تابستان سال 1994 آغاز کردند. این تکنولوژی هنوز کند و دست و پاگیر بود، اما پیشگام بودن در بازی تجارت الکترونیک امکان رقابت را برای آنان  فراهم ساخت.  به علاوه، آن‌ها به ساده سازی ایده پرداخت آنلاین با کارت اعتباری کمک کردند. همین اتفاق دوباره در مورد تراکنش‌‌ها با بیت کوین و آلت‌کوین در حال وقوع است. خرده فروشانی همچون اوراستاک (Overstock)  و هر  شرکت دیگری که به استقبال ارزهای دیجیتالی می‌روند، از مزیت پیشرو بودن بهره‌مند خواهند شد. تد لنفر، هم بنیانگذار Pareto Network، منبع اطلاعات غیررسمی ارزهای دیجیتال، می‌گوید:" وقتی یک خرده‌فروش عمده روش پرداخت جدید را می‌پذیرد، میزان پذیرش پول جدید و تقاضاها برای آن افزایش می‌یابد."

 

کارمزد بالقوه و کاهش تقلب

با گفته Earn.com، سریع‌ترین و ارزان‌ترین کارمزد بیت‌کوین نرخ ثابت 310 ساتوشی یا 0.22 دلار در هر معامله است. یک شرکت کارت اعتباری  پورسانتی معمولاً 3-1  درصد مبلغ معامله است را مطالبه می‌کند. این باعث می‌شود که کارمزد بیت‌کوین به طور ذاتی ارزانتر ازکارمزد کارت اعتباری باشد. به علاوه، در معاملات با بیت‌کوین شما می‌توانید بسته به این که با چه سرعتی می‌خواهید معاملات انجام شوند، کارمزد بالاتر یا پایینتر را انتخاب نمایید. و آن چه باعث می‌شود که کارت‌های اعتباری در مقایسه با ارزهای دیجیتال از محبوبیت کمتری برخوردار باشند اخذ کارمزد از پذیرندگان از سوی دیگر است. به گفته بریان یانگ مدیر عامل Cuvia Labs " بین پذیرنده‌ها  (Merchant) و شبکه‌های کارت اعتباری یک دشمنی دیرینه وجود دارد. کارمزدهای بالا و بازگشت پول، منشاء همیشگی این تنش هستند. کارمزد تراکنش با استفاده از ارز دیجیتال، بسیار پایین‌تر است و واریز آنی صورت می‌گیرد. تنها مشگل از نظر پذیرندگان ارز دیجیتال، پذیرفتن هزینه اضافی با خطرات طبیعی نوسان قیمت و محاسبه سربار است."

مطلب پیشنهادی

گزارش تصویری از معدن بزرگ استخراج بیت‌کوین
ارزش بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده است

علاوه شکاف‌های امنیتی بسیاری در تراکنش‌ها ی کارت اعتباری وجود دارند. حتی کارت‌های تراشه‌دار هم نتوانستند به خوبی ارزهای دیجیتال از پس آسیب‌پذیری‌های کارت‌ها اعتباری بربیایند. امکان جعل یک ارز دیجیتال خوب از نظر مجازی غیرممکن است، و همین موجب می‌شود تا تراکنش‌ها فوق‌العاده امن باشند. با توجه به آسیب‌پذیری‌ها و کارمزدهای ناخواسته مرتبط با پرداخت‌‌ با کارت اعتباری، بسیاری از پذیرندگان به دنبال جایگزینی برای این کارت‌ها هستند.

ارائه برنامه جوایز

بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر می‌توانند برنامه‌های جوایز (reward programs) و انگیزشی را ارائه دهند. مثلاً مایل‌ها پرواز به خاطر یک ارز دیجیتال. آن‌ها می‌توانند جوایزی را ارائه دهند که بسته به تقاضای آن برنامه خاص، ارزش واقعی دارند و قابل تجارت هستند.  این قابلیت‌ها تحت بررسی قرار دارند، برای مثال از طریق Monaco Visa که یک کارت پیش پرداخت است می‌توانید با بیت‌کوین یا اتر خرید کنید. برنامه جوایز در تمام خریدها، دو درصد پول نقد را به عنوان جایزه به مشتری برمی‌گرداند. برنامه‌ جوایز ارزدیجیتال برای ایجاد انگیزه در افراد، در حال حاضر مبادله وسیله نقلیه را در نظر گرفته است. و هر چه مشتریان و بازرگانان بیشترو بیشتری از مبادلات ارز دیجیتالی استقبال کنند، می‌توانند راحتتر آن‌ها را به دارایی‌های نقدی تبدیل نمایند.

مطلب پیشنهادی

چگونه اکسس‌پوینت‌های جعلی را شناسایی کنیم؟

در کل، این مرحله برای ایجاد یک آینده قدرتمند در پرداخت‌ با بیت‌کوین، در دنیای واقعی تنظیم شده است. سرمایه‌گذاران در حال حاضر از جهش اخیر در ارزش بیت‌کوین سود می‌برند و هر روز بیشتر مشخص می‌شود که این ارزهای دیجیتالی حالا حالاها ماندنی است.  اوراستاک ممکن است یک قدم جلوتر باشد، اما ما هنوز اول راه تجارت الکترونیکی با این ارزهای دیجیتال هستیم. برای پیشگامان در این عرصه، فرصت خوبی است تا معامله با ارز دیجیتال را آغاز کنند، قبل از آن که رقبا این کار را انجام دهند.

  

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟