13/10/1400 - 11:56
معرفی ایده‌های استارت آپی محبوب در ترکیه
جهان، جهان تکنولوژی است و این تکنولوژی خود را از طریق استارت‌آپ‌ها وارد زندگی ما کرده است. ایده‌های استارت‌آپی برنده آن‌هایی هستند که بخشی از روندهای معمول زندگی انسان‌ها را به‌صورت چشمگیری متحول یا آسان می‌کنند. در این مقاله قصد داریم ایده‌های استارت‌آپی برنده و پرطرفداری را که در ترکیه به‌خصوص شهر استانبول به اصلاح گل کرده‌اند را معرفی کنیم.

توجه: سایت ماهنامه شبکه در تهیه‌ این گزارش آگهی نقشی نداشته و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. ماهنامه شبکه مسئولیتی در قبال محتواهای تبلیغاتی ندارد.

اپلیکیشن املاک: Zingat

زینگات در ابتدا یک سایت فروش و اجاره املاک در ترکیه بود. بعدتر با توجه به اهمیت این سایت برایش اپلیکیشن جامعی طراحی کردند. برای خرید خانه در ترکیه – از هر نوعی که باشد – این اپلیکیشن کاربرد فراوانی دارد.

طراحی ساده‌ و کاربرپسند در کنار تعداد بالای کاربران و موارد معرفی‌شده، درمجموع این اپ را در لیست محبوب‌ترین‌های ترکیه قرار داده. زینگات یک شعار جذاب هم دارد: خانه‌ی رویایی شما اینجاست.

اپلیکیشن  جامع sahibinden

قصد خرید خانه، ماشین، وسایل الکترونیکی و تجهیزات وابسته به آن‌ها sahibinden گزینه‌ی مناسبی است. این مدل از اپلیکیشن‌ها به دلیل کاربردی بودن در سراسر جهان محبوب هستند. در ایران هم چندین مدل از این برنامه‌ها داریم که حلال مشکلاتمان سر بزنگاه‌ها هستند.

بخش فروش و اجاره‌ی ملک این اپ از همه معروف‌تر است. خریدار می‌تواند با استفاده از فیلترهای موجود، سریع‌تر به خواسته‌اش برسد. تماس بین فروشنده و خریدار با این اپ به‌راحتی میسر است. نمایش موارد مشابه، سهولت ایجاد آگاهی و تعداد بالای کاربران از مشخصه‌های اصلی sahibinden است.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی: BiTaksi

استانبول شهر شلوغ و پرترافیکی است. بااینکه تاکسی‌ها به‌وفور در خیابان به چشم می‌خورد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در زمان نیاز شما تاکسی سریع برایتان توقف کند. برنامه‌ی بی‌تاکسی برای کمک به حمل‌ونقل شهری ایجادشده است. تجربه‌ی استفاده از BiTaksi چنان موفق بوده که توریست‌ها هم سروقت آن رفته‌اند.

شکل و شمایل کلی بی‌تاکسی شبیه به تاکسی‌های اینترنتی خودمان است. شما مبدا و مقصد را انتخاب می‌کنید. هزینه‌ی سفر به شما اعلام می‌شود. درنهایت تعداد تاکسی‌های در دسترس نیز به شما نمایش داده می‌شود. حالا باید منتظر بمانید که راننده‌ای درخواستتان را قبول کند و به سمتتان حرکت کند.

پرداخت هم به‌صورت نقد و هم به‌صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. در آخر در صورت رضایت می‌توانید به راننده و خودرو امتیاز دهید. کیفیت خدمات این سرویس استارت‌آپی نقش زیادی در محبوبیتش ایفا کرده است.

اپلیکیشن پرداخت اینترنتی: Ininal

اگر در ترکیه به کار و زندگی مشغول هستید، حتما نام اینینال کارت به گوشتان خورده است. این کار روند خرید و پرداخت‌های اینترنتی را تسهیل می‌کند. کسانی که از این نوع کارت استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون داشتن کارت اعتباری واقعی به سیستم بانکی متصل شوند و پرداخت‌های خود را چه به‌صورت فیزیکی از طریق دستگاه کارت‌خوان و چه به‌صورت اینترنتی انجام دهند. برای داشتن اینینال کارت نیاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیست.

اپلیکیشن Ininal هم در همین راستا طراحی‌شده است. با استفاده از این اپ پروسه‌ی زمان‌بر پرداخت اینترنتی به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. پرداخت با اپ Ininal هم امن است و هم سریع، به همین جهت این ایده‌ی استارت‌آپی در ترکیه شکوفا شده است.

اپلیکیشن برگزاری مراسم عروسی: Dugun

کلمه‌ی Dugun در زبان ترکی استانبولی به معنای عروسی است. برگزاری مراسم عروسی سختی‌های خاص خود را دارد، در کنار این‌ها برآورد هزینه‌ی عروسی، ملزومات و هزار فکر دیگر ذهن عروس و داماد را مشغول می‌کند. این استارت‌اپ خیلی هوشمندانه‌ دغدغه‌ها و نیازهای زوج‌های جوان را هدف قرار داده.

اپلیکیشن Dugun خدمات و تشریفات برگزاری مراسم نامزدی، عروسی و اساسا هر نوع جشنی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. خدمات تخصصی، تنوع در نوع و قیمت خدمات و کیفیت بالا بسیاری را مجاب به استفاده از این اپ کرده است.

اپلیکیشن جهت بیزینس: Parasut

این اپلیکیشن تمام خدماتی که یک ذهن خلاق اقتصادی به آن نیاز دارد را در خود جای‌داده. به‌صورت تخصصی به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا رونق بگیرند. بخش بزرگی از پروسه‌ی ثبت شرکت در ترکیه، سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار را به عهده می‌گیرد.

این اپلیکیشن به رشد کسب‌وکارهای خرد و محلی کمک زیادی کرده و به همین دلیل در لیست استارت‌آپ‌های موفق ترکیه قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن دنیای مد: Modanisa

نساجی ترکیه جزء قدرتمندترین صنایع این کشور است، آن‌قدری که پارچه‌های ترک در بازار ایران هم اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. پیش‌تر ترکیه وارد عرصه‌ی مد و فشن جهان نشده بود و تنها به صادرات پارچه اکتفا می‌کرد. تا اینکه مساله‌ی طراحی لباس و برندیگ در جهان مد برای ترکیه‌ای‌ها هم جالب شد.

اپ Modanisa کار خود را از ترکیه شروع کرد. این اپ یک نمایشگاه و فروشگاه آنلاین لباس برای زنان مسلمان است. مد و فشن اسلامی از آن زمینه‌هاست که در خاورمیانه سریع توجه همه را به خود جلب می‌کند. حالا Modanisa پای خود را فراتر از ترکیه گذاشته.

این اپ مجموعه‌ای است از ایده‌های طراحی لباس، فروشگاه لباس و ملزومات پوشش و حجاب.

اپلیکیشنی برای توریست‌ها: Yemeksepi

استانبول جزء 10 شهر برتر دنیا ازنظر میزان بازدید توریست‌ها است، ایده‌ی استارت‌اپی در این حوزه اگر خوب طراحی شود، می‌تواند غوغا به پا کند. این اپلیکیشن خوراک‌ها و نوشیدنی‌های ترکیه را معرفی می‌کند. بهترین مکان‌های صرف غذا را با آدرس به کاربران خود نشان می‌دهد.

همچنین امکان سفارش اینترنتی غذا را هم فراهم کرده است. علاوه بر همه‌ی این‌ها کدهای تخفیفی برای کاربران خود در نظر گرفته تا درنهایت هم خودشان راضی باشند و هم کسانی که از اپ استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

  • قطعا ایده‌های استارت‌آپی ترکیه به لیستی که در این مقاله اشاره کردیم محدود نمی‌شوند. تمامی این اپلیکیشن‌ها در بازارهای فروش و دانلود نرم‌افزارهای موبایلی مانند گوگل پلی و اپ‌استور در دسترس هستند. برای آشنایی بیشتر با جوانب مختلف زندگی در ترکیه می‌توانید به سایت ام تی سی هوم به نشانی https://mtcco.net/ مراجعه کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ایسوس

نظر شما چیست؟