نقش پررنگ اسمارت‌فون در تسلا مدل 3
قفل‌های تسلای جدید با اسمارت‌فون باز و موتور آن با اسمارت‌فون روشن می‌شود
خودروی جدید تسلا مدل 3 از بسیاری جهات یک مدل کاملا منحصر‌به‌فرد است اما یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین ویژگی‌های این خودرو نحوه استفاده آن از اسمارت‌فون مالک خود برای گشودن درهاست. در مدل جدید تسلا خبری از دستگیره و یا کلیدهای رایج و مرسوم نیست و این اسمارت‌فون کاربر است که بار دیگر قدرت‌نمایی می‌کند.

1606683296_1_0.gif

تسلا مدل 3 از اپ "تسلا" که بر روی اسمارت‌فون کاربر نصب است برای شناسایی هویت وی استفاده می‌کند، قفل خودرو را باز می‌کند و می‌داند که چه زمانی باید آماده روشن کردن یا خاموش کردن خودرو باشد.

خودروی جدید تسلا از بلوتوث LE برای صحبت‌کردن و برقراری ارتباط با گوشی هوشمند کاربر استفاده می‌کند. به‌این ترتیب متوجه می‌شود که با مالک خودرو صحبت می‌کند. برای مواردی که ممکن است خریدار به یک ست اضافی نیاز داشته باشد، یک جفت کارت‌ پلاستیکی با قابلیت NFC به وی داده می‌شود که اندازه و شکل آن مشابه کارت‌های معمولی است. صاحب خودرو با استفاده از این کارت و زدن یک ضربه قادر به بازکردن قفل خودرو و روشن کردن موتور آن است.

البته این قابلیت به مذاق همه خوش نمی‌آید و حتی ممکن است باعث کلافگی و عصبانیت آن‌ها شود ولی مهم‌ترین چیزی که طراحان تسلا مدنظر داشتند راحتی و آسودگی‌خاطر مشتریان بوده است. ویژگی‌های جالب خودروی جدید تنها به همین مسئله خلاصه نمی‌شود و شاهد قابلیت‌هایی هستیم که پیش از این کمتر دیده شده بود. به‌عنوان مثال، در طراحی‌های جدید تسلا دکمه‌های فیزیکی به‌حداقل رسیده‌اند. مسئله‌ای که در مدل 3 به‌خوبی قابل رؤیت است. علاوه بر این، پنل ابزار هم در طراحی تازه جایی ندارد. اما بدون شک بهترین نکته خودروی جدید تسلا حذف دستگیره و قفل‌های معمول و جایگزین کردن آن با اسمارت‌فون است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟